![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Dode bij uiteendrijven staking in China
In de Chinese provincie Guangdong is vrijdag een door een energiebedrijf ingehuurde knokploeg stakende werknemers van een waterkrachtcentrale te lijf gegaan met bijlen, metalen staven en messen. Een werknemer kwam om het leven en zes raakten ernstig gewond. Dat hebben Chinese media maandag gemeld. De aanval, uitgevoerd door ongeveer honderd man, zou zijn doorgegaan nadat de politie was gearriveerd, wat betekent dat de plaatselijke autoriteiten mogelijk aan de kant stonden van het energiebedrijf. Een zegsman van de politie zei niets over de zaak te weten. De ongeveer tweehonderd stakende werknemers waren arbeidsmigranten. Ze staakten omdat het energiebedrijf volgens hen achterloopt met de uitbetaling van hun lonen. In China zijn zo'n tweehonderd miljoen veelal onopgeleide en straatarme arbeidsmigranten, die niet zelden worden uitgebuit door nietsontziende werkgevers. -------------------------------------------------------- china, een paradijs voor investeerders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat op zich vind ik al erg raar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze kennen daar ook de liberalisering van de markt zie ik.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Misschien was die Chinese knokploeg gewoon Chinese politie...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het lijkt cynisch, en misschien is het dat wel, maar het is voorwaar aan het beteren...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |