Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2007, 21:24   #1
polb
Vreemdeling

Standaard CD&V in de clinch met dierenrechtenorganisaties

De verenigingen voor dierenwelzijn en dierenrechten zijn woedend op CD&V. In het verkiezingsprogramma van CD&V staat (en dan nog onder de titel "Opkomen voor dierenwelzijn") dat de partij het verbod op het houden en tentoonstellen van honden en katten in dierenwinkels wil "herbekijken" (lees: ongedaan maken). Een CD&V-volksvertegenwoordiger bevestigde aan een dierenhandelaar dat zijn partij het verbod op honden en katten in dierenwinkels wil "ombuigen".

De dierenorganisaties onderstrepen dat ze op een maand tijd bijna 140 000 handtekeningen verzamelden voor het verbod. Ze hebben hun leden en sympathisanten klaar en duidelijk ingelicht over de schandalige CD&V-houding.

Enkel 2 partijen stemden tegen het verbod op het houden van dieren in dierenwinkels; CD&V en vlaams belang
polb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 21:29   #2
ilfalco
Minister-President

Standaard

A° ik vind dat het VB geruts wat meer aan het dierenwelzijn mag denken. Ik ben lid van gaia overigens.

Maar ik ben helemaal niet akkoord met het verbod van de verkoop van bvb honden in winkels. Waarom? Omdat winkels controleerbaar zijn!!
Men moet mijns inziens hameren op strange regels en dan kan men controleren.

Maar als men dit verbeid dan gaat men de illegaliteit in en dan gaat men nog veel minder aan het dierenwelzijn denken. Want wie gelooft er dat iedereen dan bij de fokker gaat kopen?

Dus zeer strengen controle , maar geen verbod.

ik ben trouwens vrij consequent . ik eet enkel scharrelkippen di vrij hebben kunnen loslopen. Ook biovlees ( niet bij de supermarkt!). En ga zo maar door.
Wie geen respect heeft voor dieren heeft mijns inziens ook geen respect voor mensen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 21:45   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

"herbekijken" != "ongedaan maken"
Oud 5 juni 2007, 21:49   #4
polb
Vreemdeling

Standaard

En wat ga je dan herbekijken ? Er valt nie veel te herbekijken op die wet hé, tenzij je ze afschaft.
Oud 5 juni 2007, 22:01   #5
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
A° ik vind dat het VB geruts wat meer aan het dierenwelzijn mag denken. Ik ben lid van gaia overigens.

Maar ik ben helemaal niet akkoord met het verbod van de verkoop van bvb honden in winkels. Waarom? Omdat winkels controleerbaar zijn!!

Maar als men dit verbeid dan gaat men de illegaliteit in en dan gaat men nog veel minder aan het dierenwelzijn denken. Want wie gelooft er dat iedereen dan bij de fokker gaat kopen?

ik ben trouwens vrij consequent . ik eet enkel scharrelkippen di vrij hebben kunnen loslopen. Ook biovlees ( niet bij de supermarkt!). En ga zo maar door.
Wie geen respect heeft voor dieren heeft mijns inziens ook geen respect voor mensen.
Respect is iets heiligs voor mij persoonlijk...das waar watge schreef ik denk daar ook zo over .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 22:08   #6
polb
Vreemdeling

Standaard

Ja, maar ik vind dieren in een dierenwinkel niet respectvol, en het zet aan tot kopen. En zo worden ze dan ook weer snel gedumpt.

Als je eerst naar een fokker moet gaan o.d. dan ben je ook wel van plan een dier te kopen.

In een dierenwinkel kom je zeker niet altijd om een dier te kopen hé.
En dan krijg je zo van die problemen.

Trouwens, ik vind het niet leuk om zien hoe die dieren daar in een klein kooitje zitten, en dan nog dikwijls vuil.
En misschien wordt dit gecontroleerd, de wetgeving hierrond is dan toch niet streng genoeg.

Nee, ik ben het zeker niet eens met het houden van dieren in een dierenwinkel.
Oud 5 juni 2007, 22:14   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Is er enig empirisch bewijs van deze veronderstelling dat dieren uit een dierenwinkel sneller gedumpt worden dan die van uit een asiel of, want dat mag ook nog altijd, van het internet (particulier)?

Want tegen de opwerping van de schattige puppies in etalages, kan ik gemakkelijk inbrengen dat dieren uit een asiel veel goedkoper zijn.

Confer mijn twee katten. De twee had ik uit een asiel, kostte maar 600 toenmalige BEF, en zit hier na tien jaar nog. Maar 600 BEF is een peulschil met wat je in de winkel betaalt.
Oud 5 juni 2007, 22:18   #8
polb
Vreemdeling

Standaard

Het is inderdaad zo dat dieren uit dierenwinkels sneller gekocht worden, je komt er ook al gemakkelijker en ze zien d'r zo schattig uit.

Op de prijskomt het dikwijls niet aan, ze denken dat dieren uit de dierenwinkel er beter aan toe zijn (wat ook dikwijls niet zo is).
Oud 5 juni 2007, 22:24   #9
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polb Bekijk bericht
Het is inderdaad zo dat dieren uit dierenwinkels sneller gekocht worden, je komt er ook al gemakkelijker en ze zien d'r zo schattig uit.

Op de prijskomt het dikwijls niet aan, ze denken dat dieren uit de dierenwinkel er beter aan toe zijn (wat ook dikwijls niet zo is).
Dat eerste is wat raar. "Sneller gekocht worden". Dan waar? Dan in asielen? In asielen zitten tonnen meer dieren - en heb je daar statistieken van? Ik ken trouwens eerlijk gezegd geen dierenwinkel in de buurt anders dan een speciaalzaak in reptielen of goudvissen. Op de Meir hier heb ik er nog nooit eentje gezien.

Ik vraag je gewoon: geef mij het bewijs dat er een groter aandeel van de dieren, gekocht uit particuliere winkels, gedumpt of mishandeld worden dan die gekocht van particulieren of asielen.

Laatst gewijzigd door lombas : 5 juni 2007 om 22:25.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 22:35   #10
F16_Pilot_B
Partijlid

F16_Pilot_B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb er respect voor maar ik ga er mijn eten niet voor laten!
F16_Pilot_B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 22:37   #11
ilfalco
Minister-President

Standaard

Uiteraad eten moet je altijd en vegetarier word ik ook niet. Maar uiteindelijk
als je weet hoe zij die niet bilohogisch gekwekt worden behandeld worden dan weet je het wel.
Oud 5 juni 2007, 22:41   #12
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Gaia is te extreem.Die zitten voor alles als een gek te bleiten.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 22:42   #13
ilfalco
Minister-President

Standaard

misschien ... maar het VB noemen sommigen ook extreem. gaia moet mensen wakker maken.
Oud 5 juni 2007, 22:44   #14
F16_Pilot_B
Partijlid

Standaard

Citaat:
Uiteraad eten moet je altijd en vegetarier word ik ook niet. Maar uiteindelijk
als je weet hoe zij die niet bilohogisch gekwekt worden behandeld worden dan weet je het wel.
En dat is?
Oud 5 juni 2007, 22:44   #15
polb
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat eerste is wat raar. "Sneller gekocht worden". Dan waar? Dan in asielen? In asielen zitten tonnen meer dieren - en heb je daar statistieken van? Ik ken trouwens eerlijk gezegd geen dierenwinkel in de buurt anders dan een speciaalzaak in reptielen of goudvissen. Op de Meir hier heb ik er nog nooit eentje gezien.
Mensen gaan in asielen bijvoorbeeld geen dierenvoeding of speeltjes kopen.
Naar een asiel ga je om een dier te brengen of er één te gaan halen, dan is de keuze bij voorbaat dus al gemaakt.
Als je een dierenwinkel wil weten waar ze dieren verkopen; in de buurt van het plein waar de stadsschouwburg is, ben wel de naam kwijt. Daar is een dierenwinkel. Waar de onafhankelijke mutualiteit is. En daar verkopen ze vanalle diertjes, buiten vissen ook.

