Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2007, 19:06   #1
CyberTurk
Vreemdeling

CyberTurk's schermafbeelding

Standaard Dienstplicht in Turkije

Wil eens terugkomen op de verplichte dienstplicht in Turkije. Ga nu wel niet de exacte prijzen kunnen geven voor de afkoop maar bij benadering ( heb geen zin het op te zoeken, ben zenuwachtig genoeg ).
De legerdienst is 15 maanden. Je kan deze afkopen als je onder de 38 jaar bent aan 5500 € en moet men nog 21 dagen verplichte dienst doen. Ben je de 38 voorbij word het 7200 € en evengoed 21 dagen verplichte dienstplicht of 10300 € dan hoeft men niet te gaan.
Turkije moet eens stoppen de Turken in het buitenland of de mensen met een dubbele nationaliteit als koeien te zien die gewoon gemolken moeten worden.
Wat geeft hen het recht om iemand van Turkse origine het land te verweigeren of gevangenis straf te geven en daarbij nog eens zijn legerdienst te laten doen terwijl die persoon sowieso niet in Turkije leeft en de Belgische nationaliteit heeft.
Wat heeft Turkije voor mensen zoals mij gedaan zodat ik 7200 € moet batalen of meer, omdat ik 45 ben en mijn legerdienst niet wil of kan vervullen.
Als ik ziek werd kreeg ik hier in Belgie de nodige sociale voordelen om mij te laten behandelen. Als ik zonder werk zat kreeg ik in België werklozensteun om voor mijn kinderen te zorgen. Wat heeft de Turkse regering ooit voor mij gedaan dat hen het recht geeft om geld te eisen van mij. De Belgische regering heeft alles gedaan om mij met studiebeurzen enz. te laten studeren, heb een Doktoraat in de computer wetenschappen, en nu zijn mijn kinderen aan het studeren met Belgische geld. Turkije moet eens 1/100 doen wat ik van België gekregen heb alvorens geld durft te vragen. En dat aub niemand met de zever van wijlen president John F. Kennedy afkomt van " vraag niet wat het land kan doen voor jou, maar wat jij voor het land kan doen " . Als er een land is die geld zou moeten eisen is het België wel.
Mijn vader is recentelijk overleden en heb aan het Turks consulaat gevraagd of ik geen toelating kon krijgen om 3 dagen naar Turkije te gaan om mijn vader te begraven ( in zijn geboortestad begraven worden was zijn laatste wens ) zonder te worden aangehouden. Dat werd geweigerd. Hier in België en andere europese landen mogen zelfs kriminelen die in het gevangenis zitten op de begrafenis van hun ouders aanwezig zijn. De hele europese regeringen zouden eens wakker moeten schieten en deze kriminele misbruik van Turkije eens onder de loupe nemen. Waar blijft de vrije verkeer tussen de EU staten. Het volstaat dat België verklaart dat zijn onderdanen niet meer in een vreemd leger mogen dienen, of dat het systeem van de dubbele nationaliteit wordt afgeschaft.
Meer wil ik niet kwijt. Kom misschien brutaal over waarvoor mijn excuses, maar zo is het nu eenmaal.
Turkije SCHAAM U.
CyberTurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 19:08   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tja, als je enkel Belg of Nederlander zou zijn, was er geen probleem nietwaar. Maar tja. Die 2 paspoorten zijn soms toch zo handig.
Oud 13 juni 2007, 19:22   #3
CyberTurk
Vreemdeling

Standaard

Niets handig aan 2 paspoorten. Trouwens, ik heb in het verleden al een poging gedaan om de Turkse pas terug te geven en alleen Belg te zijn wat werd geweigerd door één of ander ministerie in Turkije.
Ze laten je nog niet eens los. Je mag het bekijken hoe je wil, het draait allemaal om geld.
Oud 13 juni 2007, 19:30   #4
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberTurk Bekijk bericht
Niets handig aan 2 paspoorten.
Nouja, het kan wel handig zijn hoor, maar dat is een compleet andere discussie.

