![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nog consequenter zou natuurlijk nog zijn als ze de farmabedrijven ook met gelijkaardige straffen zouden belagen. (Uiteraard liever in een geest dat ze niet worden toegepast hé) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet de eerste maal dat allerlei ambtenaren hun laatste minuten van hun leven doorbrengen op hun knieen,net voor ze hun nekschot krijgen......
![]() Waarvoor ze gestraft worden is NIET,zoals men zou denken,hun overtreding zoals vastgelegd in de gerechterlijke procedures. Waarvoor ze gestraft worden is hun beschadiging van de "clan",de "nomenclatura",de CPC....Net als andere maffia-organisaties zijn de beloningen groot,maar de straffen genadeloos.... noot: Volgens kelt kan een natie waar tientallen miljoenen autochtone inwoners illegaal kunnen zijn gewoon omdat ze in een andere stad dan hun geboortestad "hokken" en werken, niet als een gewone "rechtsstaat" beschouwd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vanzelfsprekend heb je daar betrouwbare bronnen van?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze schenden de mensenrechten heel consequent, het moet gezegd.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Corruptie wordt een zodanig groot probleem in China dat men nu hoopt met de doodstraf enige afschrikking te verwezenlijken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Allé Willy Claes mag blij zijn dat 'm in België is geboren..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
China wordt geregeerd door de CPC,iedere afwijking wordt vastgesteld door,beoordeeld door,en bestraft door de CPC... enige tegenbewijzen hiervan? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is een objectief vaststelbaar feit. De rest van je beweringen zijn beschuldigingen die elke kracht missen zonder bewijs. En het is niet dat ik alles wat in China gebeurt goedkeur, laat dat duidelijk zijn, maar zomaar gaan beschuldigen zonder het minste benul, daar schieten we niets mee op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, China is streng. Ook corrupte en frauderende bedrijfsleiders worden daar streng aangepakt:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=82450 Citaat:
Ik ben tégen de doodstraf georganiseerd door de staat, maar wel voorstander van legitieme, spontane revoluties van onderaf, hoewel die nooit mogen leiden tot willekeurige executies (geen executies tout court). Alleszins, China laat zien dat de Staat en het Algemeen Belang nog altijd voorrang krijgt op kapitalistische corruptie. Maar goed ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is goed dat China de corruptie hard aanpakt. Het is nog een kwaal uit de tijd van het echte kommunisme. Toen was de nomenklatura immens rijk en het volk ontzettend arm, een beetje zoals in Rusland.
Nu dat er zich dankzij het systeem van kapitalisme geweldige snel voorspoed onder de bevolking verspreid, wordt het tijd om de valsspelers eruit te halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
komaan zeg........mogelijk beschouwt een communist dat als "voldoende democratisch",bon,laat ons stellen dat "de meningen daaromtrent verdeeld zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Volgens mij gaat het niet meer zo lang duren voordat China net als de Sovjet Unie uiteenvalt. Gewoon wachten totdat er een leider komt die niet meer laat schieten op betogers en stakers
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik kan me nauwelijks voorstellen dat in een westers land in een topic waarin de doodstraf voor een fraudeur wordt besproken zoveel bijval kan komen voor het bewuste Chinese doodsvonnis.
Corruptie en fraude moet bestraft worden, maar Jezus, bende bloeddorstige maniakken, moet daar ook al iemand door de staat voor afgeschoten worden? Waarom de doodstraf niet ook meteen weer invoeren voor moordenaars, verkrachters, dronken chauffeurs etc... Waar ligt de grens? C2C, ik weet dat deze in de aloude Sowjetunie heel laag lag, je neus snuiten in een blauwe zakdoek was daar waarschijnlijk al spelen met de dood, maar ik vraag me serieus af hoe diep de haat bij jou zit om dit toe te juichen omdat je er ergens in je schimmig brein meent het kapitalisme mee te kunnen pakken. Wat heeft die man jou in 's hemelsnaam misdaan dat jij hier even zijn finale rekening moet maken?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 1 juni 2007 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kom nou, Antoon!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Uw reactie 'bende bloeddorstige maniakken' is dan ook erg misplaatst. Vooral dat de meesten het hier blijkbaar eens zijn dat het knap is dat China de corruptie bij hooggeplaatsten hard aanpakt. Iets waar je hier alleen van kan dromen. Bon, 't wordt alleszins nog afwachten of ie de zwaarste straf krijgt. Hij kan namelijk nog in beroep gaan. Dus je moet er je slaap nu nog niet voor laten. |
|
![]() |
![]() |