![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog een "zoon van". Heeft iemand ooit van Jean-Jacques De Gucht gehoord? Kent iemand diens visies, persoonlijke sterktes, levenservaring, bekwaamheden? Ik alvast niet.
Eén keer op TV gezien, een jongentje dat toch niet veel te zeggen had, buiten enkele boutades over het liberalisme en voor de rest veel gestotter. Ik begrijp echt niet hoe het komt dat zo'n studentje plots 66,000 voorkeurstemmen haalt en godbetert dan nog in de Senaat komt ook. Heeft dit nog iets met democratie te maken? Wat moeten we met dit moderne nepotisme? |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
Dat is meestal een reden tot klagen bij zulke dingen. Geef maar toe. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb een vermoeden dat veel mensen hem wel eens zouden kunnen verwisseld hebben met zijn vader.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste post van C2C waar ik helemaal niets tegen in te brengen heb. Wauw!
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar ben ik het ook mee eens.
We zijn precies bezig met politieke "dynastiën" te kweken. Dat heb je met particratie in plaats van democratie. Politici lanceren hun kinderen in de partij en daardoor verwerven ze haast automatisch macht. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Euh, waar zat jij de laatste jaren? Dit is btw het meest voorkomend bij Belgicastische partijen (die ietswat betekenen in België)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag gewoon wat meer sérieux in de politiek. Niks jaloezie, want wie kan er in godsnaam jaloers zijn op iemand die niks te zeggen of bewezen heeft? Voor mij geldt dit evenzeer voor een rampzalige wetenschapster als Van Broekhoven, een judoka als Ulla Werbrouck, of een fils-�*-papa als Jean-Jacques De Gucht. Ik moet een pseudo-democratie toch niet zomaar nemen voor wat ze is? Politiek is een beroep voor mensen die daar een duidelijke bekwaamheid voor hebben getoond. In het geval van De Gucht is dat allerminst zo. Nu, eerlijk gezegd vind ik precies dat de CD&V hier het goede voorbeeld geeft. Bij die partij staan maar heel weinig zonen & dochters van, of mensen die met hun kop één keer op TV zijn geweest. Niks jaloezie hier, ik eis gewoon meer sérieux en uitleg over het geval De Gucht. :: Ik ben voorstander voor het invoeren van een minimumleeftijd voor de Senaat, zoals dat in andere landen het geval is. Hier wordt nu zomaar een knul die u en ik makkelijk onder tafel praten en denken, zomaar tot de Hoogste Kamer van ons land gepusht. Ik vind dat louche. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Verkozen is verkozen, en zijn aanstelling is inderdaad een feit.
Maar dat betekent niet dat je geen kritiek mag hebben op het systeem, meer bepaald op de particratie die dit mogelijk maakt. Deze particratie is immers niet compatiebel met democratie. |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
"Goh dat moest er even uit". En ondertussen verandert er niks. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
belgique boycot immers elke verandering. Dat komt omdat democratie niet te verzoenen is met de belgsiche staatsstructuur. En daar probeer ik wel degelijk iets aan te doen: ik probeer politiek het einde van deze non-staat te verwezelijken. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie is daar nu weeral waarnemend president? En hoe zit het in Noolrd-Korea, dat ander communistische paradijs?.. Laatst gewijzigd door Chipie : 11 juni 2007 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Mensen hebben massaal gekozen voor die lieve Jean-Jaques.
Mensen hebben massaal gekozen voor die leuke Stan Van Samang
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ze kunnen beter weer de adelstand uitbreiden, is toch identiek dezelfde methode. Noblesse de robe.
|
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Laten we hem onmiddellijk staatssecretaris maken, of wacht, beter nog minister, zoals al die andere zonen en dochters van...
|
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#20 | |
|