![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 04/06 Turkse CD&V'er zou tegen België vechten
![]() Dat beweert althans de Turkse journalist Mehmet Koksal in zijn verslag over het debat. Volgens Top heeft de journalist zijn uitspraken uit hun context gehaald. Tijdens het debat werd over de militaire dienstplicht in Turkije gesproken. Ook Turken met een dubbele nationaliteit zijn aan die dienstplicht onderworpen. Top zei dan ook dat hij zijn dienstplicht zal vervullen. Hij zou met het Turkse leger strijden tegen al wie Turkije aanvalt. Mocht dat België zijn, zou Top tegen België vechten, zegt journalist Koksal. Top zegt nu dat de journalist zijn uitspraken uit hun context heeft gehaald. "Zou u mij bellen als dit in (de Antwerpse omstreden fax- en e-mailkrant) 't Scheldt' was verschenen", zegt hij. "Mijn legerdienst in Turkije zal ik doen, omdat dat mijn plicht is zolang ik de dubbele nationaliteit heb. Maar als de Belgische dienstplicht morgen weer wordt ingevoerd, zou ik die evengoed vervullen", zegt hij. Ook over de Armeense genocide is er op het debat gesproken. Volgens journalist Koksal zou Top gezegd hebben dat hij de visie van Vlaams minister-president Yves Leterme (voor wie Top een tijdlang werkte) over die kwestie hebben bijgestuurd en zou Leterme in een Turkse krant beweerd hebben dat, mocht hij premier zijn, dat onderwerp niet in het parlement zou mogen worden besproken. Ook hier is de zaak volgens Top uit zijn context gehaald. "Het gaat enkel over de term 'genocide'. Er zijn verschrikkelijke dingen gebeurd, maar de vraag is of die georchestreerd waren door de Turkse overheid. Dat moet onderzocht worden, maar zolang dat niet bewezen is, kan men juridisch niet van een genocide spreken. De minister-president heeft in de krant ook alleen maar gezegd dat eerst een internationale instantie uitspraak moet doen voor we hier kunnen over oordelen", zegt Top. (gva) |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() is maar normaal zeker...
je gaat toch niet verwachten dat een trots nationalistisch volk zoals de Turken onder ![]() ![]() ![]()
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik zou ook tegen Belgie vechten
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Topic bestaat reeds.
U kan verder discussiëren via http://forum.politics.be/showthread.php?t=90623 Mvg, Diatonos |
![]() |