![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 05/06 'We dachten dat Keano dood was'
![]() Dankzij het alerte optreden van de buren maakte Keano echter toch nog een minieme kans om het te redden. Maandagmorgen deed hij voor het eerst zijn oogjes weer open. Toen Keano zondagavond iets voor achten spoorloos was in de tuin van het ouderlijke huis in de Patronaatsweg, sloegen mama Debby Van Goolen (27) en papa Michael Schroyens (25) in paniek. “Hij was in de tuin aan het spelen, maar we zagen hem opeens niet meer. Toen zagen we hem liggen in onze kleine vijver. Hij was helemaal verkleurd en we dachten dat het te laat was. Onze buurman Mario voelde echter nog een zwakke polsslag, en we zijn onmiddellijk begonnen met pogingen om Keano te reanimeren”, herbeleeft mama Debby de verschrikkelijke momenten. Vier procent kans "We hebben daarbij gelukkig kunnen rekenen op de professionele steun van mijn buurvrouw Rita, die een opleiding als verpleegster achter de rug heeft. Zij heeft Keano afwisselend met de buurman beademd en ik heb hartmassage gegeven. Toen het MUG-team ter plaatse was, hebben de hulpverleners hem nog een uur gereanimeerd. Daarna hebben ze hem met spoed naar het ziekenhuis gebracht. De dokters gaven hem amper vier procent kans om te overleven”, recapituleert Debby. Alleen Debby mocht ‘s nachts bij haar zoontje blijven, die nog de hele nacht in kritieke toestand verkeerde. “Gelukkig deed hij ‘s morgens zijn oogjes even open. Vanaf dan zijn we er weer in beginnen te geloven. Hij heeft ondertussen ‘mama’ en ‘papa’ gezegd en vroeg naar zijn knuffeldier. Hij heeft veel geslapen en lijkt er zonder lichamelijke schade vanaf te zijn gekomen. Ik ben mijn buurvrouw Rita enorm dankbaar. Zonder haar was het nooit gelukt. Haar vier jaar geleden overleden dochter was mijn beste vriendin. Zelf heeft ze een kind verloren en nu redt ze het mijne”, zegt de jonge moeder emotioneel. Engelbewaarder Redder-in-nood Rita Op De Beeck blijft zelf erg bescheiden. “Ik hoorde Debby roepen en begreep onmiddellijk dat er iets niet pluis was. Gelukkig hebben we Keano nog kunnen redden. Dat hij het overleeft, is een echt godsgeschenk. Keano heeft een goede engelbewaarder gehad”, besluit de buurvrouw. Volgende maand trouwen Debby en Michael op de zevende van de zevende maand in 2007. “Keano wordt daar zoals gepland onze bruidsjongen”, zegt Michael. Ondanks de goede afloop heeft het voorval de ouders van Keano bewust gemaakt van het gevaar dat een vijver voor kleine kinderen kan betekenen. ”We zijn altijd erg voorzichtig en hebben allerlei veiligheidsmaatregelen genomen om Keano te beschermen. Onze vijver is maar een metertje groot en een halve meter diep. Toch was dat genoeg om hem bijna in te laten verdrinken. Hij gooide graag met steentjes in de vijver, al mocht hij dat niet. Waarschijnlijk is hij zo in het water beland”, vertelt mama Debby aangedaan. Om een herhaling te voorkomen hebben de ouders samen met enkele buren de vijver maandagavond nog gedicht. “En ook ons zwembad zal binnenkort verdwijnen. We dachten dat er niets kon gebeuren, maar er was een mirakel nodig om onze zoon te redden”, besluit papa Michael. Bron/ GVA Knap van de buren!!! Maar wie kent zijn buren eigenlijk nog,wie kent zijn straat Leven we niet te veel naast elkaar ipv. met elkaar?
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ken mijn buren (een VB-lid zelfs)
![]()
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bravo voor die buren. Laat ons hopen op een verder goed verloop van de hele situatie.
************************************************** ******* Ik ken mijn buren wel hoor. Aan de linkerkant een ouder Marrokaans koppel, met nog 2 inwonende volwassen werkende zonen. Aan de rechterkant een hardwerkend Albanees koppel met nog een inwonende schoolgaande zoon. Na wat problemen in het verleden met de Marrokanen(eerder te wijten aan hun verzekeringsmakelaar) is het nu wel redelijk rustig. We hebben zelfs geen schaap gehoord bij het laatste offerfeest.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 5 juni 2007 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Links een iet wat neurotische dame die soms haar kind dropt. Rechts een jong koppel, met ook 3 jongere kinderen. Daarnaast een Marokaans gezin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooie zaak voor U
![]()
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeker, brengen soms heerlijke soep mee. Hoe meer, hoe liever ![]()
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge zult maar Keano genoemd worden. Volgens mij was een het zelfmoordpoging.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 juni 2007 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k Hoef ze daarvoor niet te kennen, 'k zou dat eveneens zonder probleem voor iedereen doen (dankzij een cursus EHBO die ik voor dergelijke reden volgde....) Mijn madam heeft zonder twijfel (ook zonder het te beseffen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast mij een ex-militair die mij altijd kwaad aankijkt als ik s morgens naar mijn werk vertrekt. Die staat precies altijd op me te wachten om te zien hoe ik vertrek. Rare vent. Aan de andere kant een oud koppel. Het type koppel dat op den dorpel gaat zitten om het volk te zien passeren. Jammergenoeg voor die mensen wonen we in een doodlopende straat en ben ik klaarblijkelijk het hoogtepunt van hun dag als ik thuiskom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ik kocht het appartement naast dat van mij om zelf mijn buren te kunnen kiezen. Een ogenschijnlijk deftig, jong Marokkaans koppel belde aan. En waarom niet?