Citaat:
Trouwens, ik heb in het verleden al een poging gedaan om de Turkse pas terug te geven en alleen Belg te zijn wat werd geweigerd door één of ander ministerie in Turkije.
Ze laten je nog niet eens los. Je mag het bekijken hoe je wil, het draait allemaal om geld.
Kan men de Turkse nationaliteit per wet niet kwijtraken of liep u gewoon tegen een betonnen administratieve muur aan?
Oud 13 juni 2007, 19:49   #5
CyberTurk
Vreemdeling

Standaard

Zal een combinatie van beiden zijn. Turken zijn een heel nationalistisch volk, dus heeft het heel wat te zeggen als het om het leger gaat. Ook gezien de invloed van het op het dagelijks leven en de politiek.
Oud 13 juni 2007, 20:01   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberTurk Bekijk bericht
Wil eens terugkomen op de verplichte dienstplicht in Turkije. Ga nu wel niet de exacte prijzen kunnen geven voor de afkoop maar bij benadering ( heb geen zin het op te zoeken, ben zenuwachtig genoeg ).
De legerdienst is 15 maanden. Je kan deze afkopen als je onder de 38 jaar bent aan 5500 € en moet men nog 21 dagen verplichte dienst doen. Ben je de 38 voorbij word het 7200 € en evengoed 21 dagen verplichte dienstplicht of 10300 € dan hoeft men niet te gaan.
Turkije moet eens stoppen de Turken in het buitenland of de mensen met een dubbele nationaliteit als koeien te zien die gewoon gemolken moeten worden.
Wat geeft hen het recht om iemand van Turkse origine het land te verweigeren of gevangenis straf te geven en daarbij nog eens zijn legerdienst te laten doen terwijl die persoon sowieso niet in Turkije leeft en de Belgische nationaliteit heeft.
Wat heeft Turkije voor mensen zoals mij gedaan zodat ik 7200 € moet batalen of meer, omdat ik 45 ben en mijn legerdienst niet wil of kan vervullen.
Als ik ziek werd kreeg ik hier in Belgie de nodige sociale voordelen om mij te laten behandelen. Als ik zonder werk zat kreeg ik in België werklozensteun om voor mijn kinderen te zorgen. Wat heeft de Turkse regering ooit voor mij gedaan dat hen het recht geeft om geld te eisen van mij. De Belgische regering heeft alles gedaan om mij met studiebeurzen enz. te laten studeren, heb een Doktoraat in de computer wetenschappen, en nu zijn mijn kinderen aan het studeren met Belgische geld. Turkije moet eens 1/100 doen wat ik van België gekregen heb alvorens geld durft te vragen. En dat aub niemand met de zever van wijlen president John F. Kennedy afkomt van " vraag niet wat het land kan doen voor jou, maar wat jij voor het land kan doen " . Als er een land is die geld zou moeten eisen is het België wel.
Mijn vader is recentelijk overleden en heb aan het Turks consulaat gevraagd of ik geen toelating kon krijgen om 3 dagen naar Turkije te gaan om mijn vader te begraven ( in zijn geboortestad begraven worden was zijn laatste wens ) zonder te worden aangehouden. Dat werd geweigerd. Hier in België en andere europese landen mogen zelfs kriminelen die in het gevangenis zitten op de begrafenis van hun ouders aanwezig zijn. De hele europese regeringen zouden eens wakker moeten schieten en deze kriminele misbruik van Turkije eens onder de loupe nemen. Waar blijft de vrije verkeer tussen de EU staten. Het volstaat dat België verklaart dat zijn onderdanen niet meer in een vreemd leger mogen dienen, of dat het systeem van de dubbele nationaliteit wordt afgeschaft.
Meer wil ik niet kwijt. Kom misschien brutaal over waarvoor mijn excuses, maar zo is het nu eenmaal.
Turkije SCHAAM U.
'k ben er niet zo zeker van of je wel van Turkse afkomst bent. Klinkt naar fake. De cijfers zijn correct maar daar blijft het bij. Als je emigreert vanuit Turkije en je bent niet van plan Turkije nog te bezoeken, dan is er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 20:44   #7
CyberTurk
Vreemdeling

Standaard

Wil je aub mijn oorspronkelijke bericht eens aandachtig lezen beste Rudy. Als je niet terug naar Turkije wil is het ook geen probleem. Mijn probleem situeerd zich anders en is toch wel uitzondelijk op mijn manier. Uit respect voor mij vader en voor mezelf had ik bij de begrafis erbij moeten zijn. Zo éénvoudig is het. En WTF is er eigenlijk fake of ongeloofwaardig aan mijn verhaal. En uit welk gedeelte van mijn verhaal zou je kunnen uitmaken dat ik niet van Turkse afkomst ben. Ben van Turkse afkomst, en mijn verhaal is de waarheid ook al stoort het jou misschien.

