Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 11 juni 2007, 19:09   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Jean-Jacques De Gucht: 66,000 voorkeurstemmen

Nog een "zoon van". Heeft iemand ooit van Jean-Jacques De Gucht gehoord? Kent iemand diens visies, persoonlijke sterktes, levenservaring, bekwaamheden? Ik alvast niet.

Eén keer op TV gezien, een jongentje dat toch niet veel te zeggen had, buiten enkele boutades over het liberalisme en voor de rest veel gestotter.

Ik begrijp echt niet hoe het komt dat zo'n studentje plots 66,000 voorkeurstemmen haalt en godbetert dan nog in de Senaat komt ook.

Heeft dit nog iets met democratie te maken? Wat moeten we met dit moderne nepotisme?
C2C is offline  
Oud 11 juni 2007, 19:16   #2
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Nog een "zoon van". Heeft iemand ooit van Jean-Jacques De Gucht gehoord? Kent iemand diens visies, persoonlijke sterktes, levenservaring, bekwaamheden? Ik alvast niet.

Eén keer op TV gezien, een jongentje dat toch niet veel te zeggen had, buiten enkele boutades over het liberalisme en voor de rest veel gestotter.

Ik begrijp echt niet hoe het komt dat zo'n studentje plots 66,000 voorkeurstemmen haalt en godbetert dan nog in de Senaat komt ook.

Heeft dit nog iets met democratie te maken? Wat moeten we met dit moderne nepotisme?
Jaloers?
Dat is meestal een reden tot klagen bij zulke dingen.
Geef maar toe.
Bhairav is offline  
Oud 11 juni 2007, 19:25   #3
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een vermoeden dat veel mensen hem wel eens zouden kunnen verwisseld hebben met zijn vader.
reinaert68 is offline  
Oud 11 juni 2007, 19:25   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De eerste post van C2C waar ik helemaal niets tegen in te brengen heb. Wauw!
Zwartengeel is offline  
Oud 11 juni 2007, 19:27   #5
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Daar ben ik het ook mee eens.

We zijn precies bezig met politieke "dynastiën" te kweken.

Dat heb je met particratie in plaats van democratie. Politici lanceren hun kinderen in de partij en daardoor verwerven ze haast automatisch macht.
lomeanor is offline  
Oud 11 juni 2007, 19:34   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eens.
Oud 11 juni 2007, 19:46   #7
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Daar ben ik het ook mee eens.

We zijn precies bezig met politieke "dynastiën" te kweken.

Dat heb je met particratie in plaats van democratie. Politici lanceren hun kinderen in de partij en daardoor verwerven ze haast automatisch macht.
Euh, waar zat jij de laatste jaren? Dit is btw het meest voorkomend bij Belgicastische partijen (die ietswat betekenen in België)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 11 juni 2007, 19:52   #8
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Jaloers?
Dat is meestal een reden tot klagen bij zulke dingen.
Geef maar toe.
Maar allez, komaan, die jongen heeft gewoon niks getoond in zijn hele (zeer jonge) leven, heeft geen enkele ervaring op geen enkel maatschappelijk vlak, en haalt dan zomaar even een gigantisch stemmenaantal.

Ik vraag gewoon wat meer sérieux in de politiek. Niks jaloezie, want wie kan er in godsnaam jaloers zijn op iemand die niks te zeggen of bewezen heeft?

Voor mij geldt dit evenzeer voor een rampzalige wetenschapster als Van Broekhoven, een judoka als Ulla Werbrouck, of een fils-�*-papa als Jean-Jacques De Gucht.

Ik moet een pseudo-democratie toch niet zomaar nemen voor wat ze is?

Politiek is een beroep voor mensen die daar een duidelijke bekwaamheid voor hebben getoond. In het geval van De Gucht is dat allerminst zo.

Nu, eerlijk gezegd vind ik precies dat de CD&V hier het goede voorbeeld geeft. Bij die partij staan maar heel weinig zonen & dochters van, of mensen die met hun kop één keer op TV zijn geweest.

Niks jaloezie hier, ik eis gewoon meer sérieux en uitleg over het geval De Gucht.

:: Ik ben voorstander voor het invoeren van een minimumleeftijd voor de Senaat, zoals dat in andere landen het geval is.

