![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was, samen met mijn buurjongen, op zoek naar een Honda Camino.
Hij zou er graag zo eentje kopen nu hij bijna zijn brommer-rijbewijs heeft gehaald maar kent, net als zijn pa, niets van brommers en eraan sleutelen dus stelde ik hem voor dat ik hem wel wil helpen met de zoektocht naar en het rijvaardig maken van een oude Honda Camino. Nou zeg, valt dat effe tegen. Er wordt goud geld gevragen voor die dingen. Onder de €500 vind je nauwelijks iets en als je er al één vindt aan die prijs mag je rekenen dat je nog eens dat zelfde bedrag moet spenderen om het ding een beetje toonbaar en rijklaar te maken. Dus hebben we de zoektocht maar wat uitgebreid en op mijn aanraden ook Flandria als mogelijke oplossing meegenomen. Dus ja, Honda Camino... Wat jullie? Ooit mee gereden, gecrosst, eraan gesleuteld,...
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je had het topmodel dat was de Camino custom .....meestal zwart en geel. Velen dreven die dingen op met Polini kits......die dingen gingen dan wel tegen de 100 per uur en serieus in de toeren. Zelf is het wat na mijn tijd......waren vooral populair in de jaren 90. Ik was eigenaar van o.a een Honda Amigo. Dat was de brommer in de jaren 70 . Was een viertakt. Kon je wel niet opdrijven als die tweetaktjes. Je kon wel prutsen aan het vliegwiel en de uitlaat en zo haalde je toch nog rond de 60 km/u Die Camino paars met witte wielen waren wel knap (fancy of zo noemden die ?). De jongere mannen naast mijn deur waren er veel mee bezig vandaar mijn (luttele) kennis. https://en.wikipedia.org/wiki/Polini Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2019 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was dat Amigo? Laatst gewijzigd door Anna List : 18 december 2019 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat 2takt min of meer wordt veboden, zeker in Den Haag en Amsterdam.
![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een echte Johnny reed op een Dax
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 18 december 2019 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alternatieven, De Motobecanes 51"s of de Peugeots 103's.
Jongere machines op de Blegische markt. Eind jaren 80 dus. Yamaha Sting is een speciaaltje. Honda PX is lastiger. Er waren ook de loeizware Spanjaarden, de Derbi Variant SL. En nu verwacht ik Skobolev…
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k heb nog eentje staan, in mijn stro-hok, moet zo'n 40 jaar oud zijn, een grijze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien een idee. Big F en Skobolev die bij Pot en Pint een deal sluiten.
Ik betaal minstens 2 rondjes als ik er bij mag zijn.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vrouw die destijds dus mijn lief was reed in die periode met een camino.
Dat reed echt goed. Ik denk toch wel 70 kmh zonder iets aan te doen en verbruik echt laag. Ik meen me te herinneren dat in dat klein tankje achterop mogelijks maar 2,5 of 3 liter ging. Waar is de tijd?
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat waren de Amigi of Novio, en dat waren 4 taktertjes die origineel 60km/u konden halen, en met zeer agressieve tuning (niet iets wat de doorsnee puber is gegeven) de 75 echte kilometers in zicht kregen. Hun motortje was een vriendelijke versie van de DAX motor. heden ten dage kan je veel Chinese kopietjes (Skyteam op kop) vinden, want die 4takter leent zich tot herbronnen naar Euro 3/4 met maar een paar euro aan extra onderdeeltjes en een veel te kleine carburator of injector.
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dax CD CS ZZ C310 ...C320 waren met versnellingen en bovenliggende nokkenas |
|
![]() |
![]() |