![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Bekijk onderstaande videoclip over een neonazi demo vorig jaar in Lansing,Michigan USA. Let vooral op de haatdragende speeches over the Zionist regime en Israel en de doodsverwensingen aan het adres van de Israelische president Sharon. Kunnen we dan toch niet besluiten dat er tussen de aanhangers van het Antizionisme en het antisemitisme gewoon een verschil bestaat dat het eerste 'isme' gecamoufleerd is en het tweede 'isme' openlijk is? Mss dat Bruut Geweld en Bosstraat het zich nog steeds beklagen dat ze ook niet aanwezig waren op deze demonstratie...
![]() http://www.youtube.com/watch?v=mSWCh...elated&search= Laatst gewijzigd door Sinistra : 28 mei 2007 om 01:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De amerikaanse rechtsradikalen doen teveel aan copiëren van slogans uit het verleden.Natuurlijk is anti-zionisme camouflage voor anti-semitisme.Ik doe er niet aan mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie ze helemaal voor me. De excuustruzen van het forum hier. WALGELIJK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Dus een anti-zionistische palestijn is een anti-semiet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() De grootste antizionisten zijn joden, hoe kader je dat dan?
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Het klinkt een beetje als de Franse taalregels: alles is een uitzondering, maar de regel klopt.
Een antisemitist zal heel vaak ook een antizionist zijn, er zijn echter zat mensen die niks tegen joden op zich hebben maar wel hun bedenkingen bij de staat Israël, een deel van hen zijn uitgesproken antizionist, maar daardoor nog geen antisemitist.
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zionisme of antizionisme is gewoon louter politiek: je steunt de politiek van Israël of je steunt die niet. Met racisme heeft dat niks te maken, wél met politieke overtuiging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Het probleem is dat met deze argumenten de moslims en de neonazi's soms sympathie voor elkaar beginnen te krijgen. Daarnaast hebben ze het Handschar argument er nog eens bij om de islam als hun makkers tegen de Joden en Israël te beschouwen.
Ik kan geloven dat het in de VS misschien aardig lukt, omdat de moslims daar niet zo voor een probleem zorgen als hier. Eerlijk gezegd zijn het inderdaad meer de Joden die daar de politieke koers bepalen. Zelf ben ik ook eerder antizionistisch, maar ik bekijk de dingen een beetje anders. Of we het nu goed vinden of niet: Israël bestaat en het land persee opdoeken, lijkt me ook niet meer mogelijk. Toch ben ik het niet eens met de manier waarop de Palestijnen er destijds plaats voor hebben moeten ruimen. Anderzijds ben ik ook niet meteen pro Palestijns, maar de oprichting van Israêl heeft de regio voor goed in een eeuwigdurend bloedbad veranderd en daarom ben ik er niet meteen voor. Maar het is te laat. Anti-zionisme is eigenlijk na de bal trappen. Persoonlijk geloof dat er geen vrede meer zal komen, omdat het Midden-Oosten te verdeeld is. Zelfs indien men inderdaad Israël zou vernietigen, ontketend men alleen nog andere oorlogen, want dat lukt niet meer zonder geweld en daar zullen ook Palestijnen bij omkomen. Daarnaast zal de VS dat ook niet ongestraft laten gebeuren. Het is enkel nog een keuze tussen een eeuwige, lokale oorlog, of een totale wereldoorlog. Dus: men heeft om verder kwaad te verhinderen geen andere keuze meer dan Israël zijn bestaansrecht te gunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Kritiek uiten mag altijd. Enkel heeft het geen zin om domme actie te ondernemen, zoals bv Ahmedinnejad van plan is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 1 juni 2007 om 22:53. |
||
![]() |