Laatst gewijzigd door CyberTurk : 13 juni 2007 om 20:45.
Oud 13 juni 2007, 20:52   #8
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof je je op je woord, CyberTurk, maar ik begrijp Rudy ergens wel. Er zitten hier zeker mensen op het forum die zich voordoen als iemand dan ze zijn. Of die afbeeldingen in hun avatar zetten die het tegenovergestelde van hun persoonlijke ideologie zijn, het komt allemaal voor. Soms voor de grap, soms om te provoceren.

Dus, neem het hem niet al te kwalijk, Rudy is gewoon overdreven skeptisch en wantrouwig.
Oud 13 juni 2007, 20:58   #9
CyberTurk
Vreemdeling

Standaard

Geen probleem hoor Dr. Strangelove. Het deed gewoon pijn om te lezen dat ik fake zou zijn. Ik mis mijn vader verschrikkelijk ( Moge hij ruste in vrede en dat het hemels paradijs zijn rustplaats moge zijn ) en ben daardoor een beetje prikkelbaar. Ik neem het hem niet kwalijk en zomaar beschuldigingen rond gooien is ook geen elegante manier om zich te uiten.

Laatst gewijzigd door CyberTurk : 13 juni 2007 om 21:02.
Oud 13 juni 2007, 21:25   #10
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Mensen als Rudy worden overdreven skeptisch en wantrouwig door mensen als ik

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 13 juni 2007 om 21:26.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 22:07   #11
Wase wolf
Burger

Wase wolf's schermafbeelding

Standaard

In het Turkse leger hebben ze tenminste geen tekort aan manschappen in tegenstelling tot het Belgisch (leger?)
Wase wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 22:15   #12
CyberTurk
Vreemdeling

Standaard

Mooi geschreven Wase wolf.
Aan de mannen in de EU landen heeft het Turks leger sowieso niets daar deze gewoon symbolisch worden opgeleid. Ze schieten 3 kogels tijdens de hele opleiding, en de rest is 2 maal de wacht doen en je bent een voorbeeldig soldaat. Kinderachtig gewoon.
Ik ben lid van een schuttersvereniging in Leopoldsburg en schiet er een 50 tal per week.
Oud 14 juni 2007, 17:31   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan niet oordelen over de correctheid van de start van deze thread,maar het zou de "belachelijkheid" van die "dubbele nationaliteit" mooi illusteren.

Zo krijg je het "toerisme" tussen de 2 nationaliteiten.
Afhankelijk van de "goesting" ben je dan,in dit geval,"Turk" of "Belg....

Zo riskeren we ook dat er "belgen" gaan dienen in het Israelische leger ......

afschaffen die handel......je bent "belg" en "EU-onderdaan",dat zijn nationaliteiten genoeg...

Laatst gewijzigd door kelt : 14 juni 2007 om 17:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 21:10   #14
NO_EPO
Vreemdeling

Standaard

Cyberturk:

Waarom kan je niet afstand doen van de turkse nationaliteit?
Als je enkel Belg bent heeft turkije toch geen rechten meer?
NO_EPO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 21:19   #15
CyberTurk
Vreemdeling

Standaard

Die vraag is eigenlijk al hierboven beantwoord No Epo maar wil het met plezier nog eens doen.
Ik ben in Turkije geboren en was denk ik 6 maanden of zo toen mijn ouders naar België kwamen. Daar ik dus in Turkije geboren ben vind de Turkse staat dat ie recht heeft op mij persoon. Dus eerst legerdienst vervullen of de bedrag betalen zoals boven vermeld.
Daarna is het blijkbaar geen probleem.
Is dus eigenlijk allemaal geld kwestie en eigenlijk gaat het de Turkse regering maar om het geld, want na de betaling laten ze jou met plezier gaan. Dan ben je ineens niet meer nodig.
Hoop met deze jou vraag beantwoord te hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be