![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat elke terroristische aanslag in de U.S. van de laatste jaren, of poging daartoe, een Europese connectie had. Onze veiligheid loopt gevaar omdat Europa een migratiebeleid voert dat asielzoekers met radicale denkbeelden geen strobreed in de weg legt, terwijl de buitenlandse politiek wordt geleid door angst voor de groeiende invloed van moslimmigranten. Mohammed Atta, Zaccarias Moussaoui en andere betrokkenen bij 11 september konden hun overval beramen op kosten van de Europese belastingbetaler. In West-Europa krijg je van de overheid een sociale steunuitkering om de hele dag in je sociale steun-flatje te zitten om plannen te maken voor de verovering van de wereld. Zaccaraias Moussaoui kwam de U.S. binnen op een Frans paspoort. Richard Reid, die een vliegtuig probeerde te laten exploderen met explosieven die hij in z'n schoenen had verborgen, reisde op een Brits paspoort. Ahmad Ajaj, die in 1993 het WTC probeerde op te blazen kwam binnen op een Zweeds paspoort. De illegale terroristen die onlangs probeerden een bloedbad aan te richten in Fort Dix, kwamen allemaal uit Europa. Europa is zowel kweekvijver als operatiegebied van anti-Amerikaanse moslimgroeperingen. Het plan voor de aanslagen van 11 september werd uitgebroed in London, voorbereid in Hamburg en acht weken voor de fatale datum beklonken op een terroristentop in Taragona aan de Spaanse kust. Mohammed Atta, zijn belangrijkste medewerker Al-Shehhi en de toekomstige kapers voerden in Spanje regelmatig topoverleg de coordinator van al-Qaeda, Ramzi Binalshibh. Nu van Atta, Mous saoui, al-Qaeda-leden en andere terroristen stukje bij beetje uit getuigenverhoren de levensloop kan worden gereconstrueerd, blijkt dat ze vrijwel allemaal korter of langer in West-Europa hebben verbleven en dat het zwaartepunt van de organisatie en recrutering in West-Europa lag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onlangs nog werd een aanslag verijdeld op de JFK luchthaven door moslims uit Guyana en Trinidad en Tobago. Europese connectie : zero. Trouwens de meeste van de 911-kapers waren saudi's die rechtstreeks naar de VS waren gekomen zonder europa te passeren. De 'piloten' kregen hun training in Florida, niet in Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben gelijk, men laat hier in europa alle smaar toe en ze treden veel te laks op. Dit zal de volgende jaren ook duidelijk worden. Indien je terrorist bent, Europa is the place to be, om maar te zwijgen over Brussel.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Allez, illwill heeft ook al een kristallen bol gekocht.
![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 11 juni 2007 om 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Triestige beslissing die het toerisme vanuit Europa nog verder zal aantasten. Waarom bv. reizigers niet verplichten om hun ticketten minstens 48 uur op voorhand te kopen zoals 99% nu wellicht toch al doet? Dan kunnen de namen toch ook gechecked worden tegenover de zwarte lijst? Het begint een beetje erg te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Mja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg vind dat de Amerikanen zo extreem doen. Minder kans op nen gek op een vliegtuig....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aangezien ik mijn stad nooit verlaat, maakt het mij toch niets uit. Laat ze maar idioot doen, die cowboys.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Wij gaan op vakantie naar de Vlaamse Kust. Niet naar Amerika. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is nu eigenlijk het probleem?
Gewoon weer effe klagen over niets. Hun land, hun wetten...was het zo niet iets waar jullie voor zijn? Klagen om een ingreep die heel misschien terroristen zou kunnen opsporen...WHOEEEEE! Slecht é. ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 12 juni 2007 om 07:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Serbian gangs operating in Antwerp, Brussels and Charleroi broke into more than 300 city halls in Belgium in the late 1990s and stole thousands of blank passports and identity documents, obtaining passports, driver's licenses, identity cards, visa stamps and travel permits that were sold on the black market. Moroccans are the largest immigrant group in Belgium, and many North African terrorists have presented themselves as Moroccan-born Belgian citizens. They have sometimes used the names of real Moroccans and actual birth dates on phony identity cards." Fraudulent Passports Key Weapon for Terrorists: http://www.federalobserver.com/print.php?aid=1224 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amerika heeft meer Ron Paul nodig.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Waarom? Ik ben gewoon zeer conservatief en meer gesteld op wat mij vertrouwd is. Als ik alles heb in mijn stad, moet ik haar toch niet verlaten?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je gesteld bent op wat je vertrouwd is...daar heb ik zeker respect voor.
Laatst gewijzigd door illwill : 14 juni 2007 om 06:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben sinds vorige week terug van 2 weken VS en ik vond de 'last' van de veiligheidsmaatregelen nu reeds op het randje. In Zaventem wordt je bvb door een aantal 'extra' veiligheidsprocedures geloosd vóór de checkin en nog een vóór je mag boarden waarvan het nut in feite nihil is. "Hebt u uw koffers zelf gepakt?" "Hebt u iets aangenomen van een onbekend persoon?" etc. etc. ... Je moet aartsdom zijn om de 'goede' antwoorden niet te geven. Een oefening in futiliteit dus en gegarandeerd tijdsverlies. Ik begrijp de controles maar de huidige detectoren en face-control zou toch moeten volstaan lijkt me. Wat is de volgende stap? Iedereen strippen en een speciaal pakje aandoen voor de overtocht? Gescheiden transport van passagiers en hun bagage? (aparte vluchten) Het is toch wel bizar als je dan weet hoe lek de grenscontrole is in de VS voor containerstraffiek (de havens) en bij het inreizen per boot of auto (vanuit Canada of Mexico). Tsss. De VS : ben er nu eens geweest, zou er -echt- niet willen wonen en ze gaan me er, helaas, niet snel terug zien. ![]() Deze verscherpte inreis-maatregelen steunen me enkel in mijn opinie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn wel terorristen die kort daarvoor in europa verbleven hebben of logistieke steun kregen ,.... Bovendien, we weten allemaal hoe makkelijk het is (was) om een belgische pas te versieren, al dan niet vals, de ambasade in cassablanca was hofleverancier van gefoefelde visa en paspoorten, ... ze hebben met zo`n belgische pas twee "journalisten" naar afghanistan gestuurd die daar de lokale verzetsleider hebben opgeblazen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder als terrorist, reis in business of first class, daar krijg je ook een echt bestek, als je weet dat er mensen zijn die iemand kunnen vermoorden met ne Parker of een potlood, weet ge ook wat ge met een goe mes of een stevige vork aanmoet... die fles alcohol om den boel in de fik te steken koopt ge gewoon in den taxfree, wodka is veruit het beste daarvoor, vuur maken zeg je ? wil ik eens een brandje stichten zonder brikee of stekskes ? gewoon een batterij van 9 Volt uit uwe wereldontvanger en wat staalwol en ge zijt vertrokken, ... en ik ben nog nie eens creatief geweest , ... Stel dat ge een manneke hebt die in zone van de gates werkt, die mag geen probleem hebben om van alles binnen te smokkelen, ... Een vliegtuig krijg je inderdaad enkel veilig als je niks meer in de cabine mag meepakken,... Maar wie gaat zijn stekedure laptop of reflexcamera bij zijn gewone bagage steken, ... Als ge ziet wat ze allemaal aanpakken om bagage te lossen en te laden , ... Daar is het woordje "security check" ook ver te zoeken ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Oe? 'k dacht dat het onze dikke, bovenste beste vrienden waren?