Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2007, 11:53   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Tijdstip prijsverhoging Electrabel - paarse afspraken ?

Vlak na de verkiezingen werden we opgeschrikt door het bericht dat Electrabel zijn prijzen voor aardgas met 20% zou verhogen.
Het tijdstip zo vlak na de verkiezingen is verdacht.
Ik heb zo een donkerpaars vermoeden dat de beslissing om de prijzen zo fors te verhogen reeds gevallen was in de maanden januari-februari.
Toen was het duidelijk dat de milde winter een enorme besparing betekende voor de meeste mensen hun energierekening. en een strop voor Electrabel.

In de loop van de maand maart kreeg ik dan ook mijn afrekening voor het voorbije jaar. En ik had heel zuinig geweest met energie en zie ik had gedurende het jaar teveel betaald.
Ik kreeg dus terug in die zin dat ik slechts een habbekrats moest betalen in plaats van de +/- 160 euro maandelijks voorschot.

Ik verkeerde dan ook in de veronderstelling dat ik maandelijks een kleiner voorschot zou moeten betalen.
Wie schetst toen mijn verbazing als ik het bedrag bekeek dat ik maandelijks zou moeten voorafbetalen.... 190 euro.

Is dat nu niet vreselijk raar dacht ik... ik verbruik duidelijk minder en toch moet ik meer voorschot betalen ?
Ik belde naar Electrabel en ik kreeg daar een heeeeeeel vage uitleg over.
Zo van eventuele toekomstige schommelingen op te vangen en nog wat patati en patata. Het kwam er op neer : dat ik blij mocht zijn dat ik zoveel mocht betalen, want als mijn afrekening gunstig zou zijn, dan zou ik dat toch terug krijgen.

(Zo kan Electrabel met mijn geld(en van miljoenen anderen natuurlijk) wat extra intrest opstrijken he)

Nu met de heisa heb ik de voorschotten eens bekeken en zie..... het is ongeveer 20 % dat ik meer moet betalen....

Het zal wel toeval zijn zekers..... LOL.... maar dan zuur....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 27 juni 2007 om 11:53.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 22:53   #2
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Vlak na de verkiezingen werden we opgeschrikt door het bericht dat Electrabel zijn prijzen voor aardgas met 20% zou verhogen.
Het tijdstip zo vlak na de verkiezingen is verdacht.
Ik heb zo een donkerpaars vermoeden dat de beslissing om de prijzen zo fors te verhogen reeds gevallen was in de maanden januari-februari.
Toen was het duidelijk dat de milde winter een enorme besparing betekende voor de meeste mensen hun energierekening. en een strop voor Electrabel.

In de loop van de maand maart kreeg ik dan ook mijn afrekening voor het voorbije jaar. ik had gedurende het jaar teveel betaald.
Ik kreeg dus terug in die zin dat ik slechts een habbekrats moest betalen in plaats van de +/- 160 euro maandelijks voorschot.

Ik verkeerde dan ook in de veronderstelling dat ik maandelijks een kleiner voorschot zou moeten betalen.
Wie schetst toen mijn verbazing als ik het bedrag bekeek dat ik maandelijks zou moeten voorafbetalen.... 190 euro.

Ik belde naar Electrabel en ik kreeg daar een heeeeeeel vage uitleg over.
Zo van eventuele toekomstige schommelingen op te vangen en nog wat patati en patata. Het kwam er op neer : dat ik blij mocht zijn dat ik zoveel mocht betalen, want als mijn afrekening gunstig zou zijn, dan zou ik dat toch terug krijgen.

(Zo kan Electrabel met mijn geld (en van miljoenen anderen natuurlijk) wat extra intrest opstrijken he)

Nu met de heisa heb ik de voorschotten eens bekeken en zie..... het is ongeveer 20 % dat ik meer moet betalen....

Het zal wel toeval zijn zekers..... LOL.... maar dan zuur....
Electrabel, het begrotingstekort, enz.. mochten van Paars maar na de verkiezingen naar buiten komen. Herinner me nog 2003 met vervroegde verkiezingen in mei. Toen kwamen de onheilsmeldingen en de bewijzen van onheus bestuur ook pas in juni. Maar de kiezer had zich toen al laten vangen door het paarse verhaal. Nu niet meer...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 23:51   #3
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Ik herinner me ook nog zoiets, maar dan van voor '99 EN DAN NOEMDE MEN HET CRISIS BELASTING OF ZOIETS? Maar ja, dat vergeet men vlug!
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be