![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Anja Deschoemacker (LSP) - 9 tot 15 februari "Deze 34-jarige alleenstaande moeder is sinds 1986 actief in de toenmalige voorganger van de LSP: Militant Links. Begin jaren negentig stond ze ook in voor het opzetten van de Blokbuster-campagnes. Ze is verantwoordelijk voor de vrouwenwerking van de |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Een topic die reeds bestond op dit forum, maar waarop nog maar weinig reactie kwam tot op heden:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Het Wto is gewoon een orgaan van de multinationals voor monopolievorming. Zal ik eens een voorbeeldje geven dat mij is bijgebleven:
De inwoners van India gebruiken al honderden jaren de extracten van een boom, waarvan ik de naam ben vergeten, die een hoop heilzame effecten had, de inlandse geneesheren gebruiketen hem tegen allerlei verschillende kwalen. Allemaal goed en wel, tot een of andere westerse wetenschapper de heilzame werking van deze boom ontdekt. Hij rapporteerd het who en er wordt een pattent genomen op alle extracten van de plant. Gevolg; vanaf nu wordt de bevolking wijsgemaakt dat de boom slecht is voor de gezondheid. De plaatselijke dokters wordt verboden extracten ervan voor te schrijven, de teelt mag niet meer plaats vinden... Maar een paar Farmaceutische multinationals hebben nu het recht op de teelt en op het recht er pillen van te draaien. Dat is het WTO; Het World Theft Organisation... [img]http://www.seac.org/graphics/orgcrime.jpg [/img] |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een corrupte overheid. Dat is het probleem. En écht niks anders. Je kan geen patent nemen op iets dat al bestaat. Enfin, je kan het doen, maar dan kan dat patent aangevochten worden. Kans om het te houden heb je in een rechtsstaat niet.
![]() |
#4 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Patenten waren oorspronkelijk bedoeld als stimulans voor wetenschappelijke ontwikkeling. De kapitalistische logica van multinationals heeft patenteren echter geperverteerd tot een economische zet en patenten tot verhandelbare waren gemaakt. http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asi...ic/1418165.stm http://swpat.ffii.org/ |
||
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook in de landbouw zijn er dingen die patenten krijgen waarvan ik me afvraag hoe het kan (waar is de innovatie?). Daar steun ik de strijd volledig. Maar de WTO zegt niks over zo'n patenten.