Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2007, 17:52   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Libanees leger trekt op richting Palestijns kamp

Het Libanese leger is reeds weken bezig met het 'zuiveren' van Palestijnse vluchtelingenkampen. Het gaat om grootschalige bombardementen waarbij niets of niemand bespaard wordt.

Er zijn reeds meer dan 100 doden gevallen, veelal burgers, ook vrouwen en kinderen.

De hypocrisie van de internationale gemeenschap is hier duidelijk : in plaats van Libanon te veroordelen voor de massamoord op burgers, gaat de VN de Palestijnse beweging Fatah Islam veroordelen en gaan de Westerse landen zelfs Libanon verder bewapenen en haar steunen in deze strijd.

Let op, ik denk ook dat Libanon in haar recht handelt. Alleen stel ik mij de vraag waarom er bij Israelische acties, waarbij meestal enkel gewapende terroristen worden uitgeschakeld, de wereld volledig anders reageert.

Een medewerker van het Libanese Rode Kruis maakt zich uit de voeten.

Citaat:
Het Libanese leger is vandaag begeleid door artillerievuur opgetrokken in de richting van het Palestijnse vluchtelingenkamp Nahr el-Bared, waar zich strijders van de extremistische groep Fatah Islam hebben verschanst.

Nahr el-Bared wordt belegerd sinds er op 20 mei gevechten uitbraken en vandaag werden zo'n vijftig pantserwagens en tanks in stelling gebracht aan de noordelijke rand van het kamp. Twee soldaten raakten lichtgewond, zei verplegend personeel van een plaatselijk ziekenhuis. Na de artilleriebeschietingen stegen witte rookwolken op boven Nahr el-Bared. Her en der ontstonden brandjes.

Bestormen?
Het is niet duidelijk of het leger diep het kamp is binnengetrokken of alleen opereert aan de buitenranden van het kamp, waar zich sluipschutters hebben geïnstalleerd die legerposities beschieten. Het leger wilde niet zeggen of het zich klaar maakt voor een bestorming of alleen terrein probeert te veroveren en groepjes strijders tracht te isoleren.

Volgens de Libanese tv-zender LBC probeerde het leger het hoofdkwartier van Fatah Islam in het noordoostelijke deel van het kamp te bestormen. De zender Al-Arabiya meldde dat de troepen de posities van sluipschutters van de groep hadden ingenomen. Een bewoner van het kamp zei dat enkele posities van Fatah Islam zijn vernietigd. (novum/hln)
Oud 1 juni 2007, 23:51   #2
Handsome Hermit
Vreemdeling

Handsome Hermit's schermafbeelding

Standaard

Eenvoudig, islamieten die islamieten afmaken, welke linkse rakker kan daar nog iets tegen inbrengen? Het minste dat het naar rechts ruikt komen ze wel af om te veroordelen, maar hier valt niets op te zeggen.
Handsome Hermit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 07:56   #3
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het Libanese leger is reeds weken bezig met het 'zuiveren' van Palestijnse vluchtelingenkampen. Het gaat om grootschalige bombardementen waarbij niets of niemand bespaard wordt.

Er zijn reeds meer dan 100 doden gevallen, veelal burgers, ook vrouwen en kinderen.

De hypocrisie van de internationale gemeenschap is hier duidelijk : in plaats van Libanon te veroordelen voor de massamoord op burgers, gaat de VN de Palestijnse beweging Fatah Islam veroordelen en gaan de Westerse landen zelfs Libanon verder bewapenen en haar steunen in deze strijd.

Let op, ik denk ook dat Libanon in haar recht handelt. Alleen stel ik mij de vraag waarom er bij Israelische acties, waarbij meestal enkel gewapende terroristen worden uitgeschakeld, de wereld volledig anders reageert.
Libanon wordt geleid door een stelletje volksverraders, en wel volksverraders van het allerergste soort. Siniora is gewoon een handlanger van het zionisten. Toen vorig jaar zijn land in brand stond heeft hij niets gedaan voor de bevolking. Nu gaat hij zijn Palestijnse broeders gaan uitmoorden. Mensen die al zoveel miserie hebben.

Man man, ik begrijp niet waarom Hezbollah niet ingrijpt. Ze hebben toch goed materiaal (Quassam rakketten) gekregen van Iran. Waarom grijpt Hassan Nasrallah niet ter gewapender hand de macht ???

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 2 juni 2007 om 07:58.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 11:26   #4
Jozef Ostyn

Standaard

Laten we hopen dat het Libanese leger erin slaagt deze terroristische bende uit te schakelen. De Libanese regering verdient hierbij onze volledige steun.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 13:04   #5
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man man, ik begrijp niet waarom Hezbollah niet ingrijpt.
Dat doen ze ook. o.a. met bomaanslagen in de libanese hoofdstad.

(maar dat heeft wel andere redenen, waaronder de pogingen van het libanese leger om, met westerse steun, controle te krijgen over het zuiden.)

Laatst gewijzigd door Raven : 2 juni 2007 om 13:06.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 14:03   #6
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Volledig correcte reactie van de libanese autoriteiten.
Het wordt tijd dat al deze milities, die ondermeer aan de oorzaak lagen van de burgeroorlog, worden ontwapend of worden vernietigd. Enkel het libanees leger en de politie hebben het recht zich daar gewapend te organiseren.
Oud 2 juni 2007, 14:06   #7
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Man man, ik begrijp niet waarom Hezbollah niet ingrijpt. Ze hebben toch goed materiaal (Quassam rakketten) gekregen van Iran. Waarom grijpt Hassan Nasrallah niet ter gewapender hand de macht ???
Een bende syrische marionetten aan het hoofd van de Libanese regering . Gelukkig denken de libanezen er anders over. kijk maar naar de tienduizenden die betoogden tegen Syrië
Oud 2 juni 2007, 15:45   #8
MURRAY
Lokaal Raadslid

MURRAY's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Ik snap niet dat jij, als anti-zionist, niet inziet dat dat nu net in de kaart van Israel en de VS zou spelen. Het zou het perfecte excuus zijn voor een "humanitaire interventie". Een modern woord voor imperialisme zoals we allen weten.
MURRAY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 15:47   #9
MURRAY
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Laten we hopen dat het Libanese leger erin slaagt deze terroristische bende uit te schakelen. De Libanese regering verdient hierbij onze volledige steun.
Hoe bedoel je? Het is diezelfde Libanese regering die Fatah Al-Islam steun geeft om Hezbollah te bekampen.
Oud 2 juni 2007, 15:49   #10
MURRAY
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Enkel het libanees leger en de politie hebben het recht zich daar gewapend te organiseren.
En dit zijn dan de woorden van mensen die denken dat ze de Amerikaanse idealen verdedigen.
Oud 2 juni 2007, 18:17   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MURRAY Bekijk bericht
En dit zijn dan de woorden van mensen die denken dat ze de Amerikaanse idealen verdedigen.
Wat bedoel je hiermee? Vind jij anders dat de palestijnse terroristen van Fatah daar ook het recht toe hebben?
Oud 3 juni 2007, 09:45   #12
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Simpel. 't Zijn joden, pardon, zionisten...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be