![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 juni 2007 om 09:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Titel is overigens fout, té snel gereageerd van mij
![]()
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 juni 2007 om 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filmpje is verwijderd en het is dankzij dat, dat de politie ze gevonden heeft.
Geen censuur.
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zal ik niet ontkennen, maar bestaat de kans niet dat anderen na het zien van dit filmpje eventjes zelf "de stoere willen uithangen"? Dan creeër je natuurlijk meer zulke situaties en vallen er meer slachtoffers, ook al zijn de daders dan misschien makkelijker op te sporen
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van de verantwoordelijkheid van zulke jongeren weerom te minimaliseren en te schuiven op "beelden" alsof elke vorm van ratio verloren is gegaan, zou men beter die kereltjes een paar weken op de palliatieve zorg of in een beschutte werkplaats laten werken.
Laatst gewijzigd door lombas : 4 juni 2007 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 juni 2007 om 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oorlogssituaties staan een pak verder van de leefwereld van jongeren. Ik denk dat ze zich veel makkelijker met misdaden als de deze kunnen associëren. Ten andere vind ik dat ze beelden van bovenstaande situaties ook niet op internet zouden mogen toelaten al was het maar uit respect voor de slachtoffers. Citaat:
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 juni 2007 om 09:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad, maar zulke beelden zouden van mij ook verwijderd mogen worden. Zeker als dit mensen zou kunnen aanzetten om hetzelfde te doen.
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Nee, dit verbieden is weeral het beperken van vrije meningsuiting. Wie gaat bepalen wat wel en niet kan?
Bovendien is niet omdat men het recht heeft om het te plaatsen dat men niet strafbaar kan zijn. Indien er strafbare feiten zijn kan men nog altijd de daders bestraffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Simpel, geweldpleging,diefstal etc. verbieden. Behalve natuurlijk als de beelden zijn vrijgegeven door de politie om daders op te sporen etc..
The poster formerly known as kay-gell Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 juni 2007 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, youtube et al. beginnen ook goed hun verantwoordelijkheid te nemen. Dat moet wel, als ze zien dat vele mensen daar aanstoot aan nemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als er aan gezet kan worden tot geweld, ja. Maar de thema's die daar aan bod komen zijn eerder duiding dan wel een manier om op te scheppen over gewelddaden.
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zal niet ontkennen dat aanzetten nogal breed kan genomen worden. Maar misschien is het toch wel eens tijd om video's op you-tube beter de screenen door een ethische cel of dergelijke. Ik neem aan dat daar wel bekwaam personeel gevonden kan worden die het onderscheid kunnen maken.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik noem dit censuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed,dat is jouw mening.
Leg nu uit waarom.
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() deze commisie gaat bepalen wat men wel of niet mag zien. Deze bepaling wordt uiteraard in de goede traditie bepaalt door de staat. Dus hierdoor kan de staat meningen die hem niet aanstaan verbieden of bannen.
Anderzijds, wie bepaalt wat ethisch is of niet? Ik kan tegen bloed maar een andere niet, hierdoor medische docu's bannen?. MAg een oorlogsfilm wel maar een echte fase uit het leven niet? Een commisie die uw bepaalt mening (in dit geval een beeld) is hetzelfde als censuur. |
![]() |
![]() |