Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2007, 16:50   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard VW Vorst, nu Audi brussel, gaat ... aanwerven

Wie kan daar nu aan uit ?
Dat zou ik graag van jullie eens vernemen, want ik sta paf.





dinsdag 17 juli 2007 | Bron: BELGA
Audi Brussels werft opnieuw aan



BRUSSEL - Audi Brussels, het voormalige Volkswagen Vorst waar eind vorig jaar een zware herstructurering plaatsvond, gaat binnenkort opnieuw mensen aanwerven. De bedoeling is om tegen eind 2009 honderd bijkomende personeelsleden te tellen.
Bij de directie kon men geen precieze timing meedelen, maar volgens de vakbonden zullen in september vijftig vaste contracten worden verdeeld. Volgend jaar, als het systeem van arbeidsduurverlenging in werking treedt, komen daar nog enkele tientallen nieuwe aanwervingen bij.

Momenteel wordt met jobstudenten gewerkt, veertig per dag, om de productiecapaciteit te kunnen invullen.

Bij VW Vorst werden vorig jaar 3.500 mensen afgedankt. De fabriek is omgebouwd tot een Audivestiging en in verband daarmee hebben vakbonden en directie een kostenbesparingsplan onderhandeld. Dat voorziet onder meer in langer werken voor hetzelfde loon en het inleveren van anciëniteitsvakantiedagen.

Woensdag kunnen arbeiders en bedienden zich over het plan uitspreken in een referendum. Zowel bij vakbonden als directie bevestigt men dat het plan de voorbije dagen 'goed is onthaald'. 'We verwachten dat er een meerderheid plus één stem zal gevonden worden om het goed te keuren', aldus Stefaan Van Bockstaele van de ACLVB.

Naast de kostenbesparing, wil de directie ook nog een reeks maatregelen nemen in verband met de organisatie van het werk, in lijn met de andere Audifabrieken. Concreet betekent dit de introductie van teamwork (op zichzelf staande ploegen van veertien man), permanente verbeteringsprocessen en een gezondheidsmanagement.

Dat laatste element, aldus vakbondsman Van Bockstaele, is bijvoorbeeld 'een enorme aandacht voor ergonomie bij de arbeiders' en ook een regelmatige, preventieve check-up van het personeel. 'Op die manier zou het absenteïsme kunnen dalen.'

Een van die maatregelen is ook de mogelijke invoering van arbeidstijdrekeningen. In dit systeem worden overuren niet langer uitbetaald. Als de werknemers tijdens bepaalde periodes meer uren presteren dan wettelijk is vastgelegd, bijvoorbeeld om pieken in de productie op te vangen, schrijven ze die aan de kredietzijde van hun rekening. Zodra er weer minder werk is, kunnen ze voor de som van dat aantal uren thuisblijven. Elke maand krijgen ze hetzelfde loon.

Audi Brussels zou volgens Van Bockstaele wel eens de eerste autofabriek in ons land kunnen zijn die die maatregel invoert. De discussies daarover zullen in de tweede jaarhelft gebeuren en de invoering ervan zal tijd vergen, beklemtoont zijn collega van het ACV, Pascal Van Cauwenberghe.

Bij Audi Brussels rolt deze week de laatste VW Golf van de band. Nadien worden nog de Volkswagen Polo en de Audi A3 Sportback gemaakt. De volgende jaren zou daar de Audi A1, die nog op de tekentafel ligt, bijkomen, en - vanaf 2009 - het nieuwe model van de Polo.

'Deze wagen doet het heel goed momenteel. Met onze kostenbesparingen zijn we concurrentieel om deze auto te maken. Bovendien is het onderstel van Audi en Polo hetzelfde, dus investeringen zijn niet nodig', illustreert Van Bockstaele.

De groep Audi beoogt de productie van zowat 1,5 miljoen wagens tegen 2015. 'Audi Brussels maakt daarbij een vast onderdeel uit van deze groeistrategie', luidt het in een mededeling van de directie. wle
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 16:53   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Zou dat een reklame stunt zijn van Audi ....
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 17:34   #3
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Zou dat een reklame stunt zijn van Audi ....
De ronduit schandalige arbeidsomstandigheden zijn minder reclame voor Audi. Het massa-ontslag van VW was dus gewoon een middeltje om die kostenbesparingen door te drukken. Zoals voorspeld dus...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 17:55   #4
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Integendeel, door de hoge premies zijn er juist teveel arbeiders vertrokken.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 18:25   #5
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Integendeel, door de hoge premies zijn er juist teveel arbeiders vertrokken.
20% inleveren, fijn
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 18:27   #6
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
20% inleveren, fijn
Heb je hier een bron van AUB
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 18:28   #7
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
20% inleveren, fijn

Ze hadden een keuze, dezelfde job en inleveren of een zeer hoge premie en een ander job.

Laatst gewijzigd door Vorenus : 17 juli 2007 om 18:28.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 18:29   #8
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
De directie van de Volkswagenfabriek van Vorst wil dat de loonkost van de Belgische vestiging van de Duitse autobouwer met twintig procent vermindert. Dat houdt in dat de arbeidstijd wordt opgetrokken van 35 naar 38 uur per week, zonder looncompensatie. Dat is de belangrijkste voorwaarde voor de bouw van de nieuwe Audi A1 in Brussel vanaf 2009. Personeelsdirecteur Jos Kayaerts bevestigt. "De verlenging van de arbeidstijd van 35 naar 38 uur is een eis van de directie. Zonder stijging van de arbeidstijd is de bouw van de Audi A1 moeilijk realiseerbaar".
Bron
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 18:29   #9
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

En luilinks spreekt steeds maar over inleveren...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 18:31   #10
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ze hadden een keuze, dezelfde job en inleveren of een zeer hoge premie en een ander job.
Inderdaad, logisch dat heel wat voor het tweede kozen, dat men daardoor nu moet aanwerven kan zijn maar dat ligt niet aan de ontslagvergoedingen maar wel aan de eisen van Audi qua loonkost. Eens zien hoeveel interimmers en aan welke voorwaarden dat die nieuwe jobs nu gaan zijn.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 juli 2007 om 18:31.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 18:32   #11
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Inderdaad, logisch dat heel wat voor het tweede kozen, dat men daardoor nu moet aanwerven kan zijn maar dat ligt niet aan de ontslagvergoedingen maar wel aan de eisen van Audi qua loonkost. Eens zien hoeveel interimmers en aan welke voorwaarden dat die nieuwe jobs nu gaan zijn.
Dezelfde voorwaarden als degene die zijn gebleven wat nog altijd een zeer mooi loon is waarvan de meeste direct voor zouden tekenen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 18:33   #12
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En luilinks spreekt steeds maar over inleveren...
En rijkrechts vult zijn zakken ...
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 20:21   #13
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.291
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dezelfde voorwaarden als degene die zijn gebleven wat nog altijd een zeer mooi loon is waarvan de meeste direct voor zouden tekenen.
Dat geloof je nu toch zelf niet?
Vast werk zullen die niet krijgen. Elke vrijdag mooi vragen of ze de volgende maandag mogen terugkomen.
Die mensen kunnen geen auto of huis kopen, die krijgen geen lening vast wegens geen vast werk.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 20:28   #14
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.291
Standaard

Ik heb nog altijd een onbeantwoorde vraag aan die ex-VW-ers.
Voor diegenen die op brugpensioen zouden gaan, stond er in de voorstellen tot het referendum van januari 2007 "bruggepensioneerden zouden bij het bereiken van de 55-jarige leeftijd een uitkering ontvangen van 12 maanden loon (voor de 25+ dienstjaren)".
Werd dat nu goedgekeurd of niet?
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 06:59   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

We weten nu in ieder geval dat een meerderheid van de arbeiders van audi-brussel gunstig gestemd hebben voor het nieuwe arbeidsreglement.
Bij het buitenkomen, verklaarde één van de arbeiders voor de televisiekamera dat hij pro gestemd had, want mocht hij elders gaan werken, dan zou hij ook 38 u per week moeten werken, en voor minder pree bovendien dan bij audi.

