![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=5396
Het hoofdddoekenverbod bij de openbare diensten van de stad Antwerpen zorgt opnieuw voor commotie. Zo gaat een allochtoon districtslid voor de sp.a, Najat Asissi voortaan als onafhankelijke zetelen omdat ze het standpunt van haar partij over hoofddoeken niet meer kan steunen. En de actiegroep Boeh, of "baas over eigen hoofd", is Gisteren begonnen met een affichecampagne tegen het verbod. Zo'n zesduizend posters tonen de hoofden van bekende Vlamingen zoals Pol Goossens, Tine Reymer en Hilde Van Mieghem. Bron/ATV Tja wat willen onze Moslima's nu eigenlijk ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 31 mei 2007 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() pfff, zijn wer er weer met die hoofddoeken. Zoals in zovele andere threads al gezegd
Is die hoofddoek een kledingsstuk of een godsdienstsymbool? Als het een symbool is, MAG het niet in overheidsgebouwen gedragen worden, aangezien we al jaren de kerk trachten te weren uit deze gebouwen. Is het een kledingstuk? Waarvoor dan al die commotie? Ik moet met mijn pet (klak) ook niet in een overheidgebouw zitten werken of in de klas of in openbare plaatsen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben wel benieuwd of SPA na de liezingen niet gaan inbinden,persoonlijk denk ik van wel,wat een echte schande zou zijn
![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Waarom niet ?
Kan u mij kort en duidelijk uitleggen waarom die hoofddoek zo belangrijk is voor Europese moslims ? Ik zeg wel degelijke 'Europese' moslims want als er één zaak is die ik tijdens de jaren op mijn vele doortochten door het Midden-Oosten heb kunnen vaststellen, dan is het wel dat in zo goed als alle moslimlanden steeds minder en minder hoofddoeken op straat te zien zijn. Een godsdienstige of culturele reden kan hier in principe niet aanwezig zijn tenzij het om een soort van typisch Europese moslimcultuur gaat, eventueel gebaseerd op een afkeer van het Westen als bewijs van een conflicterende aanwezigheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Wat ik mij afvraag is waarom zoveel mensen een probleem hebben met de hoofddoek, het is gewoon een kledingstuk, en hoe minder aadacht je eraan besteed, hoe minder vrouwen hem zullen dragen.
Door een verbod, spoor je juist meer vrouwen aan een hoofddoek te dragen als teken van verzet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hoofddoek is niet zomaar een gewoon kledingsstuk. Een klak is een gewoon kledingsstuk,een hoofddoek niet. Ik draag geen klak wegens of omwille mijn geloof laat staan dat men verplicht om een klak te dragen. Ik heb daarnet nog int frietkot een jong moslima gezien en ze had niet alleen een hoofddoek op maar ook zo'n gewaad. Met andere woorden;mensen die zo gekleed lopen willen zich gewoonweg niet aanpassen aan onze manier van leven waarden en normen en wat dragen ze in feite bij aan onze maatschappij? Ze kopen al geen kleren in onze winkels,leuk,wat een bijdrage ze toch allemaal niet doen.Velen gaan dan ook naar hun eigen beenhouwer want tja,de onze zijn niet goed genoeg of maken het vlees niet op hun manier.ts. Ook niet vergeten arkos dat heel wat moslims vinden dat onze vrouwen hoeren zijn omdat ze in de zomer vooral een rok dragen,het is te westers,het is te bloot. Laatst gewijzigd door Marlboro : 1 juni 2007 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het gewoon een kledingstuk is, waarom maken die dames (... en de fanatieke ocmw-platlopende anti-westerse moslimmannen die het hen aanpraten en verplichten) daar zo een drukte over? Als het is omdat Allah hen ertoe verplicht.. dan zitten we in een islam die denkt zich hier alles te kunnen permitteren, en beetje bij beetje daar naar toe werkt. In Engeland was er al zo een geit die meende het recht te hebben om les te geven in een burka! Gelukkig afgeketst, maar dat is maar voorlopig want blinde godsdienstfanatiekers weten van geen ophouden! We hebben er jaren over gedaan om de grillen van onze godsdienst van ons af te schudden en nu zouden we die nog veel meer achterlijke islam zijn gangetje moeten laten gaan? Hoe minder aandacht je eraan schenkt hoe vlugger hun islamopdringerigheid hier hoge toppen zal scheren! Enne... hoe komt het dat bvb in Turkijë, toch een moslimland - weliswaar in toom gehouden door het leger, anders zouden een stelletje middeleeuwse idioten er ook daar iets van maken! - dat hoofdoekgeval ook niet gedragen mag worden in alle omstandigheden? Op dat gebied blijft er maar één oplossing: aanpassen of ophoepelen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Natuurlijk ![]() ![]() ![]() En dan dat laatste: zullen we de moslims maar meteen met de bosjes vergassen? Zijn 6 miljeon doden genoeg of moeten we eventueel tot de volledige uitroeiing van de de op een na grootste godsdienst overgaan?
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste bedrijven hebben een gedragscode wat kledij betreft en als je je daar als werknemer niet in kunt vinden houd niemand u tegen uw geluk ergens anders te zoeken. Meer zelfs, de werkgever zal je voor de keus stellen. Je volgt zijn regels of je kunt gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Zoals ik al gezegd heb...beroep u niet op die vod.
Voer die zogenaamde papieren mensenrechten af. Nobody cares. Anyway, elk bedrijf kiest de dresscode zelf. Overheid heeft naar de burger toe een neutrale rol te vervullen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als het in Turkije NIET mag ,waarom zou het hier dan WEL moeten kunnen?
omdat we hier met platbroeken van politiekers zitten ,ze weten dat ze hun gelijk wel zullen halen van die snullen hier
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |