![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor de eerste keer sinds 1918 sneeuw in Buenos Aires
Voor de eerste keer in 89 jaar heeft het maandag in de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires gesneeuwd. Midden in de winter op het zuidelijk halfrond bleef de sneeuw bij temperaturen rond het vriespunt weliswaar niet liggen, maar de bewoners van de miljoenenstad reageerden deels verbijsterd. Buschauffeurs bleven gewoon staan om samen met hun passagiers de sneeuwvlokken met de hand te vangen, voetgangers stonden midden op straat stil en staarden naar de hemel en kinderen huppelden opgewonden door de straten heen en weer. Wie een fototoestel bij had, probeerde snel een paar kiekjes van het ongewone weerfenomeen te maken. Het zuiden van Zuid-Amerika beleeft momenteel de koudste winter sinds lange tijd met temperaturen in Patagonië van meer dan 20 graden onder nul en zware sneeuwval in de Andes. Tientallen mensen werden al het slachtoffer van de koudegolf. De meesten stikten in hun slaap door de uitwasemingen van defecte houtkachels of gasradiatoren. Verschillende daklozen stierven aan onderkoeling. De industrie lijdt vooral in Argentinië aan energierantsoeneringen waarmee het hoge verbruik in de woningen moet gecompenseerd worden.
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Antwerpen vandaag maximaal 13° C & toch zal het jaargemiddelde weer een recordhoogte hebben & toch zal het poolijs nog vlugger blijven smelten.
& dat is zelfs niet raar.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het moet wel een rare ervaring zijn om dat mee te maken als je nooit sneeuw hebt gezien ...
![]() Het weer en milieu zijn wereldwijd aan't veranderen , dus we zullen nog veel meer van dit soort zaken gaan opmerken ... Het zou me niet verbazen moesten we hier ook nog sneeuw krijgen in de zomer ...
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Als je er de weersberichten tegenwoordig op naslaat en beseft dat we enkel aan de vooravond staan van een klimaatverandering, realiseer je je dat je dit soort onheilsprofeten nog gelijk moet geven ook. Je kan dit natuurlijk niet zomaar toedichten aan climate change, dat is überhaupt ook bijna ondoenbaar. Maar je kan moeilijk ontkennen dat we meer en meer te maken krijgen met extreme events, zoals voorspeld. 10/7 Abnormaal weer in Italië Abnormaal zomerweer in Italië, winterkoude in de Zwitserse bergen. Terwijl in het midden en het zuiden van Italië de zon hoogtij viert, heeft het nu in de Dolomieten gesneeuwd. Ook de Zwitserse Alpen waren deze morgen met een verse laag sneeuw bedekt. Winters kleedjeDe bergen rond het vakantieoord van paus Benedictus XVI in de Italiaanse regio Veneto zijn in een winters kleedje gehuld, aldus het persagentschap Ansa. Wegens aanhoudende regen in het dal heeft de katholieke kerkvorst op zijn eerste vakantiedag nog geen wandeling in de natuur gemaakt, luidde het. In de Zwitserse Alpen heeft het in de nacht van maandag op dinsdag vanaf een hoogte van 1.600 meter gesneeuwd. Op de Jungfrau-pas (3.471 meter) in de Berner Alpen werden dinsdagmorgen temperaturen van min tien graden Celsius gemeten, zes graden minder dan op 10 januari rond hetzelfde tijdstip. ModderlawinesIn Zuid-Tirol is de sneeuwgrens tot op 2.000 meter gedaald. Er gleden enkele modderlawines het dal in, die voor een deel het verkeer belemmerden. In vakantieoorden zoals Toblach im Hochpustertal en Graun im Vinschgau zakte de temperatuur naar slechts zes graden. In vele steden in Noord-Italië was de brandweer uren aan de slag, omdat felle windvlagen en hagelbuien voor chaos zorgden. (belga/hln)
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat moet je me dan toch eens over vertellen ![]() Citaat:
Dus nee, dank u. Profeten horen thuis in godsdiensten, soms zelfs in de politiek, maar zelden, om niet te zeggen nooit in de wetenschap.
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
We woonden toen op een appartement, zonder airco uiteraard. Ik heb zelfs een tijdje in bad geslapen gedeeltelijk afgedekt door een nat laken. Niet dat het zo veel hielp, maar ik kon tenminste in slaap geraken. Sindsdien eigenlijk nooit meer zo'n erge hitte in België meegemaakt eigenlijk.
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wordt dezer dagen alleen meer gefocust op zulke weersomstandigheden. Herinner me, meer dan 20 jaar geleden, midden zomer, op Corsica tijdens de GR20. 'S nachts temperaturen tot -12 en hevige sneeuwval. Overdag 30° en meer. Maarja, toen waren er nog geen groenen die het postje van milieuminister in het leven wilden roepen.
Laatst gewijzigd door Riksken : 11 juli 2007 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Voor de eerste keer sinds 1918 sneeuw in Buenos Aires" Dat wil zeggen dat het 1918 daar ook gesneeuwd heeft, hadden ze toen ook al last van CO2 uitstoot of van de opwarming van de aarde, waarom heeft het toen gesneeuwd in 1918, was het klimaat 90 jaar geleden ook al aan het veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() ![]() ![]() In't vervolg toch iets meer tijd maken voor mijn reacties precies. En merci Jazeker, en DAB voor uw discipline. ![]() Ik ga er niet vanuit dat er toen ook een klimaatverandering bezig was, voordat ik gegevens heb gezien die in die richting wijzen bedoelde ik dus. Misschien komt het omdat we toen waren aan het herstellen van de LIA, maar dat is slechts giswerk.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juli 2007 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het klimaat verandert altijd, oké. Maar het kind moet een naam hebben hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed dat je mijn vader niet kent. Laat staan het beest dat mijn grootvader was.
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() LIA was globaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |