![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Geschiedenis-les ....waarheden kwetsen : islaam VERPLICHT al meer dan '5' eeuwen de medemensen tot de islaam te bekeren .
Ik heb hier een boek over Maimonides of rabbi Mozes Ben Maimon- (RAMBAM)(dr.M.Reisel ) uitgeverij kruseman . waar uitgelegt wordt dat de joden al sinds 1135 door schijn-moslims verplicht werden tot het islamitisch geloof . Rabbi Mozes de zoon van Maimon was niet de enige die dit lot en diaspora kende. Anno 2007 zijn WE niet verbetert op dit punt ....de vraag is nu HOEVEEL mensen weten dit ; erkennen dit & wat vinden jullie hiervan . Succes ....vragen stellen mag ook ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De vraag is ook: wie kan het wat schelen?
Iemand die verplicht bekeerd word, en die dan ook ineens GELOOFT wat de islam zegt, is... wel ik zou willen weten wat de psychiatrie hierover zegt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() The Koran and the Kafir (Islami and infidel)
by A. Ghosh gives quite an eye-opening details of the Islamic fanaticism throughout the globe for the last 1,400 years. Ironically, whose parents were crushed and forced to accept Islam by the sword, are the most defenders of Islam today. Parallel het Katholicisme... GreetzZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() En die miljoenen en miljoenen mannen die geloven dat 70 maagden op hen wachten na de dood, wat zegt de psychiatrie hierover?
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ofwel klopt het ofwel klopt het niet. Als je het gelooft en het klopt niet.. is er eigenlijk niets aan de hand Als je daarentegen gelooft en het klopt ... bingo ! Niet geloven en het klopt is eeuwig en 3 dagen handenwringen en spijt hebben... Niet geloven en het klopt niet .. weer niets aan de hand.. Ik heb hier het boek "filosofie voor Dummies" liggen waar de befaamde weddenschap van Pascal als argument aangehaald wordt om te "geloven". Het boek is van ene Tom Morris prof aan een befaamde amerikaanse universiteit. Het probleem van Pascal dat je door die weddenschap om het even wat zou moeten geloven is bij die man blijkbaar niet doorgedrongen.
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 20 juni 2007 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloven in kabouterkes kan totaal geen kwaad. Maar geloven dat jue die kabouterkes dan ook elke dag moet gaan eten geven en er minstens drie uur per dag op moet zitten wachten aan de vierde boom links van de wei, kan wèl serieuze problemen opleveren.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Ik heb hier eens een gesprek over gehad met een imam of nee, ik moet het anders zeggen, een imam met mij... net voor mijn islamitische huwelijk. Hij zei dat wanneer ik ooit zou bekeren, ik het moet doen vanuit mijn hart, niet onder dwang van mijn man en dat om de eenvoudige reden dat je niet KAN bekeren onder dwang, hij zei ook dat het verboden is.
Hoe kan je trouwens iemand onder dwang doen bekeren? Het enige wat je van iemand kan bereiken is dat hij zegt dat hij bekeert maar écht geloven onder dwang? Hier ook weer verschillende interpretaties van de Koran, er zijn idd moslims die kost wat kost hun geloof willen opdringen en anderen net niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze hier ooit in de meerderheid zijn en ze voeren de sharia in, dan bekeer ik me ook. Ik ga hier niet leven als dhimmie die yazyah taksen moet betalen. Desnoods trek ik ook nog een burka aan en doe ik net of ik overdag niet eet tijdens de ramadan. Geen grotere hypocrieten dan saudische moslims: mogen geen alcohol drinken maar éénmaal uit het zicht van hun geloofsbroeders zijn het de grootste zwijnen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
KEI goe geschreven ik geloof in vele dingen " + " heb VELE mensen geleert deze beelden toe te laten waneer het kan/mag . Sommige paragnosten,spiritisten,homeophaten enz...zien ze letterlijk TEVEEL vliegen...ik zelf moet me open stellen in trance gaan bla bla bla eer ik waarneem & sommige mediums en dergelijke zien zelfs geesten terwijl ze mé nen auto rijden :-s Hetzelfde vindt en ervaar ik TERUG bij 1 geloofs vorm of levens beschouwing ....dermee leerde ik dan ook vele new agers en andere hier mee om te gaan en dus NIET het toe te laten waneer men werkt/rijdt ...ect . Elfjes bijvoorbeeld zijn enorm moeilijk waar te nemen of te zien omdat dit dan ook een bepaalde training vraagt ![]() Merci voor uw wonderbaarlijke post ....BEHEERSING is mij een heilig iets waarmee je dient om te gaan voor je verder mag of kunt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedankt om het voor DIE goei moslims( moslima's) op te nemen en inderdaad dat is zekers waar en moet ik ook erkennen als gelovige ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zonder woorden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Mozes gaf dit aan als zijnde een bedrijging de joden vluchte toen eeuwen terug naar Spanje en nadien naar onze streken .
Zelf vindt ik het een markering van tijd en plaats iets wat moest gebeuren en een mogenlijke bedoeling had of heeft eerder . Dewelke deze zou kunnen zijn weet ik nog niet ...voorlopig wel VOEL ik dat ze een rede had die diaspora van de joden toen . Eigenlijk is het wel straf dit ras werd gewoon al VOOR christus overal buiten gegooit en vervolgt daarna paar eeuwen verder nogis dan met de 2 wereld oorlogen NOGIS pffff arg . Benieuwt welk ras of cultuur men nu gaat buiten zwieren of vervolgen pfff....wel leerzaam voor ons allen hoop ik . |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het probleem is inderdaad dat de mohammedaanse leer (ze hebben ons reeds geleerd dat we "islam" moeten zeggen ...) niet zo maar een geloof is, maar een "total way of life", die bepaalt hoe de mensen zich onder elkaar moeten gedragen (de mohammedanen zijn superieur, de christenen en joden moeten zich gedeisd houden, de atheisten moeten dood, ...), en hoe oorlog moet bedreven worden (onder meer met verraad en terreur), hoe de economie zou moeten functioneren, etc. De woorden die Guy Verhofstadt ooit gebruikte: "een totalitaire en intolerante ideologie". Men bekeert zich ook niet tot de mohammedaanse leer, maar onderwerpt zich eraan.
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zijn jullie hier dan allemaal zo kort van memorie dat je je niet 30 jaar terug in de tijd kan verplaatsen toen het katholieke geloof hier bij ons het leven domineerde? Mensen bekeren, voorschrijven hoe ze hun leven moeten leiden, wat je mag lezen, ... we've been there! En hoe is dat bewind uiteindelijk aan z'n eind gekomen? Da's voor mij niet zo duidelijk. Economie heeft er zeker mee te maken: minder armoede, meer onafhankelijkheid. Maar is plat kapitalisme dan de oplossing voor de Islam? Laatst gewijzigd door discuz : 20 juni 2007 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die niet enkel lezen kan maar op te koop toe ZINLOZE concluties trekt is MEER dan klaar voor de psychiatrie ! MOZES = jood leest eerst effe ....ik geloof alvast IET en NIET in u ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
NIET AKKOORT ![]() MIJN topic hoort thuis in relegie & ANDERE levens overtuigingen ni in maatschappelijke disputen enzovoort ![]() IK WERP liever menschen gelijk gij & onderwerp NIETS ....zoals BAIRAV lees eerst even GOED wacht dan even en neem het op in jezelf kom PAS DAN kaffern hier oké ![]() QUOTE - een totalitaire en intolerante ideologie". A - TYPISCH NEP POLITIEKERS EN HOOG OPGELEIDE BLINDE NON SOCIALE SUKKELAARS DIE GEEN NEDERLANDS KUNNEN LEZEN NOCH BEGRIJPEN . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
WEINIGE keren ben ik akkoord met u maar ik ga niet de naam van de profeet hanteren ....wel ben ik volledig akkoord met uw stelling tgo DE profeet . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kei mooien avatar hmmm lol ![]() |
|
![]() |
![]() |