Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2007, 15:02   #1
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard Loyale politici

Dat de loyaliteit van deze man uiteindelijk bij zijn eigen volk ligt hoeft niet te verwonderen. Dat er gevestigde partijen zijn die hem en zijn gelijkgezinden steunen ook niet?
En nu zorgt Ergün Top, een andere allochtone stemmentrekker bij CD&V, voor gefronste wenkbrauwen. Zo zou Top zich op een debat hebben laten ontvallen “als er een oorlog uitbreekt, dan zal ik tegen België vechten”. Top relativeert en minimaliseert vandaag de uitspraak. “De vraag was of ik in het Turkse leger zou gaan. Mijn antwoord was ja. Ik heb de dubbele nationaliteit. Als Turks staatsburger val ik onder de dienstplicht. Als ik word opgeroepen, zal ik ook in dienst gaan.”
http://www.vlaamsbelang.be/0/3363/
Weet iemand welke partijen personen op hun lijst geplaatst hebben die de Belgische nationaliteit er als tweede hebben bijgenomen?
Oud 9 juni 2007, 15:14   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meyrem Almaci van Groen! heeft ook de dubbele nationaliteit, als ik me niet vergis.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 9 juni 2007 om 15:15.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 15:23   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Je weet,of je weet het niet maar ik werk in een RVT waar heel veel paters wonen die constant bestook worden met Ergün Top zijn verkiezingdrukwerk
Hoe zou dit komen hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 9 juni 2007 om 15:23.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 15:32   #4
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

De CD&V bestookt alle senioren via hun contacten in seniorenverenigingen (KWB etc). Mijn bomma heeft een persoonlijke brief gekregen van een CD&V politicus met de vraag om hem niet te "vergeten". Mijn bomma kent die gast nergens van dus hoe komen ze aan haar adres.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 15:47   #5
vulpes
Gouverneur

Standaard

goh.. ik heb op mijn werkadres een schrijven ontvangen van het VB.(geadresseerd)

trouwens: 'k geloof dat partijen toegang hebben tot de kieslijsten
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 16:35   #6
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/Meningen/For...forumId=369172

Open antwoord aan senator Fatma Pehlivan
09/06/2007 - JAN DE MOOR
Open antwoord aan senator Fatma Pehlivan

Door senator-schepen Fatma Pehlivan (SP.a/Spirit) werden deze week over gans Oost-Vlaanderen duizenden exemplaren kiespropaganda in het Turks en in het Nederlands- Frans verstuurd. In reactie op mijn protest tegen dit verkiezingsdrukwerk gericht aan het Gentse Schepencollege, Spiritschepen Decaluwe en plaatselijke Spiritvoorzitter Frank Bombeke stuurde senator-schepen Fatma Pehlivan mij rechtstreeks onderstaand antwoord.

Aan U te oordelen.

Naast haar bekentenis dat zij ook eentalig Turkse propaganda rondstuurt blijf ik bij mijn afkeuring tegen het verspreiden van anderstalig drukwerk in de Vlaamse stad Gent en de Provincie Oost-Vlaanderen. Zij stelt niemand uit te sluiten ( gemakshalve vergeet zij de de jarenlange uitsluiting van 20% kiezers die Vlaams Belang stemmen).

En worden de vele nieuwe Belgen niet uitgesloten die enkel Arabisch, Berbers, Bulgaars, Swahili, Slowaaks of Servisch enz. spreken en kiesgerechtigde Belg werden dank zij de Snel-Belgwet en voor de eerste keer mogen stemmen op 10 juni?

Ik vraag mij af wat haar kartelpartner Spirit met oud-VUers zoals volksvertegenwoordiger Annelies Storms en schepen Lieven Decaluwe denkt over de eenzijdige taalfaciliteiten van deze SP-a kartelgenote .

Jan De Moor 9050 Gentbrugge _______________________

From: Fatma To: [email protected]
Cc: [email protected] ; [email protected]
Sent: Friday, June 08, 2007 2:16 PM
Subject: Natuurlijk is Gent géén tweetalige stad Mijnheer De Moor,

Natuurlijk is Gent géén tweetalige stad en zal dat uiteraard ook nooit zijn, laat dat duidelijk zijn. Dat belet mij niet om naar kiesgerechtigde medeburgers van vreemde origine - in hoofdzaak Maghrebijnen en zwart-Afrikanen - in heel Oost-Vlaanderen een tweetalige brief Nl-Fr te sturen. Ik doe dit vanuit een democratische reflex om mensen die, om allerlei redenen onze Vlaamse taal nog niet of onvoldoende machtig zijn, toch te betrekken bij het democratisch gebeuren van de verkiezingen. Meer nog, naar de Turkse gemeenschap in Oost-Vlaanderen heb ik een turkstalige brief verstuurd. Als Vlaamse van Turkse origine ijver ik in het allochtone verenigingsleven al jarenlang voor een goede kennis van het Nederlands als hefboom voor integratie. De realiteit is spijtig genoeg enigszins anders en dit om diverse redenen die, in de meerderheid van de gevallen, niets te maken hebben met een persoonlijke keuze van betrokkenen, maar alles met generaties en voorwaardenscheppende omstandigheden. Men kan natuurlijk, vanuit een extreem principieel standpunt, deze mensen uitsluiten. Dit is niet mijn keuze. Ik sluit niemand uit.

Hoogachtend, Fatma Pehlivan sp.-senator

NB. Voor alle duidelijkheid, deze brieven heb ik verstuurd als senator. Mijn schepenambt heeft daar niks mee te maken
Oud 9 juni 2007, 17:19   #7
*Niels*
Vreemdeling

Standaard

Tuurlijk hebben de partijen toegang tot het kiesregister... Ik heb hier al een kaartje ontvangen van Jong-CD&V...
'K vond het niet echt overtuigend...
*Niels* is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be