Dus, eerst zwieren ze mensen op straat met een premie van 100.000 €, en nadien werven ze nieuwe mensen aan die ochgottekens 100 € minder verdienen (maar nog altijd zeer goed verdienen). En ze wisten goed op voorhand dat er weken en weken gestaakt ging worden, dus zolang geen winsten. Hoeveel jaren zullen erover gaan eer vw-audi dat terugverdiend heeft?

Ik begrijp er nog altijd niets van.

In een boutade: mocht zoiets bij de staat zich voordoen, we zouden in alle gazetten lezen dat de overheid smost met ons belastingsgeld.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 07:44   #16
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie kan daar nu aan uit ?
Dat zou ik graag van jullie eens vernemen, want ik sta paf.
Dat hoeft niet te verbazen: het was van bij aanvang de bedoeling en het is vegelijkbaar met wat bij andere bedrijven gebeurt, zoals bij Opel en GB.
Het gaat steeds om hetzelfde: een herstructurering in functie van kostenvermindering en dus in eerste instantie de lonen. Het is een omgekeerde herverdeling.

Zoals je weet boekte Volkswagen Vorst in het jaar van de herstructurering 110 miljoen euro winst. Vorst maakt deel uit van dezelfde groep als Audi. Het zijn dus dezelfde aandeelhouders die door de omvorming nu meer winst maken. Dat was de bedoeling.

Hetzelfde geldt voor de GBs die met sluiting bedreigd zijn. De geïntegreerde GBs boekten de eerste vier maanden dit jaar 15% meer winst dan dezelfde periode vorig jaar, namelijk 9 miljoen. Ze zullen nu van naam veranderen en van structuur. Het personeel zal ontslagen worden en dan opnieuw aangeworven met lossen contracten, tegen 20% minder loon en onder een flexibeler regime.

Kortom: we worden belazerd terwijl we er bij staan.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 07:48   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat hoeft niet te verbazen: het was van bij aanvang de bedoeling en het is vegelijkbaar met wat bij andere bedrijven gebeurt, zoals bij Opel en GB.
Het gaat steeds om hetzelfde: een herstructurering in functie van kostenvermindering en dus in eerste instantie de lonen. Het is een omgekeerde herverdeling.

Zoals je weet boekte Volkswagen Vorst in het jaar van de herstructurering 110 miljoen euro winst. Vorst maakt deel uit van dezelfde groep als Audi. Het zijn dus dezelfde aandeelhouders die door de omvorming nu meer winst maken. Dat was de bedoeling.

Hetzelfde geldt voor de GBs die met sluiting bedreigd zijn. De geïntegreerde GBs boekten de eerste vier maanden dit jaar 15% meer winst dan dezelfde periode vorig jaar, namelijk 9 miljoen. Ze zullen nu van naam veranderen en van structuur. Het personeel zal ontslagen worden en dan opnieuw aangeworven met lossen contracten, tegen 20% minder loon en onder een flexibeler regime.

Kortom: we worden belazerd terwijl we er bij staan.
Ik heb eer de indruk dat jij belazerd wordt door de mensen die jouw die dingen weten wijs te maken, zonder dat jij je kritische vragen stelt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 07:59   #18
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb eer de indruk dat jij belazerd wordt door de mensen die jouw die dingen weten wijs te maken, zonder dat jij je kritische vragen stelt.
1) Ik maak een eigen analyse die gebaseerd is op kritische vragen zoals: waarom moet VW Vorst dicht als ze 110 miljoen winst maken. Of: waarom moeten 16 GBs dicht als de geïntegreerde GBs 15% meer winst maken dan het jaar voordien.

2) Vanuit die analyse kom ik tot de vaststelling dat we belazerd worden en vooral de arbeiders van Audi en die van GB en Opel en alle andere bedrijven die dezelfde trukken toepassen: dreigen met massale ontslagen, een afkoopsom om rellen te vermijden en dan nieuw personeel aannemen onder een ander statuut in functie van steeds meer winst.

