![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moraal van het Belgisch regime:
1) "Roken is slecht voor de gezondheid en levert dus een extra kost voor de samenleving op. Foei! Belasten!" 2) Oei! De vorige taksverhoging deed zoveel rokers stoppen dat er 15% minder taksen binnenkwam. 3) Belgisch regime smijt de "moraal" overboord en voert eerder goedgekeurde taksverhoging niet uit. Jaja, dat zijn diezelfde zichzelf 'sociaal' noemende betweterkes die ons dagelijks betuttelen met 1001 regeltjes opdat ze een toffer bezigheidje zouden hebben dan een presterende taak in de privé sector. Eigenlijk niks nieuws, die nieuwe zogenaamde "milieu" taksen zoals op botervlootjes en dergelijke waren net zo, zoveelste gat in begroting dichtrijden. Ehmm... wat gaan we nu zeggen? Ahja,.. Milieu!
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NB. Als ambtenaar ben ik het natuurlijk niet eens met je verdoken sneer naar de publieke sector.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 18 juli 2007 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets meer bronnen om de aangehaalde feiten te controleren zouden leuk zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Dat is nochtans niet zo complex:
Als iedereen stopt met roken,stopt met kansspelen(lotto!) , zich aan de verkeersregels houd en extreem zuinig is met energieverbruik .... is dat schadelijk voor de begroting. Aangezien deze inkomsten ingecalcuteerd worden ipv aanzien als 'extra'. Dus ga maar allemaal weer roken, heel hard rijden en zeker niet uw dak isoleren .... anders moet ik in de toekomst persoonlijk nog wa meer bijdragen aan pooierke staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was in het nieuws vandaag.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() De picknicktaks zal ook niets uithalen, want de consument heeft vliegensvlug zijn koopgedrag gewijzigd.
(Baudouin Velghe in HLN 18 juli 2007) En wees gerust: minder energie verbruiken zal de energieprijzen doen stijgen. Het spel van vraag en aanbod wordt omgekeerd: hoe minder vraag en hoe hoger het aanbod, hoe hoger de prijs; zie de farce van Electrabel!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 18 juli 2007 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zeg nu niet dat je, zelfs zonder het op het nieuws gezien te hebben, nog zou twijfelen aan de dubieuze motieven van onze integere bewindslieden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Zelfs als roker snap ik dit niet. Blijkbaar is een correcte begroting vandaag belangrijker dan gezondheid morgen.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er geen probleem mee dat met één maatregel tegelijk doelen nagestreefd worden.
Ik heb liever een vette taks op rookgerief, dan een mager takske op arbeid. Ik stel me wel vragen waarom het een regering in lopende zaken de bevoegdheid heeft om een geplande taksverhoging niet te laten doorgaan. Dat is stokken in de wielen steken van de volgende regering. Op een moment dat het parlement dit niet kan kontroleren of rechtzetten. Het geleuter dat dit een verkeerde invloed zou hebben op ons aller gezamelijk inkomen, is dikke zever. Voorbeeld: als iedereen plots de verkeersregels zou naleven, dan mankeert de overheid een pak geld. Mis poes. Als niemand nog verkeersovertredingen pleegt, dan zijn er geen verkeersongevallen meer, dan wordt de autoverzekering in prijs met 90 procent goedkoper, dan kunnen zovele mensen verder rijden met een auto, die anders door het ongeval moest vervangen worden .... het zou een enorme materiële verrijking zijn voor de samenleving. (werkloze automekaniekers??, die mensen doen nu niet anders dan kapotte dingen herstellen, ze zouden met het vrijgekomen kapitaal nuttigere dingen kunnen doen. Of is het goedkoper om niet versleten dingen opzettelijk kapot te maken, om ze te laten herstellen, alleen maar om een mens aan het werk te zetten. Het is beter om rechtstreeks nieuwe dingen te maken, beter onderhoud te doen enz.) Idem dito zou het een enorme immateriële verrijking zijn van de samenleving, mochten de ziekten ingevolge het roken, zakken met 90 procent.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() "Als niemand nog verkeersovertredingen pleegt, dan zijn er geen verkeersongevallen meer"
Rare stelling..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En toch de benijdt de wereld ons die laagste pensioenen in Europa. =D. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je geloofde toch zélf niet dat belastingen en boetes in de eerste plaats onze gezondheid moesten ten goede komen?
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idem met de klimaathysterie. We worden gewoon klaargestoomd om de volgende diefstal gewillig te ondergaan. Eerst schuldbewustheid aankweken en daarna eraan, mannen!
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen leerde men mij dat er zoveel algemene zaken in de wegkode zitten, dat er geen aksidenten kunnen gebeuren als ge dat allemaal kunt naleven: snelheid aanpassen aan de omstandigheden altijd meester zijn over het stuur kruispunt dubbel voorzichtig naderen en wat ben ik nog vergeten sedert toen ... Maar ik denk wel dat ge goed begrijpt wat ik bedoelde: ge moet niet zeveren dat de staat failliet zou gaan als de een of andere preventiekampagne voor veilig verkeer "te goed" zou zijn, en dus minder geld van de boetes zou binnenbrengen. 't zelfde met de taksen op smoorgerief.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het goedkoopste? Een bejaarde die zijn pensioentje trekt, of een bejaarde die vandaag gestorven is na een intensieve behandeling met chemo en bestraling voor zijne kanker? Enig idee hoeveel zoiets kost?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dat is pas raar. Enfin, die rooi kloek van een vdbf is er toch al niet meer bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het parlement kon wel degelijk de controlerende functie uitvoeren. Maar niemand vanuit de oppositie merkte op dat er geen uitvoeringsbesluiten voor die taksverhoging kwamen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geeft niet, in Spanje kosten ze me slechts 2,25.
Hihi.
![]() |