![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Rechts is totaal verscheurd en begint langs alle kanten te kraken:
-de CD&V overweegt al de NVA te dumpen -den NVA begint al in te hakken op de CD&V -Dedecker heeft het Vlaams Blok tegengehouden -Het Vlaams Blok is woedend en begint al te flateren door op den LDD in te beuken -De linkervleugel van de CD&V die de verkiezing won, heeft de rechtervleugel al gewaarschuwd dat er geen zware staatshervorming mag komen Wij aanschouwen dat allemaal rustig vanuit onze fauteuil... ![]() Is deze pyrrusoverwinning van rechts het begin van het einde? Of kan de illusoire eenheid toch nog bewaard worden? Verscheuring en versnippering lijdt altijd tot nederlagen. Zoveel is zeker. Misschien kan rechts wel iets leren van links, want die hebben eeuwenlange ervaring met politieke versnippering. Alleszins, ik vind het eigenlijk wel heel fijn om te zien hoe rechts uiteen aan't vallen is. EDIT: voor de voorspelbaren onder u die enkel gaan schrijven: "het zit echt wel diep hé" of "het heeft echt wel zeer gedaan hé"; het antwoord is: bijlange niet, want links blijft ruimschoots de grootste politieke formatie van dit land, en gaat er mooi op vooruit in Wallonië. Maar goed: in Vlaanderen heeft het pijn gedaan ja, en het zit o zooo diep. Laatst gewijzigd door C2C : 13 juni 2007 om 20:22. |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het heeft echt wel zeer gedaan hé?
|
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Dat ging ik er juist bijschrijven, want u bent wel totaal voorspelbaar hé.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Ik ben er ook niet blij mee, maar rechts afschrijven is nu natuurlijk nog niet aan de orde. Wat CD&V zal doen met NVA, dat is nog de vraag, maar ik heb altijd al voorspeld dat de NVA 2009 niet zou meemaken in kartel met CD&V. LDD & VB zie ik nog samenwerken, maar alles moet zichzelf nog uitwijzen. Als CD&V de vlaamse eisen niet kan waarmaken, is dit alleen maar meer stemmen voor rechts. Doet CD&V het zeer goed, tja, dan kan er nog meer versnippering komen aan de rechtse vleugel
|
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Heeft u al gedacht aan een eigen comedyshow want dit is echt lachen?
#6 |
Minister
|
![]() Het is anders toch wel een geweldig fun moment
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Om slechts dit te vermelden, waarop zijn deze beweringen gebaseerd? Heb je daar een goede bron voor? Ik denk dat je gewoon wat zit te lullen, ik heb er trouwens begrip voor dat je zwaar gefrusteerd bent, je hebt er alle reden voor.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Waardat?
#9 |
Burger
|
![]() maar jongen toch, als de CD-V zijn woord niet houdt omtrent de staatvorming en BHV, zullen enkel LDD en VB hiervan profiteren bij de volgende verkiezingen. Me dunkt dat dit 2x rechts is, of niet. En wees gerust Leterme is ne Belgicist avant la lettre. Vlaanderen moet van deze man niets verwachten, behalve een diepe teleurstelling.
als dan rechts dan toch zo versnippert is vandaag, dan kunnen we dit net zogoed zeggen van onze linkse medemens. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De mensen zijn de pektalk van paars beu en zeker hun arogantie,als ik nu Somers van de Vld op tv zie gaat die zijn wetten nog is stellen hoe dom kan je eigelijk zijn? Neen dan vind ik Vandelannote een veel ernstiger en beter politicus,een oppositieperiode is wellicht de juiste keuze. Dat het moeilijk gaat worden voor de cd&v staat vast,maar dat de keuze voor de eigen plaatsjes voor de vld meer tellen dan goed bestuur zal ook voor de kiezer niet onopgemerkt blijven.
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door DenDane : 13 juni 2007 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Rechtse Vlamingen hebben geen enkele voeling met hun Waalse broeders. Linkse Vlamingen zijn wel solidair met het Zuiden. Vandaar dat wij er geen enkele moeite mee hebben om te wijzen op de verpletterende overwinning van de zeer linkse groenen in Wallonië. In het Zuiden heeft Paars-Groen en links een overduidelijk mandaat. Wij kijken naar het geheel, en zien dat links ruimschoots - ik herhaal: ruimschoots - de grootste politieke familie in dit land blijft. Maar voor iemand die geen solidariteit heeft met de collegas in het Zuiden, en dus helemaal op zijn eentje zit, kan ik begrijpen dat gij verkeerdelijk denkt dat wij ons compleet vernederd voelen. Het gaat dus om een verschil in perspectief. Wij zijn niet eenzaam, want wij hebben vrienden in Wallonië. Gij kunt u dat niet voorstellen, als Vlaamse-nationalistische eenzaat. Gij kunt enkel op z'n rechts en dus eenzaam als niet-solidaire Vlaming denken - maar uw denkmethode op ons projecteren heeft gewoon geen zin. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() om zulke topics ben ik beschaamd om me links te noemen.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Conclusie: Blijkbaar zijn waanvoorstellingen een mentaal overlevingsmechanisme.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 juni 2007 om 20:52. |
|||||
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Wij nationaal solidaristen doorzien dit met gemak. De communisten daarintegen hebben nog wat tijd nodig zie ik. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 13 juni 2007 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Dedecker heeft aùmpers temmen van het VB afgenomen. Veel meer van VLD en ...SPA.
Dat Dedecker al jaar en dag gebruikt wordt en zich laat gebruiken om het VB af te blokken is genoegzaam bekend. maar de colleteral damage bij paars was toch wel zeer groot. En tsnlotte is dedecker een paars politicus want hij heeft heel de paarse rit uit gedaan enw as helemaal niet van plan zelf op te stappen. Links is kleiner dan ooit tevoren. En het Vb heeft ervoor gezorgd dat het oanfhankelijkheidsstreven wijder verspreid is dan ooit tevoren. opdracht volbracht. |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() [quote]
Extreem links daarentegen is nu een hecht blokske van 15% + 7%...alhoewel als we de briefjes van Freya lezen, de ruzie met VDB...den brol van Jennez, de interne afrekeningen, bijltjesdag, de grote exodus van gesubsidieerde partijslaven dan begin ik daar zelfs nog aan te twijfelen...maar alla...geniet rustig voort zou ik zeggen...
#20 |
Minister-President
|
![]() C2C , Je hebt gelijk : Wallonië en Vlaanderen hebben totaal anders gestemd : ze hebben dus geen enkele voeling meer met elkaar!!!!
Het bewijst dus overduidelijk dat VHS een zeer goede premier was voor de Walen, maar niet voor de Vlamingen!! Als Decroo zijn conclusie trekt zal hij moeten toegeven dat zijn partij meegewerkt heeft aan de scheiding van België!! Dat zal zeer doen! |
![]() |