![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In het kader van de denktank-meeting in Baarle op 28 april is het misschien verstandig om alvast een lijst samen te stellen van bekende voorstanders van een internederlandse samenwerking. Hetzij voorstanders van Groot-Nederland, hetzij van Heel-Nederland of een ander samenwerkingsverband. Er circuleert een lijstje namen op internet maar het is niet altijd duidelijk waarom een bepaald persoon als voorstander wordt genoemd. Misschien is het daarom goed om dát er in het kort bij te zetten.
De aftrap: Genoemd als Groot-Nederlanders: Siegfried Bracke (vlaming) Derk Jan Eppink (nederlander) Jan Terlouw (D66) (nederlander) Erik Jurgens (PvdA) (nederlander) Bart De Wever (N-VA) (vlaming) Matthias Storme (N-VA) (vlaming) Bert Anciaux (spirit) (vlaming) Louis Tobback (sp.a) (vlaming) Axel Buyse (Vlaams Vertegenwoordiger in Nederland) Andries Postma (CDA) (nederlander) - vanwege zijn bekende artikel Frits Bolkestein (VVD) (nederlander) Waarschijnlijke sympathisanten: Jean Marie Dedecker (LDD) (vlaming) - vanwege o.a. uitspraken op dit forum. Genoemd als Heel-Nederlanders: Louis Tobback (sp.a) (vlaming) - Dubbel genoemd G/H Geert van Istendael (b-plus) (vlaming) Ward Kennes (CD&V) (vlaming) Luc Versteylen (Agalev) (vlaming) Johan Basiliades (VLD-Brussel) (vlaming) Bert Anciaux (spirit) (vlaming) - Dubbel genoemd G/H Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 21 maart 2007 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zelf enorme Bolkestein-fan. En Jan Terlouw van D66 mag er ook zeker zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Afhankelijk van wat de uitkomst is op 28 april kunnen we deze mensen gaan benaderen, is de idee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ik heb een berichtje op het forum van groenlinks achtergelaten, dat ik en een aantal anderen in kaart aan het brengen zijn, erg neutraal allemaal, ik hoop dus binnenkort wat te weten over hun standpunt.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 maart 2007 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zal ook niet te veel vonken geven, vrees ik. Telkens als ik Femke Halsema op de Nederlandse tv haar registers zie opentrekken vraag ik mij af of dit nu een groene of een communistische partij is. Ik heb ook even het partijprogramma op de website bekeken. Het woord Vlaanderen komt er niet in voor, laat staan Heel- of Groot-Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Wel grappig trouwens, als je op dingen als "verenigde lage landen" gaat googelen kom je dit forum vrij vaak tegen. ![]() (Tot zover trouwens één forumganger met een reactie, hij vind het wel prima, maar hij denkt wel dat de hele Benelux problemen gaat geven. Vlaanderen bij Nederland lijkt hem wel wat, maar daar moet België over beslissen.)
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 maart 2007 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ben ik de enige die het opvalt dat in het lijstje van Hertog geen enkele BN'er staat die voor een Beneluxstaat is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Zeer goed topic. Ik zou zelf een oproep willen doen om links, krantenartikels,... te verzamelen?
Wat hebben ze gezegd? Of gedaan? Wanneer en waar precies? ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Pelgrim is trouwens zelf niet echt voor een Groot Nederland. ![]() Citaat:
![]() Maar zoals ik al zei, "interesseert" het sommigen onder hen. Daarom dat ik zo graag van mensen uit die lijst zoals Erik Jurgens gewoon interviews en dergelijke zou willen zien. In elk geval : het hoeft niets spectaculair te zijn he, ze moeten niet met een tank naar Baarle rijden of zo. ![]() Ik denk bijvoorbeeld aan die reportage van deze zomer over De Winter (met zijn dochter) : de hele tijd over Antwerpen en de vreemdelingen..., en dan heel even : "Je zou het bijna vergeten maar Vlaams Belang staat ook voor het opsplitsen van België: :weg met de Franstaligen." ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een lijst, en dan hebben we het zelfs nog niet over lombas.
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Er zijn er trouwens veel die zowel als Groot- als als Heel-Nederlander te boek staan. Ja, Dimitri, ook nederlanders...
![]() (Mooi heh, drie keer ''als'' in een zin?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ja hoor, je mag hem wel zien, het antwoord van de tweede persoon is ongeveer hetzelfde.
Voor het Vlaams Belang zijn mensen inderdaad wel bang, ze zijn veel beter georganiseerd dan de min of meer overleden LPF en zelfs Wilders distancieerd zich van "extreem rechts", iets wat het Vlaams Belang totaal niet doet. Maar op zich denk ik dat dat wel een te overkomen obstakel moet zijn, we zullen zien of iemand er wat over zegt...
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Genoemd als Groot-Nederlanders:
Siegfried Bracke (vlaming) Derk Jan Eppink (nederlander) Jan Terlouw (D66) (nederlander) Erik Jurgens (PvdA) (nederlander) Bart De Wever (N-VA) (vlaming) Matthias Storme (N-VA) (vlaming) Bert Anciaux (spirit) (vlaming) Louis Tobback (sp.a) (vlaming) Axel Buyse (Vlaams Vertegenwoordiger in Nederland) Andries Postma (CDA) (nederlander) - vanwege zijn bekende artikel Frits Bolkestein (VVD) (nederlander) Sven Gatz (VLD) (vlaming) Bert Bakker (D66) (nederlander) Waarschijnlijke sympathisanten: Jean Marie Dedecker (LDD) (vlaming) - vanwege o.a. uitspraken op dit forum. Genoemd als Heel-Nederlanders: Louis Tobback (sp.a) (vlaming) - Dubbel genoemd G/H Geert van Istendael (b-plus) (vlaming) Ward Kennes (CD&V) (vlaming) Luc Versteylen (Agalev) (vlaming) Johan Basiliades (VLD-Brussel) (vlaming) Bert Anciaux (spirit) (vlaming) - Dubbel genoemd G/H Voorstander sterke en eensgezinde Benelux: Ben Knapen (Journalist, ex-hoodredacteur NRC) (nederlander) - vanwege o.a. artikel ''Benelux als proeftuin'' d.d. 21 maart 2007 in NRC-H. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 21 maart 2007 om 22:21. |
![]() |
![]() |