3) Het zijn de aandeelhouders, bedrijfsleiders en de Verhofstadten die ons dingen wijsmaken, zoals: het gaat slecht met dit of dat bedrijf, de lonen liggen te hoog, we moeten bezuinigen, enz.
Bedrijven boeken al jaren gigantische winsten terwijl onze koopkracht en arbeidsvoorwaarden achteruit boeren. Er is een strijd aan de gang en door de verwarring in geesten zoals de uwe staan de werknemers bijzonder zwak in die strijd. Men heeft de geesten dermate vergiftigd dat vandaag veel arbeiders zelf de grootste vijanden van hun eigen vakbond zijn. En dan verschieten ze ervan als Audi (zoals perfect voorspeld) nieuw personeel aanneemt tegen slechtere voorwaarden en voor 20% minder loon.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 08:36   #19
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Als men bij VW 25 jaar zou gewerkt hebben aan 35 u/week, dan had dat personeel ca 3 jaar minder gewerkt dan dat van Opel, Volvo en Ford... en minstens evenveel verdiend...

In plaats van 3 jaar loon terug te geven, hebben die er bij hun ontslag 3 jaar bijgekregen...
Dat is zes jaar verschil...

En dan beweerde kleinlinks vroeger dat het personeel van VW uitgebuit werd...

Laatst gewijzigd door Chipie : 19 juli 2007 om 08:38.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 11:28   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
1) Ik maak een eigen analyse die gebaseerd is op kritische vragen zoals: waarom moet VW Vorst dicht als ze 110 miljoen winst maken. Of: waarom moeten 16 GBs dicht als de geïntegreerde GBs 15% meer winst maken dan het jaar voordien.

2) Vanuit die analyse kom ik tot de vaststelling dat we belazerd worden en vooral de arbeiders van Audi en die van GB en Opel en alle andere bedrijven die dezelfde trukken toepassen: dreigen met massale ontslagen, een afkoopsom om rellen te vermijden en dan nieuw personeel aannemen onder een ander statuut in functie van steeds meer winst.

3) Het zijn de aandeelhouders, bedrijfsleiders en de Verhofstadten die ons dingen wijsmaken, zoals: het gaat slecht met dit of dat bedrijf, de lonen liggen te hoog, we moeten bezuinigen, enz.
Bedrijven boeken al jaren gigantische winsten terwijl onze koopkracht en arbeidsvoorwaarden achteruit boeren. Er is een strijd aan de gang en door de verwarring in geesten zoals de uwe staan de werknemers bijzonder zwak in die strijd. Men heeft de geesten dermate vergiftigd dat vandaag veel arbeiders zelf de grootste vijanden van hun eigen vakbond zijn. En dan verschieten ze ervan als Audi (zoals perfect voorspeld) nieuw personeel aanneemt tegen slechtere voorwaarden en voor 20% minder loon.

Ik weet er niets van, en ik begrijp het dan ook niet.
Wat ik wel vermoed, is dat er wereldwijd een serieus risiko is dat er teveel auto's geproduceerd worden.
Zoudt gij als ekonomisch raadgever, in het voordeel van de arbeidende klasse, adviseren aan VW om te blijven produceren, tot het verlies begint te maken, om dan op dat ogenblik "maatregelen" te nemen? Is dat dan in het voordeel van de waarkman?

Gij analiseert helemaal niet, gij vertrekt vanuit de konklusie, en die is sistematisch bij jouw "de waarkman wordt uitgebuit".
In een vrije maar gekorrigeerde marktekonomie is er zoiets als een wankel evenwicht tussen de verschillende aktoren van de ekonomie.

Ge zoudt ook beter wat meer aandacht hebben voor de echte laagverdieners in Vlaanderen: dat zijn de mensen die in sektoren werken waar lage lonen normaal zijn, genre kassiersters in warenhuizen, mensen die bij kleine zelfstandigen werken .... enz. (die van de banken, de metaal, de chemie, elektrisiteit ... die worden zeer behoorlijk betaald)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be