![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Meer dan 1 miljoen mensen stemden niet of niet correct.
![]() 688.719 Belgen stemden niet op 10 juni wo 04/07/07 - Bij de verkiezingen van 10 juni zijn 688.719 kiezers niet gaan stemmen. Ze zullen worden vervolgd en riskeren een geldboete. Het grootste aantal niet-stemmers woont in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Alle kantons in de hoofdstad scoren erg slecht. ![]() Brussel-Stad is de slechtste leerling van de klas. Daar kwam een op de zes stemgerechtigden niet opdagen. Maar ook de andere kantons in Brussel doen het niet goed. In de top-50 van kantons met de meeste niet-stemmers zijn er slechts 2 kantons uit Vlaanderen: Antwerpen en Lier. Van de 50 kantons met het laagste aantal niet-stemmers liggen er 43 in Vlaanderen. Vooral Limburg, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen scoren goed. Mensen die niet opdagen bij de verkiezingen riskeren een geldboete van 25 tot 50 euro, afhankelijk van het gerechtelijk arrondissement. Wie daarna nog eens thuisblijft tijdens de verkiezingen, moet 50 tot 125 euro ophoesten. De niet-stemmers worden wel degelijk vervolgd, al zijn sommige gerechtelijke arrondissementen strenger dan andere. Vooral in Mechelen en Antwerpen moeten niet-stemmers bang zijn. Tweede formatie van het land 688.719 mensen kwamen niet opdagen bij de verkiezingen, nog eens 360.717 mensen brachten een blanco of ongeldige stem uit. In totaal hebben dus 1.050.436 mensen niet of niet correct meegedaan aan de verkiezingen van 10 juni. Dat aantal vertegenwoordigt zo'n 13,6 procent van het totale electoraat, meteen de op een na grootste "formatie" van het land, want alleen het kartel CD&V/N-VA haalde meer stemmen binnen. Volgens Binnenlandse Zaken zijn de cijfers niet hoger dan bij andere verkiezingen. Voor wie hadden die anders gestemd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Vandaar de verkiezingsresultaten van de BUB ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het zou nog eens waar kunnen zijn ook als ze ons tenminste mochten kennen... (dank u, "openbare" media)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Geen kat wil nog een unitair België
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straf dat die allemaal een geldboete willen riskeren om toch maar mordicus niet op de BUB te gaan stemmen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het cijfer geeft wel aan hoeveel mensen het nog zinvol vinden om te gaan stemmen. Ik vermoed dat er heel wat "het zijn toch altijd de zelfden" stemmers tussen zitten. Bedroevend zicht in een democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() Ik denk ook niet dat deze cijfers zoveel verschillen van andere verkiezingen. Niet iedereen is politiek geïnteresseerd hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Katten misschien niet, maar wel 25 tot 50% van de Nederlandstalige Belgen volgens de peilingen van maart 2007. Bij de Franstaligen lag dat percentage zelfs op 70%.
Quasi niemand wou daarentegen de splitsing van België (10% in het noorden en 1% in het zuiden). Conclusie: als België moet behouden blijven, dan liefst een efficiënt, goedkoop en eenvoudig België, dus een unitair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Kijk , 10 Juni was nu toch een duidelijk bewijs dat peilingen zowat de meest onbetrouwbare bronnen zijn. Zeker als ze door de VRT zelf uitgevoerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Je wordt echt wanhopig he?
(en nu ga ik een beetje stoken) Die mensen hadden anders voor een partij gestemd die voor de Verenigde Nederlanden is. Niet voor een belgicistische of independentistische partij, want die bestaat al ![]() ![]() ![]()
![]() |
#15 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Kunt u mij vertellen wat de steekproefgrootte was van de totale populatie van deze peiling? Statistics a big lie ![]()
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 4 juli 2007 om 15:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moet er eens aan denken, wanneer men verkiest niet mee te werken aan on-democratische verkiezingen en dus niet voldoet aan de oproepingsplicht kan men een boete worden opgelegd, wanneer men wel voldoet aan de oproepingsplicht en dus braaf gaat stemmen maar een stem uitbrengt dat de 'zogenaamde democraten' niet zint, wordt deze stem gewoon genegeerd. Hopelijk wordt de bevolking slimmer en laten ze 'u' en de rest van de politieke stal hun verkiezingen steken waar de zon nimmer schijnt. Moet er een schetsje bij want politci en nadenken en dan nog begrijpen is wel wat veel gevraagd niet.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 4 juli 2007 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Crazy...
In België met opkomstplicht komen er dus minder mensen stemmen dan pakweg bij de Franse presidentsverkiezingen of de laatste Duitse (77,7%) of Nederlandse (80,35%) stemrondes. This democracy is dying, but our politicians keep on smiling.
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoezo 'anders'?
Ik ben niet gaan stemmen omdat ik voor niemand wou stemmen. En ik ben me nochtans bewust van het bestaan van BUB. ![]()
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier wordt alleen een klucht opgevoerd, de bevolking moet dankbaar zijn te leven in een veronderstelde democratie en er mee in draaien en de politici vegen hun kont aan wat men noemt democratie. Nu gaat het volk 'rooms/blauw' krijgen in afwisseling met 'blauw/rood' bij de volgende verkiezing veranderd er weer één kleurtje of voegen ze er nog eentje aan toe en zo draait de malle molen simpel verder ten koste van de brave hardwerkende zielen.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 4 juli 2007 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |