Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2004, 11:02   #1
Orde
Vreemdeling

Standaard

Gisteren gehoord op de VRT (laatavondjournaal).

1. Amendementen op de wet voor stemrecht voor vreemdleingen kan niet meer omdat de Senaat al gestemd heeft. En deze - door ons betaalde - zender moet dan voor objectief doorgaan.

2. In Nederland zakt de CDA in de peilingen wegens het strenge uitwijzingsbeleid. Iedereen gehoord van CD&V? Vaar een linkse koers en de publieke omroep zal u niet afstraffen!

Ongehoord maar wel gezien!
Orde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 11:05   #2
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Of hoe de VLD zich wederom laat rollen...
Ze zullen ook die zogenaamde omzendbrief nooit in de praktijk omzetten, want dat willen de sossen niet!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 11:34   #3
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

wat de gucht vertelt is praat voor de vaak,en in nederland is het wel een minister van de vvd die dat strakke uitwijzingsbeleid wil voeren,en waarom niet,ginds hebben ze het al ondervonden wat het wil zeggen,komt maar binnen.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 11:38   #4
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orde
2. In Nederland zakt de CDA in de peilingen wegens het strenge uitwijzingsbeleid. Iedereen gehoord van CD&V? Vaar een linkse koers en de publieke omroep zal u niet afstraffen!
Alsof de media daar iets mee te maken hebben. Moest België hetzelfde voorstellen zou er ook héél veel protest zijn. Vraag maar eens na hoeveel mensen nu al protesteren als er iemand het land uitgezet wordt na 4 jaar. Vraag maar eens aan kamervoorzitter Decroo hoeveel brieven hij krijgt om de huidige uitzettingen tegen te houden.
Oud 10 februari 2004, 12:30   #5
Orde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Vraag maar eens na hoeveel mensen nu al protesteren als er iemand het land uitgezet wordt na 4 jaar. Vraag maar eens aan kamervoorzitter Decroo hoeveel brieven hij krijgt om de huidige uitzettingen tegen te houden.
Ge hebt uw naam ook niet gestolen, merk ik. Of mis ik de ironie in je boodschap.
Oud 10 februari 2004, 12:36   #6
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Reden te meer om mensen die geen recht hebben op asiel zoals het in de wet beschreven staat DADELIJK terug te sturen en niet te laten hangen in de schemerzone van legaal-illegaal.

Dat voorkomt veel problemen naar de toekomst en ook op gebied van menselijkheid.

Recht op politiek asiel is duidelijk omschreven. Voldoede er niet aan hebde er geen recht op en moet ge terug.

Zulke beslissing moet binnen de 3 maanden kunnen inclusief beroep.
Bij het betrappen op een leugen door de asielzoeker moet deze dadelijk teruggezonden worden. Mensen zonder papieren, waarvan de identiteit niet vaststaat komen er ook niet in. Terugsturen vanwaar ze zeggen dat ze komen. Dadelijk.

'k zou het kort maken. en dat is de meest menselijke manier volgens mij.
als men mensen eerst jaren ergens laat zitten en ze dan nog wil terugsturen krijgt ge inderdaad problemen. Zeker als het mensen van goede wil zijn, die zich ondertussen al geïntegreerd hebben.

Dus hoe sneller de afhandeling, hoe beter voor alle partijen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 12:59   #7
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

volledig akkoord tegendraad,maar het is spijtig genoeg big business geworden voor velen,advokaten straatwerkers enz.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 14:55   #8
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Reden te meer om mensen die geen recht hebben op asiel zoals het in de wet beschreven staat DADELIJK terug te sturen en niet te laten hangen in de schemerzone van legaal-illegaal.
Ik ben het ermee eens. Het is beter dan het twijfelen nu. Los hiervan denk ik wel dat we de mensen die hier nu zijn moeten regulariseren. En dan met een schone lei beginnen.
Oud 10 februari 2004, 15:01   #9
Tegendradigaard

Standaard

't is inderdaad big bussiness, mijn gedacht ja.

Een daadkrachtig beleid is wat wij nodig hebben ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 10 februari 2004, 15:04   #10
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik ben het ermee eens. Het is beter dan het twijfelen nu. Los hiervan denk ik wel dat we de mensen die hier nu zijn moeten regulariseren. En dan met een schone lei beginnen.
Als ze nu eens grote netten spannen in de lucht dat ze er niet door kunnen, zouden er dan niet minder vluchtelingen Vlaanderen kunnen binnen komen?
Ze zouden er tegen vliegen en onmiddellijk terug kaatsen, zoals een tennisbal
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 15:11   #11
Orde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Als ze nu eens grote netten spannen in de lucht dat ze er niet door kunnen, zouden er dan niet minder vluchtelingen Vlaanderen kunnen binnen komen?
De oplossingen van de N-VA! en dat wil dan de kiesdrempel halen...
Oud 10 februari 2004, 15:23   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orde
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke

De oplossingen van de N-VA! en dat wil dan de kiesdrempel halen...
yo ik ben wel aan het zeveren tegen den tegendradigaard hé
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 15:31   #13
Tegendradigaard

Standaard

't is datte. Ik wou zeggen dat nen glazen stolp misschien effectiever zou zijn.
Dat laat de zon nog door en geeft bij het minste zonlicht warmte af he. We zouden zo ineens in een tropisch klimaat kunenn leven. 'k zou dat wel zien zitten.
Dan gaan ik bananen kweken in mijnen hof. En dan zing ik van

O mr. Taliban, tally my bananas...

