Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2007, 10:45   #1
Don Quichote
Banneling

Standaard En de Vlaming...hij werkte voort.

Uit een artikel van " De Tijd "

Werkloosheid bij onze Franstalige vrienden :
...81ste en 83ste plaats waarop we Wallonië en Brussel vinden. Die verblijven daar in het gezelschap van de meest achtergebleven gebieden van Oost- en Zuid-Europa.

Over de allochtoontjes :

Slechts een op de drie van de in ons land verblijvende niet-Europeanen is aan het werk. België is de slechtste leerling van de hele EU-klas. Ook de Hoge Raad kan ons geen betrouwbare cijfers leveren over de toestand bij de mensen van allochtone afkomst die wel de Belgische nationaliteit hebben. Maar Smet maakte zich geen illusies. Het lijkt erop dat de tweede en derde generatie allochtonen nog moeilijker op de arbeidsmarkt aan de bak komt dan de eerste.

---------------------------------

Dankuwel grote politiekers van La Belgique.

Dankuwel dat jullie je grote behoefte doen op de kop van de Vlaming.

Dankuwel voor de jacht op Vlaamse werklozen, die langzaam op kruissnelheid komt.

Dankuwel.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 30 juni 2007 om 10:46.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 10:47   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Wat een hel!
WAT EEN HEL!!!!
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 10:52   #3
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat een hel!
WAT EEN HEL!!!!
Zeg Bhairav, wat doe jij eigenlijk van werk?

Misschien ben je stiekem wel gewoon een verzekeringsmakelaar of zo
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 10:56   #4
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat een hel!
WAT EEN HEL!!!!
Haasselt, de stad van de smaak ! abvv-kantoor :
Oud 3 juli 2007, 22:29   #5
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Kheb vandaag mn belastingsaangifte ingevuld en ik moet zeggen: het was niet om mee te lachen! Voor mij althans toch niet!

Waarom doe ik het eigenlijk nog allemaal?
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 02:24   #6
Basebalopapolitieker
Banneling

Standaard

40 jaar gewerkt en nu een maand op pensioen, over geld moet ik mij geen zorgen maken, dat is al jaren binnen.

Nu nog jullie hé.
Basebalopapolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 03:45   #7
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basebalopapolitieker Bekijk bericht
40 jaar gewerkt en nu een maand op pensioen, over geld moet ik mij geen zorgen maken, dat is al jaren binnen.

Nu nog jullie hé.
Och kijk een trolletje voor de "negeerlijst" draad dat zopas in zijn bedje is gesukkeld. Zodra de geurende koffie is doorgelopen begin ik er weer aan met verse moed, knul.
D.Nibelung is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 03:51   #8
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu nog jullie hé.
Toch vind ik het een zeer gevatte opmerking deze. Want zo is het nu eenmaal. We zitten hier allemaal (op duveltje na) met ne dikke portefeuille te mekkeren over hoe slecht we het wel niet hebben.

Mensen die klagen dat ze nen belastingbrief moeten invullen terwijl er miljoenen mensen zijn die graag ne keer ne belastingsbrief zouden willen invullen omdat dat dan zou betekenen dat ze ne eindelijk meer verdienen dan 40 euro per maand.
Oud 4 juli 2007, 21:51   #9
Basebalopapolitieker
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Toch vind ik het een zeer gevatte opmerking deze. Want zo is het nu eenmaal. We zitten hier allemaal (op duveltje na) met ne dikke portefeuille te mekkeren over hoe slecht we het wel niet hebben.

Mensen die klagen dat ze nen belastingbrief moeten invullen terwijl er miljoenen mensen zijn die graag ne keer ne belastingsbrief zouden willen invullen omdat dat dan zou betekenen dat ze ne eindelijk meer verdienen dan 40 euro per maand.
Dank u wel.

Bende naieve knullen die hier rondlopen...
Oud 4 juli 2007, 22:00   #10
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu nog jullie hé.
Oei, en gij hebt daar veertig jaar voor moeten werken ?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 22:03   #11
Basebalopapolitieker
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Oei, en gij hebt daar veertig jaar voor moeten werken ?
En ik ben er trots op!

Ik heb tenminste geleerd wat werken is en kan nu dubbel zo goed van mijn oude dag genieten.

De Groeten Basebalopapolitieker

Laatst gewijzigd door Basebalopapolitieker : 4 juli 2007 om 22:03.
Oud 4 juli 2007, 22:06   #12
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik ben er trots op!

Ik heb tenminste geleerd wat werken is en kan nu dubbel zo goed van mijn oude dag genieten.

De Groeten Basebalopapolitieker
Goed voor u.

Ik geniet al j�*�*�*ren van mijn jonge en middelbare dag.

ps. genieten moet ge niet echt leren hoor... 't is maar dat ge het nu al weet.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 22:08   #13
krikke007
Vreemdeling

Standaard werken en belasting betalen

18 jaar gewerkt, ni geklaagd, regelmatig teruggekregen van de belastingen. Klein preeke he
3 jaar geleden ziek geworden. moet ik toch wel afdokken zeker. begrijpe wie begrijpe kan, maar da gaat er met mij niet in
krikke007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 07:39   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht

Tja, als we niet zo'n balast als onze politici en onze zuidermedebelegen moesten meesleuren, dan zouden we het muntsysteem hier ook kunnen veranderen zodanig we met BEF40 per maand royaal kunnen leven.

En ik begrijp nog steeds niet waarom we een belastingsbrief invullen. Dat stel bloedzuigers weet beter dan de gewone werkman wat ie binnenkrijgt qua inkomen.
Oud 5 juli 2007, 09:22   #15
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Het lijkt erop dat de tweede en derde generatie allochtonen nog moeilijker op de arbeidsmarkt aan de bak komt dan de eerste.

---------------------------------
Dat is niet moeilijk te begrijpen, de eerste generatie is naar hier gehaald omdat er meer (vuil) werk was dan arbeiders. Nu is dat wel anders.
Oud 5 juli 2007, 09:29   #16
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En ik begrijp nog steeds niet waarom we een belastingsbrief invullen. Dat stel bloedzuigers weet beter dan de gewone werkman wat ie binnenkrijgt qua inkomen.
Wat ze (nog) niet weten is wat we zoal kunnen aftrekken, (en zeg nu niet: mijn lul), zoals pensioensparen, levensverzekeringen, interesten en kapitaalsaflossingen, giften, onderhoudsuitkeringen enz. Dat is ook de reden waarom tax-on-web voor dat soort aftrekposten niet kan dienen. De belastingsdienst krijgt wel alle cijfertjes binnen, maar geen attesten om die cijfertjes te staven. Een tijdje na het indienen van je aangifte krijg je dan een brief van de controle waarin gevraagd wordt om de nodige bewijzen op te sturen. Dan is het beter om direct op de oude vertrouwde manuele manier je aangifte te doen.
Oud 5 juli 2007, 13:19   #17
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke Bekijk bericht
Dat is niet moeilijk te begrijpen, de eerste generatie is naar hier gehaald omdat er meer (vuil) werk was dan arbeiders. Nu is dat wel anders.
Hoeveel van die eerste generatie Maghreb allochtonen hebben effectief gewerkt? Het meerdendeel is hier gewoon komen aanwaaien in allerlei hoedanigheden. Goed na de wervingscampagnes in hun thuislanden voor het vuile werk hier in België. De meeste onder hen hebben geen fabriek, koolmijn of kaai van dichtbij gezien. Niet in hun thuisland en niet in België.

In eigen familie: tante is getrouwd met een Tunesiër. Intussen is ie 60. Zeer vriendelijk teruggetrokken man. Kinderen hebben goed gestudeerd aan de KUL Leuven en hebben goed werk. Maar hijzelf heeft al die jaren in België nul dagen gewerkt. Het huis waarin ze leven is van de grootvader die nu al 35 jaar zijn dochter helpt haar familie (lees man) te onderhouden. Liefde verdraagt blijkbaar veel.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 13:36   #18
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke Bekijk bericht
Wat ze (nog) niet weten is wat we zoal kunnen aftrekken, (en zeg nu niet: mijn lul), zoals pensioensparen, levensverzekeringen, interesten en kapitaalsaflossingen, giften, onderhoudsuitkeringen enz. Dat is ook de reden waarom tax-on-web voor dat soort aftrekposten niet kan dienen. De belastingsdienst krijgt wel alle cijfertjes binnen, maar geen attesten om die cijfertjes te staven. Een tijdje na het indienen van je aangifte krijg je dan een brief van de controle waarin gevraagd wordt om de nodige bewijzen op te sturen. Dan is het beter om direct op de oude vertrouwde manuele manier je aangifte te doen.
Ben je heel zeker dat je geen attachments kan indienen bij een online aangifte? Heb tax on web nog niet zelf gedaan of bekeken.

Ik stuur ook enkel copies op van attesten bij mijn manuele aangifte. Dit moet via tax on web toch ook mogelijk zijn?

Vroeger voor mijn aftrek van tweede verblijf enkel een bijlage in word opgemaakt die al mijn beroeps onkosten opsomde. Geen huurcontract, utiliteits rekening of attest van de werkgever waarin tweede verblijf dicht bij werk een voorwaarde was.
Na ieder jaar twee keer forfaitaire aanslag terug gekregen te hebben (zonder motiviatie waarom onkosten verworpen werden) en hierop opnieuw te protesteren, worden mijn niet forfaitaire kosten altijd aanvaard (opnieuw zonder motivatie). Ben nog maar 1 keer ter plaatse moeten gaan om mijn dosier verder toe te lichten.

Mijn vader die 10 jaar zelfstandige is geweest, had veel meer problemen om beroepskosten te claimen dan ik als werknemer (bizar). Hangt waarschijnlijk af van het belastingskantoor waar je behandeld wordt. Denk ook dat als je eenmaal problemen hebt met de belastingsdienst, je elk jaar goed opgevolgd wordt (zoals mijn vader). Glip je eenmaal door de mazen van het net, dan ben je de volgende jaren ook zo goed als safe (zoals bij mij) want ze vergelijken met de voorgaande jaren. Toen ok, nu ongeveer zelfde bedragen ... zal dus ook wel ok zijn.

Iemand van de belastingsdiensten die dit laatste kan bevestigen?
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 14:38   #19
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Het lijkt erop dat de tweede en derde generatie allochtonen nog moeilijker op de arbeidsmarkt aan de bak komt dan de eerste.
Zijn er ergens in je buurt openbare werken aan de gang? Zo ja zou ik je eens aanraden te gaan kijken hoe die mannen "niet werken"...
We mogen nog van geluk spreken dat we velen van die "luiaards" hebben of onze economie zou wat scheef draaien!

Laatst gewijzigd door largo_w : 5 juli 2007 om 14:38.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 14:43   #20
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
Haasselt, de stad van de smaak ! abvv-kantoor :
De rolletjes mogen wel eens omgekeerd worden. Ik kan al jaren niet zeggen dat ik akkoord ga met vele extreem-rechtse politieke standpunten.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be