Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Wat vind jij over het gedrag van onze moderatie?
De Spaanse inquisitie was er niets tegen. De situatie op Politics.be wordt steeds onhoudbaarder 7 18,42%
Ze gaan te ver, maar ik vind dat zo er nog niet. Het forum is er effectief op vooruitgegaan. 5 13,16%
Ik ga volledig akkoord met het huidige censuurbeleid van de moderatie. 17 44,74%
De moderatie gaat lang niet ver genoeg. Er moet nog veel meer censuur komen. 5 13,16%
Geen mening 4 10,53%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2007, 10:20   #1
duncan
Banneling

Standaard

Wa is da hier over straffen en strafpunten ???

Vriendelijkheids punten of goei dingens ondersteunen we niet ofwa ?!

Pfff westers denken hé aiaiai alez straft maar verder dan hé ....ik ben eens benieuwt hoeveel jaar men als moderator of bezoeker dit kan volhouden

Wel grappig eigenlijk maar niet zo sociaal bewust ach ja typisch Belgisch é .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 10:44   #2
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard Inquisitie of moderatie?

• De laatste tijd worden steeds meer oude en degelijke posters geband voor een onbenulligheid (meestal zogenaamde "persoonlijke aanvallen" of vermeend "racisme").
  • Steeds vaker wordt een onschuldige opmerking gemarkeerd als persoonlijke aanval (terwijl leugens en verdraaiingen van anderen met rust worden gelaten).
  • Men mag niet linken naar websites die "negationistisch", "racistisch", "antisemitisch", ... zijn. Er is echter geen definitie van wat men hieronder verstaat, noch een lijst met "verboden" websites. Dit betekent dat iemand geband kan worden voor het linken naar een specifiek artikel omdat die toevallig staat op een website gemarkeerd als één van bovenstaande, zonder dat hier enige feitelijke inbreuk gebeurde.
  • Opmerkingen over deze situatie in de "banmeldingen"-draad worden automatisch verwijderd en niet beantwoord.
Wie onder jullie heeft ook het gevoel dat de moderatie op dit forum meer en meer wegheeft van een inquisitie die op zeer selectieve wijze de kwaliteit van dit forum onderuithaalt door sommige mensen systematisch te beknoppen in hun vrijheid en anderen vrij te laten in hun haatspuiterij, leugens en verdraaiingen?
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 10:48   #3
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Als de moderatie nog eens zou kunnen toegeven dat het de schuld van het cgkr = belgie is!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 10:50   #4
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Poll toegevoegd ondertussen.
Oud 14 juni 2007, 10:52   #5
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Poll toegevoegd ondertussen.
Ah , zo'ne poll waarvan zij zien wie er op wat gestemd heeft ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 10:53   #6
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb voor de derde optie gekozen.
Oud 14 juni 2007, 10:54   #7
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ah , zo'ne poll waarvan zij zien wie er op wat gestemd heeft ...
Kunnen zij wel zien wie op wat gestemd heeft?
Oud 14 juni 2007, 10:58   #8
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Als je moet kiezen tussen dit of niks, is de keuze wel makkelijk, denk ik.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 11:03   #9
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Wa is da hier over straffen en strafpunten ???

Vriendelijkheids punten of goei dingens ondersteunen we niet ofwa ?!

Pfff westers denken hé aiaiai alez straft maar verder dan hé ....ik ben eens benieuwt hoeveel jaar men als moderator of bezoeker dit kan volhouden

Wel grappig eigenlijk maar niet zo sociaal bewust ach ja typisch Belgisch é .
Na een jaar vervallen je punten hé. De rest van je betoog blijft wel juist!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 14 juni 2007 om 11:04.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 11:06   #10
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Als je moet kiezen tussen dit of niks, is de keuze wel makkelijk, denk ik.
Ik weet het nog zo niet.

Ik ben al vaker van "stam-forum" veranderd. De ene keer was dat vrijwillig omdat het klimaat mij daar niet langer beviel. De andere keer was dat omdat ik geband werd omdat mijn mening de moderatie niet beviel. Een gebrek aan vrijheid van meningsuiting of een té lage kwaliteit mbt het niveau van de gemiddelde poster lag bijna altijd aan de basis van mijn vertrek.

Politics.be scoort vrij laag op beide punten. De enige reden waarom ik hier nog blijf, is omdat het zowat het enige forum is waar je in 't Nederlands over politiek kunt praten en waar er een redelijk aantal bezoekers is van verschillende ideologische achtergronden. Als men echter de censuurpolitiek blijft doorzetten zoals men vandaag bezig is, dan overweeg ik echter ernstig om hier weg te gaan.

Als het discussieniveau hierdoor omhoog zou gaan, dan zou ik hier geen problemen mee hebben. Het tegendeel is echter waar, door het selectieve gedrag van de moderatie, dat vreemd genoeg vooral nadelig is voor de betere posters van dit forum (zowel "links" als "rechts"). Misschien omdat de rest te weinig zinnigs te zeggen heeft en dat nu precies is wat de moderatie verkiest?
Oud 14 juni 2007, 11:09   #11
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Na een jaar vervallen je punten hé. De rest van je betoog blijft wel juist!

Zie hé das toch ni fair allez c'est grâve sa zenne .....we worden dikker en vallen af ....trekken we onzen smoel open krijgen we straf punten & vallen we af pfff is niks betoging is waarheid .

Alez hup naar sugesties en ipv straf punten ook vriendelijkheids punten & diegeene die meer dan x aantal scoort = de ECHTE & beste forum gebruiker .

Als die punten gevallig afvallen ...moogtge dan nog terug komen of wordt ge dan door het moderator beest terug gestraft ....zen der eigenlijk meerdere moderators ?!
:-s spannend brrrr

lol
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 11:15   #12
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet het nog zo niet.

Ik ben al vaker van "stam-forum" veranderd. De ene keer was dat vrijwillig omdat het klimaat mij daar niet langer beviel. De andere keer was dat omdat ik geband werd omdat mijn mening de moderatie niet beviel. Een gebrek aan vrijheid van meningsuiting of een té lage kwaliteit mbt het niveau van de gemiddelde poster lag bijna altijd aan de basis van mijn vertrek.

Politics.be scoort vrij laag op beide punten. De enige reden waarom ik hier nog blijf, is omdat het zowat het enige forum is waar je in 't Nederlands over politiek kunt praten en waar er een redelijk aantal bezoekers is van verschillende ideologische achtergronden. Als men echter de censuurpolitiek blijft doorzetten zoals men vandaag bezig is, dan overweeg ik echter ernstig om hier weg te gaan.

Als het discussieniveau hierdoor omhoog zou gaan, dan zou ik hier geen problemen mee hebben. Het tegendeel is echter waar, door het selectieve gedrag van de moderatie, dat vreemd genoeg vooral nadelig is voor de betere posters van dit forum (zowel "links" als "rechts"). Misschien omdat de rest te weinig zinnigs te zeggen heeft en dat nu precies is wat de moderatie verkiest?
Mensen die constant andere mensen achtervolgen, discussies verkloten, schelden, etc... moeten nu eenmaal de gevolgen dragen van hun gedrag dat heeft niets met een mening te maken.
Ze verzieken daarentegen wel het klimaat voor vele anderen.
Oud 14 juni 2007, 11:20   #13
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie onder jullie heeft ook het gevoel dat de moderatie op dit forum meer en meer wegheeft van een inquisitie die op zeer selectieve wijze de kwaliteit van dit forum onderuithaalt door sommige mensen systematisch te beknoppen in hun vrijheid en anderen vrij te laten in hun haatspuiterij, leugens en verdraaiingen?
Het spijt me maar ik kan het in zijn geheel niet met je eens zijn. Mensen van verschillende strekkingen kunnen hier open met elkaar discussieren en kunnen daarin behoorlijk ver gaan.

Het forum houdt zich aan de wet en bij twijfel gaan ze soms iets verder, meer niet. Scheldpartijen en beledigingen vind ik overbodig en die worden gelukkig ook niet toegestaan. Wat ik soms wel jammer vind is dat sommige mensen erg gauw op hun teentjes zijn getrapt en op het driehoekje drukken. Dat maakt een discussie soms stuk maar ligt meer aan de forummers dan aan de moderatie.

Ook hou je altijd een bepaalde hoeveelheid forumtrollen die excessen uitlokt. Pech maar dat is nu eenmaal zo. Als je erop ingaat vind ik dat eigenlijk ook maar dom.

De discussies staan hier op een redelijk hoog peil. Het hangt er natuurlijk wél vanaf op welk subforum je je bevindt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 11:22   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ze doen dat goed, punt.
Oud 14 juni 2007, 11:27   #15
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
  • De laatste tijd worden steeds meer oude en degelijke posters geband voor een onbenulligheid (meestal zogenaamde "persoonlijke aanvallen" of vermeend "racisme").
  • Steeds vaker wordt een onschuldige opmerking gemarkeerd als persoonlijke aanval (terwijl leugens en verdraaiingen van anderen met rust worden gelaten).
  • Men mag niet linken naar websites die "negationistisch", "racistisch", "antisemitisch", ... zijn. Er is echter geen definitie van wat men hieronder verstaat, noch een lijst met "verboden" websites. Dit betekent dat iemand geband kan worden voor het linken naar een specifiek artikel omdat die toevallig staat op een website gemarkeerd als één van bovenstaande, zonder dat hier enige feitelijke inbreuk gebeurde.
  • Opmerkingen over deze situatie in de "banmeldingen"-draad worden automatisch verwijderd en niet beantwoord.

Discussies op fora met gelijkgezinden zijn in wezen niet leuk. Dat is de reden waarom hevige duscussies hier voorkomen en men bepaalde regels oplegt om alles in goede banen te leiden. Ik heb al geweten dat er mensen begonnen met afspraken te maken om met elkaar eens leuk op de vuist te gaan en er opmerkingen gemaakt werden in de trant van "ik weet je wel wonen". Dat zulke zaken niet getolereerd kunnen worden ligt in feite niet aan het CGkR of aan "de belgische staat" - dat is om in de mode te blijve "een kwestie van gezond verstand".

Als ik je ander punt goed begrijp, ben je van mening dat het aangeven dat grote groepen van mensen behept/bezeten is van "ongewenste eigenschappen" en een maatschappij zich daar desnoods met geweld tegen moet verdedigen een gewone vorm van "vrije meningsuiting",
die in het kader van een verdraagzame maatschappij moet gewaarborgd zijn. Op dit punt vergis je je : het tolereren van haat transformeert een maatschappij onverbiddelijk tot een onleefbaar geheel : men komt uit op een theorie volgens dewelke het onmogelijk is dat mensen met elkaar in vrede samenleven. Het is misschien moeilijk, maar niet onmogelijk (in een tegengesteld geval bestond er geen mensheid meer).

Het is duidelijk dat Politics.be een private aangelegenheid is, met eigen regels & dus met een absoluut recht om het even wie zonder uitleg te verwijderen. Zelf heb ik ooit in een sarkastisch cynische context iemand voor "Nazi-Schwein" beledigd - ik heb die persoon met een Pm vriendelijk de context uitgelegd en me verontschuldigd voor het door mij geschapen misverstand & daarmee was de kous af - als hij "me had willen weten wonen" had ik hem mijn adres zelfs gegeven.

Ik wens je een lang en gelukkig leven in een vreedzame en verdraagzame maatschappij.
Oud 14 juni 2007, 11:28   #16
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het nog zo niet.

Als dat voor jou een motivatie is om niet meer te komen, dan vraag ik me af wat je hier nog steeds doet.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 11:45   #17
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Dit forum is een private aangelegenheid, waarmee de eigenaars of beheerders dus kunnen doen wat ze willen. Met andere woorden: als de regels of gebruiken van dit forum u niet aanstaan, bol het dan af.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 11:46   #18
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik heb voor de derde optie gekozen.
zijt gij ook zo een fanaat van het "knoppekkes-drukken"?Pas op, ik beschuldig u niet hé! Dat is trouwens toegelaten, en waarschijnlijk zelfs aangemoedigd...Dus, als excuus kunt ge altijd nog laten gelden dat ge gemanipuleerd word...Wel? Hoe zit dat?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 11:48   #19
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zijt gij ook zo een fanaat van het "knoppekkes-drukken"?Pas op, ik beschuldig u niet hé! Dat is trouwens toegelaten, en waarschijnlijk zelfs aangemoedigd...Dus, als excuus kunt ge altijd nog laten gelden dat ge gemanipuleerd word...Wel? Hoe zit dat?

Als ze mij beledigen meld ik dat, en blijkbaar gaat de moderatie met mij akkoord.
Problemen mee? Vertrek dan...
Oud 14 juni 2007, 11:49   #20
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Dit forum is een private aangelegenheid, waarmee de eigenaars of beheerders dus kunnen doen wat ze willen. Met andere woorden: als de regels of gebruiken van dit forum u niet aanstaan, bol het dan af.
²
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be