Laat ons maar zeveren.
Zo geraak ik natuurlijk ook nooit aan de kiesdrempel.

Oud 10 februari 2004, 15:38   #14
Orde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
't is datte. Ik wou zeggen dat nen glazen stolp misschien effectiever zou zijn.
Dat laat de zon nog door en geeft bij het minste zonlicht warmte af he. We zouden zo ineens in een tropisch klimaat kunenn leven. 'k zou dat wel zien zitten.
Dan gaan ik bananen kweken in mijnen hof. En dan zing ik van

O mr. Taliban, tally my bananas...

Laat ons maar zeveren.
Zo geraak ik natuurlijk ook nooit aan de kiesdrempel.
Jammer dat de voorrondes voor Eurosong al agelopen zijn...
Oud 10 februari 2004, 15:48   #15
Tegendradigaard

Standaard

'k was net te laat om mij in te schrijven.

Maar kom terug naar het topic, wat dat ook mocht wezen.

Oud 10 februari 2004, 17:25   #16
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

stemmingmakerij in Nederland en de VRT huilt onmiddellijk mee
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 17:27   #17
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Steun voor terugkeerbeleid
De maatschappelijke protesten van de afgelopen weken ten spijt, heeft minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) haar plannen voor terugkeer van uitgeprocedeerde asielzoekers maandag betrekkelijk makkelijk door de Tweede Kamer geloodst. De coalitiepartijen CDA, VVD en D66 staan samen met LPF en SGP pal achter de bewindsvrouw.

Met de instemming van de Tweede Kamer op zak, kan Verdonk nog voor de zomer beginnen met de uitzetting van uitgeprocedeerde asielzoekers. Ze zei dat er 3000 zo weg kunnen en dat 10.000 binnenkort uitsluitsel krijgen van de rechter. De rest van de 26.000 die niet onder het pardon vallen is nog in onderzoek bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).

De bewindsvrouw deed tijdens het debat eigenlijk alleen de toezegging dat ze blijft toezien op het ontstaan van schrijnende situaties, ook bij asielzoekers die daar al op zijn getoetst. Hierbij zal Verdonk speciale aandacht schenken aan gezinnen met kinderen.

Een aparte commissie die de schrijnende gevallen nog eens zou moeten bekijken, zoals D66 had voorgesteld, wees ze van de hand. Wel deed de bewindsvrouw de belofte dat de ambtenaren die deze nieuwe gevallen aandragen, andere zijn dan degenen die in eerste instantie naar deze dossiers hebben gekeken. D66 was daarmee tevreden.

Ook de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken (ACVZ) beval maandag een nadere beoordeling aan van schrijnende gevallen. Deze commissie, die de minister en de Kamer gevraagd en ongevraagd adviseert, opperde verder een soepeler regeling voor asielzoekers die hier al meer dan zeven jaar zijn. Op dat advies wilde de bewindsvrouw niet ingaan. De regering zal daarover een standpunt innemen.

Verdonk maakte tijdens het debat nogmaals duidelijk dat ze het uitgangspunt hanteert dat gezinnen niet gescheiden zullen worden uitgezet. Het CDA had om die uitspraak gevraagd. Als al mocht voorkomen dat bijvoorbeeld de man geen verblijfsvergunning krijgt maar de vrouw en kinderen wel, dan hoeft de man niet eerst naar het land van herkomst om de procedure voor gezinshereniging te beginnen. Hij mag dat dan vanuit Nederland doen.

Op vragen over asielzoekers die volgens Kamerleden ten onrechte niet tot de schrijnende gevallen worden gerekend, wilde Verdonk niet ingaan omdat dat in strijd zou zijn met privacy-wetgeving. Wel zei ze nog eens te zullen kijken naar nierpatiënten die dialyse nodig hebben en dat in hun land van herkomst niet kunnen krijgen, en andere ernstig zieken.

De pogingen van de oppositie om het beperkte pardon nog te verruimen, was een achterhoedegevecht. PvdA, SP, GroenLinks en ChristenUnie probeerden het nog wel maar CDA, VVD, D66, LPF en SGP hielden vast aan de regeling zoals die vorig jaar al door de Kamer was afgesproken.

De teleurstelling was achteraf dan ook groot bij de tegenstanders van het beleid. Die hadden zich 's ochtends nog bij het Tweede-Kamergebouw laten zien en horen tijdens een demonstratie, en 's middags tijdens het debat. Dit werd even stilgelegd nadat een man ''leugens'' door de plenaire zaal had geroepen en een jongen en een meisje een spandoek met de tekst ''stop de deportaties'' aan de balustrade hadden opgehangen.

Directeur E. Nazarski van VluchtelingenWerk Nederland toonde zich na afloop van het debat teleurgesteld. Het contrast van de bezorgdheid die de 2500 demonstranten buiten hadden getoond, met de steriliteit van het debat binnen was volgens hem toch wel groot. Hij gelooft niet dat de uitzetting van 26.000 uitgeprocedeerden ook echt gaat lukken.
10 feb 2004

www.democrates.net bron uit Nederland
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 17:54   #18
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
volledig akkoord tegendraad,maar het is spijtig genoeg big business geworden voor velen,advokaten straatwerkers enz.
Ik vraag me eigenlijk af waarom enkel de reisorganisatoren (mensensmokkelaars) worden vervolgd, en niet de andere parasieten zoals de pro-deo advocaten die tegen beter weten in blijven procederen, en de Dom Linkse vluchtelingenorganisaties.
Dilbert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be