Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2007, 13:09   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard "Muzikaal racisme"?

De Fixkes hebben geen goesting om op te treden in Tien Om Te Zien. Hun goed recht, denk je dan, maar dat is buiten Jos van Oosterwijck gerekend: de Jos spreekt van muzikaal racisme. De Jos heeft zich daar zelf nooit aan bezondigd: alle muziek was welkom in zijn show, op voorwaarde het verkocht weliswaar. De markt is voor Jos altijd een doorslaggevender criterium geweest dan artistieke vrijheid. Artiesten zijn er voor de massa (muzikale prostitutie), uw eigen ding doen (zelfbevrediging) is verboden.

Mag een groep zich nog 'out of place' voelen in een programma zonder voor racist te worden uitgescholden? Moet dan werkelijk iederéén deelnemen aan de algehele verdwazing en meutevorming van TOTZ op straffe van verkettering?

De Jos ontpopt zich hier als de ware muzikale fascist: de man die anderen verkettert op grond van wat ze over zijn programma denken.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 13:18   #2
Blackwidow
Schepen

Standaard

huh? Racisme? Dat woord wordt nu echt toch te pas en te onpas gebruikt!!!

Wat met discriminatie misschien? En een zanger mag toch nog altijd kiezen wat ie doet zeker? tsssss
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 13:29   #3
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Ik zou hun in ieder geval aanraden om wel deel te nemen.
Het zou het programma naar mijn mening kwalitatief ten goede komen.
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 13:55   #4
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

De dwaasheid van Vlaanderen wordt met de dag buitenproportioneler.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 19 juni 2007 om 14:17.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 14:00   #5
connect
Burger

Standaard

Heel begrijpelijk van de Fixkes. Welke artiest met nog een beetje integriteit wil nu aan Tien om te zien gelinkt worden?
connect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 14:05   #6
Tegendradigaard

Standaard

Wie zijn de Fixkes in godsnaam ?
Bestaat dat nog Tien om te Zien ???
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 14:09   #7
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Fixkes
Goed gezien van die mannen... Tien om te walgen is niet echt een maatstaf voor Vlaams talent...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 14:35   #8
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adaveke Bekijk bericht
Ik zou hun in ieder geval aanraden om wel deel te nemen.
Het zou het programma naar mijn mening kwalitatief ten goede komen.
Optreden in 'tien om te zien' is sowieso not done.
Ik kan die mannen goe snappen...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 14:47   #9
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

De Fixkes vindt ik niet bepaald het niveau hebben om zich de status toe te meten om tien om te zien te weigeren.

Het nummer "kvraag het aan" past perfect in de stijl en kwaliteit die daar gebracht wordt in TOTZ.
Oud 19 juni 2007, 15:23   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De Fixkes hebben geen goesting om op te treden in Tien Om Te Zien. Hun goed recht, denk je dan, maar dat is buiten Jos van Oosterwijck gerekend: de Jos spreekt van muzikaal racisme. De Jos heeft zich daar zelf nooit aan bezondigd: alle muziek was welkom in zijn show, op voorwaarde het verkocht weliswaar. De markt is voor Jos altijd een doorslaggevender criterium geweest dan artistieke vrijheid. Artiesten zijn er voor de massa (muzikale prostitutie), uw eigen ding doen (zelfbevrediging) is verboden.

Mag een groep zich nog 'out of place' voelen in een programma zonder voor racist te worden uitgescholden? Moet dan werkelijk iederéén deelnemen aan de algehele verdwazing en meutevorming van TOTZ op straffe van verkettering?

De Jos ontpopt zich hier als de ware muzikale fascist: de man die anderen verkettert op grond van wat ze over zijn programma denken.

Een schoon bewijs hoe hip het woord racisme wel niet is, als zelf de jos het al gebruikt, om gasten te verketteren die verdomme groot gelijk hebben dat ze niet aan zijn cirque meewerken, ...

Pas op, als ge het comercieel wilt maken moete slimmer zijn natuurlijk en de jos zijn goesting geven, maar als u da niet interesseert, ja waarom daar dan aan toegeven, als u dat geen bal zegt,... als ze nu eens met da lieke naar de jos waren gegaan als het nog geen hit was, eens curieus of dan de jos zou gezegd hebben, komaan mannen, kom maar naar 10 om te zien ... ?