Citaat:
Ik vraag je gewoon: geef mij het bewijs dat er een groter aandeel van de dieren, gekocht uit particuliere winkels, gedumpt of mishandeld worden dan die gekocht van particulieren of asielen.
En hoe zou ik je dat bewijs kunnen geven ?
Oud 5 juni 2007, 22:49   #16
F16_Pilot_B
Partijlid

Standaard

Citaat:
Naar een asiel ga je om een dier te brengen of er één te gaan halen, dan is de keuze bij voorbaat dus al gemaakt.
Als je een dierenwinkel wil weten waar ze dieren verkopen; in de buurt van het plein waar de stadsschouwburg is, ben wel de naam kwijt. Daar is een dierenwinkel. Waar de onafhankelijke mutualiteit is. En daar verkopen ze vanalle diertjes, buiten vissen ook.

Ja asielen maar goed dat ze er zijn,maar mensen wat daar hun dier naartoe brengen tja dat zijn ma hoe moet ik het zeggen........... ik vind dat schandalig!!
Oud 5 juni 2007, 22:52   #17
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga ook niet naar een dierenwinkel om voeding te kopen, maar naar de supermarkt, zoals de meeste mensen. En als jij spreekt over mensen die in een dierenwinkel eten gaan kopen - geeft dat dan al niet aan dat het hier gaat over mensen die reeds eigenaar zijn en een rationele keuze kunnen maken?

Tof, je kunt toch al één "dieren"winkel (in de zin van katten en honden) opsommen in een metropool van een half miljoen mensen. Nu, er zijn er nog, maar het argument van "mensen gaan er eten kopen en opteren dan voor de zieligheid" is, zie vorige alinea, weerom wat bizar in mijn ogen.

Overigens, ik heb ooit hagedisjes en een schildpad in een dierenwinkel gekocht, de hagedisjes heb ik gehad tot hun dood en de schildpad is bij de komst van de kat, tien jaar geleden, naar een vriendin gegaan waar-ie nu nog vredig rondloopt.

Citaat:
Op grond van wat wil je dan iets verbieden? Intuitie? Ik voel dat er iets niet pluis is aan de kauwgomindustrie in dit land. Ik bedoel, je voélt dat toch als je een kauwgom eet, dat er iets niet pluis is? Nee, ze stoppen daar verslavende producten in. Beter verbieden daarom. Bewijs? Jamaar, je voélt het toch?

Zie je?

Laatst gewijzigd door lombas : 5 juni 2007 om 22:54.
Oud 5 juni 2007, 22:52   #18
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F16_Pilot_B Bekijk bericht
Ja asielen maar goed dat ze er zijn,maar mensen wat daar hun dier naartoe brengen tja dat zijn ma hoe moet ik het zeggen........... ik vind dat schandalig!!
Dus, als grootmoeder is komen te gaan, en de familie kan niet voor haar kat zorgen, dan moet dat beest maar de autostrade op of wat?

Je pretendeert alle motieven van mensen om hun huisdier naar een asiel te brengen, op één lijn te kunnen zetten.

Laatst gewijzigd door lombas : 5 juni 2007 om 22:53.
Oud 5 juni 2007, 22:54   #19
F16_Pilot_B
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dus, als grootmoeder is komen te gaan, en de familie kan niet voor haar kat zorgen, dan moet dat beest maar de autostrade op of wat?

Je pretendeert alle motieven van mensen om hun huisdier naar een asiel te brengen, op één lijn te kunnen zetten.
Dat is een ander zaak maar de meeste zetten het er gewoon voor er effectief er vanaf te zijn dat ze zich er aan ergeren!!!
Oud 5 juni 2007, 22:56   #20
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F16_Pilot_B Bekijk bericht
Dat is een ander zaak maar de meeste zetten het er gewoon voor er effectief er vanaf te zijn dat ze zich er aan ergeren!!!
Verantwoordingsbewust, nee? Of ben je ook tegen een scheiding, je weet wel, tussen twee voormalige geliefden?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be