![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Wordt Morel binnenkort buiten gegooid bij het VB?
Ik gok alvast van wel.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar staat ook iets in de standaard van vandaag over dit item (Morelleke Forelleke en haar tegenstanders in het Blok ..., ruzie in het Blok).
Het stelt me een beetje teleur van die kwaliteitskranten, dat ze de indruk geven alleen maar te roddelen. Er is geen rechstreeks interview, er is geen reaktie (zelfs geen "geen kommentaar"), .. alles is gebaseerd op "geruchten en spekulaties". Ik onderschat die kwaliteitskranten en hun joernalisten niet: 't kan perfekt zijn dat ze goede bronnen hebben in het Blok, zelfs in de (sub)top van het blok. Maar ik blijf toch ergens op mijn honger zitten ... nu, lang zal ik geen honger hebben: als het er binnenskamers bovenarms op zit, dan zal dat niet lang duren of het wordt zeer zichtbaar aan de buitenkant. Wordt er anderzijds overdreven in dit artikel, vb. er zijn wel diskussies maar geen grote ruzies, dan zullen ze het wel binnenskamers kunnen houden. Alleen, deze jongen zal het niet vergeten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() En tegenover 2004 is de partij 5 % kwijt: andere verkiezingen, maar wel over hetzelfde grondgebied en met dezelfde spelers, alleen heeft LDD zich daar in een segment van het spectrum kunnen gooien.
Het VB heeft ook de Paarse Trucjesdoos gevonden. Maar ja alles voor de perceptie, dat is begrijpelijk. Over Morel: als ze buitenvliegt, naar waar zou ze dan heen gaan...LDD? Wacht eh...ze begon bij de VLD, dan N-VA, in tussentijd had ze ook voor de pas opgerichten CD&V kunnen kiezen, dan Vlaams Belang... . Ik hoop ze nooit nog bij N-VA terug te zien, want in die theorie dat ze een zendelinge is van De Wever om het VB te destabiliseren, geloof ik niet.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Er moet niet gezeverd worden. Het resultaat was niet schitterend maar gezien de uitzonderlijke omstandigheden van 2004 en de slechte voorwaarden in 2007 viel het best mee. Het is een wonder dat het VB nog een stijging tov 2003 kon realiseren maar enthousiasme daaromtrent is misplaatst. Er moet een nieuwe wending aan komen.
Het artikel in de Tijd is natuurlijk pure riooljournalistiek. Maar het VB zit idd met een probleem : samenwerking of niet met Dedecker. Ik vind dat het VB duidelijk stellingname moet innemen tegen de liberaal Dedecker. Indien er toch een samenwerking komt verliezen ze mijn stem. En mijn lidkaart hebben ze al terug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het vb geraakt niet echt verder meer dus moeten we andere oplossingen zoeken en ik ben al helemaal geen fan van JM,toch moeten we iets gaan doen anders blijven we heel z'n leven steken ophetzelfde en zal er nooit iets veranderen op vlak van vreemdelingenbeleid,criminaliteit,tegen de walen ect.... Ik ben niet voor een samenwerking maar we moeten toegeven en inzien dat we zelf er niet gaan geraken en steun/hulp nodig hebben van een andere partij die ook redelijk wat stemmen heeft behaalt en ons zeker en vast zou kunnen helpen. Alleen vrees ik toch een beetje dat we uiteindelijk met JM ook nergens geraken want de man zou evenzeer met linksen en walen samenwerken,dusja,veel zijn we der niet mee en hij ligt ook graag dwars. Feit is,we gaan iets moeten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() De enige weg die het Vlaams Belang moet bewandelen is de weg van beginselvastheid en trouwheid aan haar programma.
Indien ze dit doet, wel dan geef ik jullie op een briefje : het Vlaams Belang zal geschiedenis schrijven in de vorming van een onafhankelijk Vlaanderen!
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een laatste nabeschouwing
16.06.2007 14.10u - Deze ochtend een contructieve en eensgezinde partijraad bijgewoond. Er waren geen “getrokken messen” zoals in de wensdromen van sommige journalisten. Wel werden, net als na elke verkiezingsslag, ook nu lessen getrokken en aanbevelingen geformuleerd. In de komende maanden maakt partijvoorzitter Frank Vanhecke daar werk van. Over de resultaten in mijn eigen kieskring heb ik het – althans op deze webstek – nog niet gehad. Er valt uit Brussel-Halle-Vilvoorde negatief en positief nieuws te melden. Eerst de minpunten, het is leuker om te eindigen met goed nieuws. 1. De partij gaat globaal in BHV lichtjes achteruit, met iets meer dan 5000 stemmen. 2. De verfransing van Halle-Vilvoorde zet zich door, 22% van de inwoners in Halle-Vilvoorde stemde op Franstalige partijen. Die “vijf minuten politieke moed” van Leterme mogen nu dringend aan de dag gelegd worden. 3. In Brussel verliezen de Vlamingen een kwart van hun aanhang door het fenomeen van de demografische verschuiving (50.000 allahtonen werden nouveaux Belge dankzij CD1V-NVA, Open VLD en SPa, veel autochtonen ontvluchten de stad). Positief dan: 1. In Halle-Vilvoorde kunnen we rekenen op een gedreven ploeg van parlementairen, kaderleden en militanten, we boekten er een redelijke vooruitgang: +1,5% in kanton Meise, +2% in Halle, +2,2 in Asse. 2. In het kanton Vilvoorde zijn we ei zo na zelfs even groot als CD&V-NVA, het verschil bedraagt 50 stemmen (de winst in de Rand wordt echter teniet gedaan door het verlies in Brussel). 3. Twee kleine maar rechtstreekse concurrenten ter rechterzijde doen het slecht in BHV: het FN gaat achteruit en LDD komt niet van de grond. En nu maar afwachten wat de politieke onderhandelingen in de Wetstraat opleveren. Bron: www.filipdeman.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Morel weg bij het VB?
Lol. Dan ga je voorbij aan de sociale werkelijkheid. En die is dat Morel en Vanhecke gewoon heel goede vrienden zijn (die géén relatie hebben, overigens). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() ik zie ze Morel ook niet direct uit de partij gooien, het is veel waarschijnlijker dat vlott + nog wat rechts liberalen de partij gaan verlaten
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als Marie Jose Morel op de schopstoel zit... dan ligt Vandelenotte op het draairad en Verkotsstadt ergens vastgebonden aan een steen in de vlakke zon
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar het heeft geen nut om daarover te schrijven, he...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Opgelet beste vriend : in de geschiedenis die gaat geschreven worden is er zeker plaats voor een eigen NVA, dat zich willens nillens zal moeten losmaken van de CD&V wil het tenminste echt de Vlaamse zaak dienen!
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij denk jij dat je het echt over iets concreets hebt als je de term 'sociale werkelijkheid' gebruikt.
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *kutsmiley*
|
![]() |
![]() |