![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De woonkode (bereid zijn om Vlaams te leren) is niet afgekeurd door het Grondwettelijk Hof;
Een Vlaams Blokker is ondervoorzitter in het buro van de senaat, tegen de zin van alle Walen en van ook onze groenen. Meerderheid tegen minderheid is gestemd in de kamer om BHV bij hoogdringendheid te behandelen; Komt dat door de klimaatswijziging? (bron: net gehoord op vtm-nieuws)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 juli 2007 om 18:29. Reden: senaat in plaats van kamer |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk komt straks de terugslag niet.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k vind dat eigenlijk alle 3 zeer logische zaken.
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Evil wicked Franstaligen toch.
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
'k heb net het arrest gelezen: nuance: het Hof heeft het verzoek tot schorsing verworpen niet het verzoek tot nietigverklaring. De Franse gemeenschap staat dus nog steeds het recht open om verder te procederen doch het Hof wijkt in haar arrest ten gronden slechts zeer zelden af van wat zij in het schorsingsarrest beval. Dus Vlaanderen staat er zeer goed voor. Het hof meent dat de code geen afbreuk doet aan de taalfacilteiten voor de Franstaligen in de randgemeenten. Ze herbevestigt het onderscheid tussen het "gebruik der talen" - dat vrij is - en de "taalkennis". Het Hof stelt wel dat de Vlaamse Regering bij de uitvoering van het decreet geen nadere regels mag vaststellen die ertoe leiden dat voor de Franstaligen in de faciliteitengemeenten een resultaatsverbintenis wordt gecreëerd om Nederlands te leren. Het mag enkel gaan over een inspanningsverbintenis. Zij mogen derhalve niet de verplichting inhouden, voor de Franstaligen in de faciliteitengemeenten, om de kennis van het Nederlands aan te tonen, noch de mogelijkheid voor de overheid om die kennis te toetsen, als voorwaarde voor het huren van een sociale woning. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hoe wordt dan duidelijk welke kennis geweten is?
#9 |
Minister
|
![]() Het gaat hem over het aangaan van een inspanningsverbintenis om nederlands te leren... men dient te verklaren dat men bereid is de taal te leren. Sanctiemogelijkheden zijn er echter niet om dit engagement af te dwingen. Het is vooral een symbolische maatregel.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen al het feit dat zelfs die symboliek er voor de Franstaligen al te veel aan is, bewijst nog maar eens dat een België waarin Vlaanderen ten volle aanvaard en gerespecteerd wordt altijd een illusie zal blijven.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind je dat zelf geen a fortiorike?
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat antwoord had ik al verwacht.
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een België waarin Vlaanderen als volwaardige en evenwaardige partner behandeld wordt, dan?
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 13 juli 2007 om 14:32. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is gewoon 'de franstalign zijn tegen de wet, dus het zal een illusie blijven' dat ik een a fortiori vond.
![]() |
![]() |
#16 | |
Burger
|
![]() Citaat:
In deSenaat is er al een hele tijd een Blokker derde ondervoorzitter, t'is in de Kamer dat dat nieuw is.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Franstaligen" zijn niet de grootste "minderheid" in Vlaanderen.
Het zou van puur racisme getuigen om voor de Franstaligen nog "speciale" afwijkingetjes toe te staan en verder de wetgeving onverkort toe te passen op een paar honderduizend anderen,nochtans al evenzeer houder van een Belgisch paspoort..... er is in Wallonie nog veel plaats ! Laatst gewijzigd door kelt : 13 juli 2007 om 15:28. |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dat ik me vergiste ? Ik had het nieuws gehoord op het tv-journaal. Even later wou ik "na-genieten" en lezen wat er op de websites van de diverse kranten stond. En daar stond lange tijd niets. Noppes. Alleen een kort verslag wat er gebeurd was in de Senaat. Dus: kijk maar naar de eerste post: ik dacht dat ik me vergiste, en paste de tekst aan. Ik vind onze kranten zwak, de laatste tijd. Ook de kranten die als kwaliteitskranten gekend zijn, èn die destijds avv-vvk op hun eerste blz hadden staan, en dus wat Vlaams karakter hebben. enfin, toch drie op een rij ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vier op een rij !!!
De Vlamingen, die zien dat er te weinig beweegt, zijn begonnen met aparte onderhandelingen, enfin, geen onderhandelingen maar wel een toerke in den hof (tour d' horizon). Dat lees ik net in de standaard on line van vandaag. Ja man, ik denk dat de Walen niet meer weten hoe laat het is. Wellicht zijn zij zo overtuigd van het eigen gelijk en hun eigen suprematie-gevoelen, dat zij zoiets zelfs nooit verwacht hadden. In een ander artikel zegt Reinders wel dat de nieuwe regering er een zal zijn onder leiding van een duo, namelijk "Leterme - Reinders". Reindes wil zijn groot aantal stemmen en zijn overwinning op de ps ten gelde maken. Hij heeft natuurlijk groot gelijk. Enfin, vier op een rij reeds. 't Zou toch wel eens vlugger een doorbraak kunnen betekenen, een positieve doorbraak, in de informatiegesprekken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |