![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De auteursrechtenorganisatie heeft de buit alweer binnen.
Vanaf 1 februari moeten we meer betalen voor onze USB stick, MP4 speler, ...... Ik gebruik mijn USB stick nooit om muziek of iets dergelijks op te slaan, toch moet ik betalen. Het is gewoon schandalig. Ik kocht onlangs een fotokopierapparaat, ik moest een paar honderd euro extra neerleggen voor de auteursrechten. Met welk recht eisen deze mensen dit? http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...277881-438.art
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() recht?
![]() onze samenleving draait op uitbuiting van de werkende mens. Sabam is daar een subliem voorbeeld van. Hoe mensen die niks doen geld eisen van werkende mens, met het excuus dat het voor de 'artiesten' is, terwijl het merendeel der artiesten niks ontvangt van Sabam tenzij ze er zelf achter zitten.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je koopt bv. een CD en zet hem op je usb-stick , dan zou je al 2 keer moeten betalen , steek dat stickje op het personeelsfeestje nog eens in de stereo en je mag nog eens een keertje aan sabam betalen ... ![]() Muziek mag je trouwens toch kopiëren zoveel je wilt , zolang het maar voor eigen gebruik is dacht ik ... Ondertussen zijn de meeste muzikanten bezig om te krabbelen om rond te komen (niet de "sterren" die zwemmen in het geld maar de gewone zelfstandige muzikanten die op feesten of zo spelen ...) Hetzelfde met geschreven werken , wie krijgt uiteindelijk een deel van dat geld ? Degene die het effectief geschreven heeft of het uitgeversburo waar hij/zij voor werkt ? Eigenlijk zou men eerst moeten bewijzen dat je wel degelijk muziek of werk van derden op die stick of schijf zet , iemand verplichten te betalen voor iets dat hij/zij "eventueel zou kunnen doen" is niet echt eerlijk ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben benieuwd tegen wanneer er een extra tax komt op alles wat een markering kan zetten op enig oppervlak.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moesten die ateursrechten nu nog naar de creatievelingen gaan, maar nee het is gewoon geld dat naar corporaties gaat, de nieuwe 'overheid'. Het is een vorm van 'belasting', en daarbij onrechtvaardig geïnt.
Waarom zou je nog respect tonen voor 'intellectuele eigendom' als je ziet waartoe het leidt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Toch wel straf, men speculeert er eigenlijk op dat alle mensen illegaal downloaden en dergelijke. Daarop gaat men extra belasten, dus eigenlijk betaal je overheidstaks op iets illegaals. Kan het nog gekker? Waarom zou je dan nog 'eerlijk' je muziek of computerspelletjes in de winkel kopen, als je toch ook al getaxeerd wordt op het zogenaamde kopiëren ervan? Ik in alle geval niet meer, zonder enige scrupules download ik naar hartelust zonder ook maar één eurocent via de winkel aan die bloedhonden van SABAM, Auvibel en consoorten te geven. Het geld komt toch niet bij de artiesten terecht, dus waarom zou je nog kopen om ze zogenaamd 'te steunen'. Grote artiesten als Prince en Radiohead hebben dit al langer begrepen en hebben al verscheidene platen enkel on line uitgebracht zonder de platenbazen winst te laten maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 december 2009 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben meestal geen andere keuze.
![]() |
#14 |
Burgemeester
|
![]() wat is illegaal downloaden nu (nog) eigenlijk? of beter gezegd, zulke dingen maken in mijn ogen het (illegaal) downloaden nu juist legaal want je gaat auteursrechten betalen op iets dat je niet hebt? "confused"
![]() ![]()
"Olé Pistolé" Laatst gewijzigd door pistoléke : 30 december 2009 om 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Goh, 3 euro maar liefst. En zelfs tot 9 euro extra op een harde schijf vanaf 1 terabyte. Schandalig ! Moord en brand !! Nu moet ik de aanschaf van mijn 7de GSM twee weken uitstellen ! En die harde schijf van 1 terabyte, waarop uiteraard enkel wat recepten, een handvol foto's en keurige back-ups staan, die kan ik voorlopig ook vergeten. Echt een schande. Ontwaak, arm Vlaanderen, en laat zien dat gij de fiere nazaten zijt van Jan Breydel ! Schild en Vriend begot, en revolutie tot we er bij neervallen. In naam van de vrijheid en onbeperkt downloaden uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() op de website van auvibel vind je wat meer gedetailleerde informatie...
Enkele voorbeelden: Een geheugenkaart van 4 gb (9€) zul je 0,50€ extra auvibel-taks op betalen... Het enigste waar ik mijn geheugenkaart voor gebruik is voor mijn fototoestel, is ze vol, koop ik mij een nieuwe...ik zie niet in waarom ik daar een taks voor kopiëren voor eigen gebruik van geluidswerken en audiovisuele werken zou moeten op betalen, het gaat hem niet om het bedrag maar het principe... Een externe harde schijf van 320Gb(59€) zul je 6,75€ extra auvibel-taks op betalen... Het is niet dat downloaden nu plots legaal is geworden... Ik heb zo nog enkele voorstellen, aangezien bijna iedereen toch te snel rijd met de wagen kunnen we misschien vanaf 1 februari een hardrijd-taks van 10% op de aankoop van de wagen laten betalen...bij de motoren kunnen we deze taks optrekken tot 20% .... Laatst gewijzigd door NoTuma : 30 december 2009 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel kleintjes (pestbelastingen, flutmaatregelen en -wetgeving) maken wel 1 groot hé, Kako. Zuigen, zuigen en wij maar buigen voor die bende komedianten daar in hun parlementair halfrond voor zakken pseudopolitiek stront. Ze persen ons uit als citrusvruchten met kluchten en uitvluchten. Muziek zou een basisrecht moeten zijn voor iedereen. Gaan we melodieuze geluidsgolfjes of bits en bites nu ook al als wettelijk gereguleerd consumptiegoed gaan beschouwen?? OH MY GOD, Joske Vermeulen heeft de liedjes van John Lenon gedownload. Straf hem, de zondaar! Nee, straf diene stommekloot van ne Quickenborne, zo een stoeptegel tegen z'n kermissmoeltje �* la Berlusconi zou hem niet mis staan. Laatst gewijzigd door kgeefgenefok : 30 december 2009 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of beboeten omdat we wel eens ene dood kunnen rijden omdat we sneller rijden dan dat getalleke op dat idioot wit bord met rode omlijsting
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ne liberaal die zo'n wet maakt
en dan maar verschieten da iedereen ff over de grens gaat om al die spullen binnen te halen. de belgische handelaars zijn gekloot en er wordt niet 1 MB minder aan illegale rommel binnen gehaald |
![]() |
![]() |