Hier wordt nu zomaar een knul die u en ik makkelijk onder tafel praten en denken, zomaar tot de Hoogste Kamer van ons land gepusht. Ik vind dat louche.
C2C is offline  
Oud 11 juni 2007, 19:58   #9
Bhairav

Standaard

Citaat:
Maar allez, komaan, die jongen heeft gewoon niks getoond in zijn hele (zeer jonge) leven, heeft geen enkele ervaring op geen enkel maatschappelijk vlak, en haalt dan zomaar even een gigantisch stemmenaantal.

Ik vraag gewoon wat meer sérieux in de politiek. Niks jaloezie, want wie kan er in godsnaam jaloers zijn op iemand die niks te zeggen of bewezen heeft?

Voor mij geldt dit evenzeer voor een rampzalige wetenschapster als Van Broekhoven, een judoka als Ulla Werbrouck, of een fils-�*-papa als Jean-Jacques De Gucht.

Ik moet een pseudo-democratie toch niet zomaar nemen voor wat ze is?

Politiek is een beroep voor mensen die daar een duidelijke bekwaamheid voor hebben getoond. In het geval van De Gucht is dat allerminst zo.

Nu, eerlijk gezegd vind ik precies dat de CD&V hier het goede voorbeeld geeft. Bij die partij staan maar heel weinig zonen & dochters van, of mensen die met hun kop één keer op TV zijn geweest.

Niks jaloezie hier, ik eis gewoon meer sérieux en uitleg over het geval De Gucht.

:: Ik ben voorstander voor het invoeren van een minimumleeftijd voor de Senaat, zoals dat in andere landen het geval is.

Hier wordt nu zomaar een knul die u en ik makkelijk onder tafel praten en denken, zomaar tot de Hoogste Kamer van ons land gepusht. Ik vind dat louche.
Tjah, verkozen is verkozen.
Bhairav is offline  
Oud 11 juni 2007, 20:08   #10
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Verkozen is verkozen, en zijn aanstelling is inderdaad een feit.

Maar dat betekent niet dat je geen kritiek mag hebben op het systeem, meer bepaald op de particratie die dit mogelijk maakt. Deze particratie is immers niet compatiebel met democratie.
lomeanor is offline  
Oud 11 juni 2007, 20:08   #11
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel ja, en elke democraat vindt dat uitermate problematisch. Omdat da nie klopt.
C2C is offline  
Oud 11 juni 2007, 20:10   #12
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Verkozen is verkozen, en zijn aanstelling is inderdaad een feit.

Maar dat betekent niet dat je geen kritiek mag hebben op het systeem, meer bepaald op de particratie die dit mogelijk maakt. Deze particratie is immers niet compatiebel met democratie.
Kritiek dat hebt ge alleen maar.
"Goh dat moest er even uit".
En ondertussen verandert er niks.
Bhairav is offline  
Oud 11 juni 2007, 20:24   #13
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kritiek dat hebt ge alleen maar.
"Goh dat moest er even uit".
En ondertussen verandert er niks.
Het is nu eenmaal moeiijk om iets te veranderen in een apenland als belgique.

belgique boycot immers elke verandering. Dat komt omdat democratie niet te verzoenen is met de belgsiche staatsstructuur.

En daar probeer ik wel degelijk iets aan te doen: ik probeer politiek het einde van deze non-staat te verwezelijken.
lomeanor is offline  
Oud 11 juni 2007, 20:57   #14
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel ja, en elke democraat vindt dat uitermate problematisch. Omdat da nie klopt.
En hoe werkt dat in Cuba?
Wie is daar nu weeral waarnemend president?

En hoe zit het in Noolrd-Korea, dat ander communistische paradijs?..

Laatst gewijzigd door Chipie : 11 juni 2007 om 20:58.
Chipie is offline  
Oud 11 juni 2007, 21:06   #15
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Mensen hebben massaal gekozen voor die lieve Jean-Jaques.

Mensen hebben massaal gekozen voor die leuke Stan Van Samang
Oud 11 juni 2007, 21:08   #16
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Mensen hebben massaal gekozen voor die lieve Jean-Jaques.
Ik vind dat ook.
C2C is offline  
Oud 11 juni 2007, 21:28   #17
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Ze kunnen beter weer de adelstand uitbreiden, is toch identiek dezelfde methode. Noblesse de robe.
Oud 11 juni 2007, 23:11   #18
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Laten we hem onmiddellijk staatssecretaris maken, of wacht, beter nog minister, zoals al die andere zonen en dochters van...
Pieke is offline  
Oud 11 juni 2007, 23:19   #19
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oud 11 juni 2007, 23:20   #20
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be