Ik denk trouwens dat die mannen zich deze zomer geen zorgen, moeten maken wat optredekens betreft, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 15:33   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat we snel veroverd worden door de Verenigde Staten.
Oud 20 juni 2007, 12:48   #12
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Laten we wel wezen, het feit dat dit one hit wonder een deelname aan TOTZ weigert heeft alles te maken met een soort van intellectueel snobisme op basis waarvan het blijkbaar 'not done' is om zich te vertonen tijdens een programma van de 'klootjesvolkzender' VTM.
Muzikaal racisme zou ik het niet noemen, eerder intellectueel racisme waarbij mensen die, op basis van vooroordelen, niet geacht worden tot hetzelfde intelligentie-en/of opleidingsniveau te behoren, systematisch mogen uitgesloten worden.
Bij deze zie ik niet veel verschil tussen: 'U bent van de VTM dus u bent behoorlijk dom dus kom ik niet bij u optreden' en 'U bent een Marokkaan dus u bent behoorlijk crimineel dus geef ik u geen job'.
Ik ben absoluut voorstander van de vrije wil en vrije keuze dus als deze groep niet op TOTZ wil optreden, is dat hun volste recht doch ik vraag mij af op welke basis bepaalde politiek correcte elementen niet toestaan dat een werkgever of een verhuurder zelf vrij mag beslissen aan wie de job of de woning toekomt.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:19   #13
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je bevestigt de stelling van prof. Storme dat discriminatie tussen particulieren heel normaal is en zou moeten toegelaten zijn (itt discriminatie vanwege de overheid die nooit mag kunnen).

Enne, wat verkettering betreft. Dat principe is al twee decennia gededounaeerd en wordt naar hartelust toegepast door onze intelligentia. Nu moet men niet verwonderd zijn dat hetzelfde dedain, dezelfde openlijke discriminatie en dezelfde uitsluiting zich ook op andere vlakken gaat manifesteren.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 20 juni 2007 om 13:41.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:29   #14
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Tien om (niet) Te Zien lijkt mij nochtans het perfecte forum voor dergelijke muzikale ontboezemingen. Van enig muzikaal niveau mag je de fixkes toch zeker niet beschuldigen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 14:44   #15
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Wie zijn de Fixkes in godsnaam ?
Bestaat dat nog Tien om te Zien ???
2
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 15:14   #16
b@w
Vreemdeling

Standaard

de fixkes zijn dan nog niet eens origineel...

ze zingen over hetzelfde als wat hier staat : http://forum.politics.be/showthread.php?t=70246

– Friedrich Nietzsche
b@w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 15:47   #17
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
2
3

Ikzelf ben ooit eens muzikaal racist genoemd omdat ik zogezegd alleen naar blanke artiesten zou luisteren. Eigenlijk kwam het er op neer dat ik een rothekel heb aan hip hop en aanverwanten, en dat er in de (hard)rockmuziek inderdaad weinig zwarte artiesten zijn (ik kan er ook niet direct een opnoemen, behalve misschien Living Colour maar die vind ik slecht ). Dat ik een heleboel bluesplaten in huis heb doet trouwens niks ter zake

Nu mag men mij wel eens uitleggen waarom 10 om te Zien zoveel laag-bij-de-grondser zou zijn dan gelijk welk programma op Donna/Q Music/Radio 1/2/StuBru? Of worden ze daar niet gedraaid?
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 16:20   #18
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
3

Ikzelf ben ooit eens muzikaal racist genoemd omdat ik zogezegd alleen naar blanke artiesten zou luisteren. Eigenlijk kwam het er op neer dat ik een rothekel heb aan hip hop en aanverwanten, en dat er in de (hard)rockmuziek inderdaad weinig zwarte artiesten zijn (ik kan er ook niet direct een opnoemen, behalve misschien Living Colour maar die vind ik slecht ). Dat ik een heleboel bluesplaten in huis heb doet trouwens niks ter zake

Nu mag men mij wel eens uitleggen waarom 10 om te Zien zoveel laag-bij-de-grondser zou zijn dan gelijk welk programma op Donna/Q Music/Radio 1/2/StuBru? Of worden ze daar niet gedraaid?

Ice-T (Bodycount)
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 16:22   #19
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b@w Bekijk bericht
de fixkes zijn dan nog niet eens origineel...

ze zingen over hetzelfde als wat hier staat : http://forum.politics.be/showthread.php?t=70246

Jamaar ja, dan zou je al moeten veronderstellen dat er iemand van de Fixkes ook hier op dit forum zit, dat zou toch wel straf zijn denk ik.
Oud 20 juni 2007, 20:18   #20
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Bwa, dat men Soetkin Collier destijds niet naar het Songfetival stuurde, dat noem ik muzikaal racisme, maar dat een groep niet in TOTZ wil optreden, beschouw ik dat eerder als vrije keuze.
Een muzikant mag zijn publiek toch nog kiezen, niet? Als je muziek wil maken voor jongeren, ga je toch ook niet optreden in bejaardentehuizen.

Persoonlijk ken ik die groep niet. Over muzikaal niveau ga ik niet discussiëren, want dat ik kwestie van smaak en daarover discussieert men niet.

Ik luister in ieder geval al niet naar TOTZ muziek en moet eerlijk bekennen dat er in Vlaanderen naar mijn mening weinig talent naar mijn smaak rondloopt, maar dat ik mijn oordeel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be