Man, wat ik heb moeten uitstaan, en wat heb ik door de vingers gezien. In het kontrakt stond duidelijk waaraan ze zich moesten houden, maar aan alles veegden ze hun voeten (behalve aan de mat). Jammer dat hij haar mentaliteit niet had, wellicht waren er dan geen problemen geweest. Ik wilde stille buren (dat heb ik hun vooraf gezegd en bovendien stond dat in vette letters in het kontrakt), en wat kreeg ik: dag en nacht moest ik hun geruzie en haar gebleit aanhoren (ik had er oprecht medelijden mee). Nu heb ik schatten van huurders (ook een jong koppel). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() Het is gemakkelijker om je buren te leren kennen in een wijk dan in een appartementje in de stad. In de wijk zie je elkaar in de tuin zitten en op wijkfeesten en zo...
Ik ken mijn (linker-, rechter-, onder- en boven-)buren wel van zien maar meer dan "goeiedag" heb ik er nog nie tegen gezegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() De MEESTE buren in dit land hangen aan dope of aan de fles dermee geen buren veur mij
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Keano?
![]() Na "piki", dit?
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *kuch* leg uit .......
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Moh ik zen dus WEL zo zot om men leven te geven voor een ander...gezin/kind ook toen ik werkzaam was in een bedrijf ( jammerlijk) redde ik hmmm nen congolees dacht ik dat het was .
Had IK niet verwittigd of geroepen & naar hem toe gesprongen dat had die onder nen berg zand van 4 meter gelegen waar nu zenne schoen ligt te rotten . Congolees zag wel effe wit ...hmmm ik zag witter...wedden ![]() Men baas zei nog en vroeg " zijtge zot ; doet gij da veur iederéén ofwa ik had hem al is verwittigd dus Duncan ge nam risico hé " Ik zei deroep : " jaja Raf moh ik zag het op tijd en greep hem toch op tijd vast ...behalve zenne tweede schoen hé & ja ik zen ZOOO zot da ik zowiet doen " Zen reply daarop was : " dermee datge thuis hoort in nen socialen sector waarge van kwam, ge zijt te goe gij " Ik zweeg toen wel effe en gaf die ne knipoog achja mensen hé ...zegt me nu ni da gewoon mensen ni prestigieus kunnen zen hé of laag geschoolt ..dan gon ik even boos fronzen hé ![]() AL men buren zou ik dus redden eigenlijk in stilte MAAR 1nen belg hier in den blok NIET :'( omdat die op papier invalied is en vrij bewegenlijk gaat werken en geld binnenrijft. Die was ooit fransman en al nen tijd belg +-40j en woont op het eerste verdiep hier in corrupt Antwerpen . Wetende dat invalieden niet mogen werken enzow zit die serieus aan den drugs & vroeger gekend geweest bij drugs zaken, strafblad enz...mor al tijdje braaf medisch methadon en andere morfinale middeln aankoopt + cocaïne spuit en andere rommel . Het erge is dat ik dezen belg NIET kan helpen...niemand eigenlijk; ik hem zelfs getuigen die zagen dat hij op mij sloeg. In men blok wonen ook op het eerste een poolse dame + kind en een portugees. Dan 2 belgen op het tweede das mijn verdiep 3 belgen en het hoogste 2 belgen en een hmm ik dacht namibiër . Als EX-verzorgende zen ik ni te spreken over woon recht en huur wet ; drugs wet, zorg systeem , veiligheid en andere zaken . Goe dat ik ni graag in een bedrijf werkzaam ben wel erbuiten moh ni erin . Buren zen "naasten" eigenlijk maar sommige mogen me regelrecht gestolen worden. Ook diende ik een klacht in bij politie die al waarschijnlijk verdwenen is of verloren is geraakt en zo dat ken ik al ondertussen . Ik wil hier even religieus spiritueel gaan mor dat zou niet on topic zen . Amateurs zijn het die politiek gezinde misfits enkel gas drukken euro's , cijfers,%ten, gemiddelde begrippen , categorieën die tellen allemaal maar de gewone mens en zijn WOON en LEEF omgeving rekenen we er NIET bij want da kost te veel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zeer conservatief in namen.
Keanu, Kiljan, Shadow, Kenzo &c. vind ik marginaal.
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Awel Lombas bepaalde streken heb ik het niet met conservatieviteit maar euhmm in andere streken in dit land is conservatief zen ni enkel nodig maar een weldaad .
In namen meer dan oké moh Antwerpen pffff :'( achja regels hé ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |