![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: een extra vakantiedag om te gaan stemmen | |||
is een oplossing voor de verloren weekend |
![]() ![]() ![]() |
2 | 15,38% |
is geen oplossing voor de verloren weekend |
![]() ![]() ![]() |
8 | 61,54% |
ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
ik begrijp de vraag niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 15,38% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De stemplicht weerhoudt politici ervan, zoals in anderen landen die ons omringen, om steeds de helft van hun tijd te steken in het oproepen om te gaan stemmen.
Zij kunnen zich met de inhoud bezig houden. Het stemmen is niet zozeer meer een last dan een lust: je krijgt een hele dag vrij om desnoods GEEN bolletje rood te kleuren! De anonimiteit van het stemmen blijft behouden: iemand die bij vrij verkiezingen niet gaat stemmen wordt door ALLE politici met de rug aangekeken. Je baas zal maar in de politiek zitten ![]() ![]() ![]() Het is heel vervelend om luiheid als eerste vijand te hebben, onverschilligheid als tweede en dan nog een partijprogramma te verdedigen. Maar het recht op luiheid dient te worden behouden: luiaards zijn ook mensen. Een compromis is dus noodzakelijk dat fervente libertairen en fervente democraten verzoent! Het is een luxe die we ons permiteren en terecht: het moet om de strijd tussen ideeën gaan, niet om een strijd tegen "s'enfoutisme". In ons land hebben luiaarden ook plichten. Wat mij hindert is dat je er een congé-dag voor ziet verknoeid, een zondag dat je moet thuis blijven. Slecht voor de toeristische sector! Ik zou dus een extra vakantiedag invoeren om te gaan stemmen. Er blijkt uit een studie dat België en Nederland al veel minder vakantie dagen hebben dan alle andere Europese landen! De helft van Finland! Dus: er kan er altijd wel een dagje bij: als beloning voor onze democratische inspanning. Leve de democratie! Dan zouden de mensen met meer positieve houding de verkiezingen tegemoet gaan, en het vallen van slechte regeringen op groot enthousiasme kunnen rekenen! Het zou het café leven terug politiek interessanter maken: "da we ze nog lang meuge meuge!" "en da we ze rap zien valle" Schol! Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 juni 2007 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een onnozel voorstel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor DE verloren weekend ?
Maakt er betaalde feestdag van tijdens de week en ik ga akkoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De stemplicht moet afgeschaft worden, dan is het een vrijheid om te gaan stemmen en is dat probleem met dat "verloren weekend" ook van de baan.
Een vrije dag is wat mij betreft geen oplossing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat kan alleen maar bedacht zijn door nen tamzak. Vroeger zoude zegge "nie waar dat de zon erop schijnt". Awel ik had het nie beter kunne zeggen
![]() Beetje effort hé man, herpak u. Je gaat toch niet wegkwijnen in uwe zetel zeker?
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja,de vervolging op arme werkloze door SPA is mij nu al heel duidelijk geworden hoor,dus ik begrijp deze onzin vraag niet
![]()
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Je noemt een uurtje dat je uittrekt om te gaan stemmen een verloren weekend? Trouwens, als je echt op reis zou willen gaan, laat dan iemand anders je stem uitbrengen.
Ik ben niet tegen extra vakantiedagen, maar er mag nog wel een reden achter zitten voor mij. Een jaarlijkse vrije/feestdag voor de democratie zie ik wel zitten. ![]() Laatst gewijzigd door Andy : 20 juni 2007 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() stemplicht/opkomstplicht nu afschaffen, partijen moeten een beter beleid voeren en aantonen dat ze het waard zijn om zelfs maar naar een stemlokaal te gaan, nu hoeven ze veel te weinig moeite te doen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() En als die partijen daar niet in slagen dan krijgen we wetten die gestemd worden met een parlementaire meerderheid gebaseerd op pakweg 30% van de kiezers? Nee dank u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 11 juli, elk jaar voor Vlaanderen!
9 mei, elk jaar dag van Europa! 21 juli mogen ze van mijn part afschaffen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Extra dagen kongee zijn altijd een goed idee.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrije dagen afschaffen, zal u niet populair maken. Geef het liever een andere invulling. Vanaf vandaag herdenken we op 21 juli het Verdrag van Küçük Kaynarca, en staan alle festiviteiten in het teken daarvan.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() inderdaad en dat is de uitdaging van de politieke partijen
|
![]() |
![]() |