Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2007, 10:59   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Turken: Er wonen teveel allochtonen in Den Haag

Allochtonen: er zijn te veel buitenlanders

AMSTERDAM - Vooral Marokkanen en Turken in Den Haag vinden dat er veel te veel buitenlanders in hun buurt wonen. Bijna zestig procent van de Hagenaars, ongeacht etnische achtergrond, is van mening dat het aantal buitenlanders in de stad te hoog ligt.

Onder Turken leeft dit gevoel het sterks maar liefst 73 procent van de Turken vindt het aantal allochtonen in Den Haag te groot. Van de Nederlanders denkt 58 procent er zo over en van de Marokkanen en Surinamers 53 procent.
Dat blijkt uit een jaarlijkse onderzoek van de gemeente Den Haag onder haar inwoners, de stadsenquête.
Ontevreden
De onderzoekers hebben ook onderzocht hoe die gevoelens liggen voor eigen woonomgeving.
De Nederlanders in Den Haag blijken dan beduidend minder ontevreden: slechts 26 procent vindt het aantal allochtonen in de eigen wijk te hoog.

Dus Turken vinden dat er teveel Marokkanen bij hen in de buurt wonen en Marokkanen........
Is dit ook een vorm van discriminatie of discrimineren alleen autochtonen?

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 30 oktober 2007 om 10:59.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 10:59   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Allochtonen:Te veel buitenlanders in Nederland

Hier in la Belgique mogen we daar allemaal niets van weten, maar gelukkig dat onze Noorderburen nog niet zo gemuilkorfd worden als wij.

Daar doen ze nog onderzoekjes.

En wat blijkt daaruit?

Allochtonen: Te veel buitenlanders in Nederland

dinsdag 30 oktober 2007 10:46
Veel inwoners van Den Haag vinden dat er veel te veel buitenlanders in hun stad wonen. Opvallend is dat vooral Turken het aantal allochtonen te hoog vinden.

Allochtonen ergeren zich aan de vele ... allochtonen
Dat meldt De Telegraaf, die zich baseert op jaarlijks onderzoek van de gemeente Den Haag onder de inwoners, de zogenoemde stadsenquête.
Turken storen zich massaal aan het aantal buitenlanders in Den Haag; 73 procent zou willen dat er minder allochtonen waren. Bij 58 procent van de autochtone Nederlanders in de stad heerst hetzelfde gevoel.
Ook meer dan de helft van de Marokkanen en de Surinamers (beiden 53 procent) zouden het liefst minder buitenlanders willen zien in hun stad.
Eigen buurt
Als het gaat om de eigen buurt, dan zijn Nederlanders een stuk tevredener; 26 procent klaagt over te veel allochtonen in de eigen wijk. De allochtonen zelf zijn veel minder tevreden: 56 procent van de Turken vindt het aantal buitenlanders in de eigen buurt te hoog en 48 procent van de Marokkanen denkt daar hetzelfde over.
Wel is er een groot verschil met 2004: toen vond nog maar 14 procent van de Nederlanders het aantal allochtonen in de wijk te hoog, tegenover 68 procent van de Turken en 65 procent van de Marokkanen. De laatste twee groepen zijn dus tevredener dan drie jaar geleden, de Nederlanders ontevredener.
De gemeente Den Haag was dinsdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.
Door Claudia van Zanten

---------------------

De laatste twee groepen zijn dus tevredener dan drie jaar geleden, de Nederlanders ontevredener.

De vraag die hierdoor bij me opkomt: aan WELKE "buitenlanders" storen zich de Turken en de Marokkanen? Als ze ondertussen meer tevreden zijn dan drie jaar geleden, terwijl er meer allochtonen zijn bijgekomen...... zou de overname dan al als fait accompli beschouwd zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 11:02   #3
Winterhamer
Banneling

Standaard Allochtonen: er zijn te veel buitenlanders

Veel Turken en Marokkanen in Den Haag vinden dat er veel te veel buitenlanders in hun buurt wonen. Zestig procent van alle Hagenaars, van welke afkomst dan ook, deelt de mening dat het aantal buitenlanders in de stad te hoog ligt.

De gemeente Den Haag hield kortgeleden een onderzoek onder haar inwoners. De stadsenquête komt dan ook ieder jaar bij de inwoners op de mat. Uit het onderzoek blijkt dat vooral Turken zich storen aan het grote aantal buitenlanders in Den Haag. Van de Nederlanders denkt ongeveer 58 procent er net zo over, net als 53 procent van de Marokkanen en Surinamers.

Tevens werd onderzocht hoe die gevoelens liggen in de eigen woonomgeving. De ondervraagde Nederlanders blijken veel minder ontevreden over het aantal allochtonen in hun directe wijk. Slechts 26 procent vindt dat aantal te hoog.

Veel minder te spreken zijn de Haagse allochtonen. Ruim 48 procent van de Marokkanen en 56 procent van de Turken in de hofstad vindt dat veel te veel mensen 'van buitenlandse komaf' in hun eigen wijk wonen.

Opvallend detail in dit onderzoek is dat het aantal Turken en Marokkanen dat zich ergert aan buitenlanders in hun woonomgeving de laatste jaren is gedaald, terwijl het aantal Nederlanders juist aangeeft meer en meer moeite te hebben met de allochtonen in hun wijk.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/83560

LOL als de multikullies niet hypocriet willen doen moeten ze deze allochtonen ook gaan uitschelden voor racisten

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 30 oktober 2007 om 11:03.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 12:37   #4
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Misschien vinden de Turken en Marokkanen wel dat er teveel Nederlanders in hun buurten wonen.
Hupsakee, de discussie kan beginnen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 13:35   #5
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De vraag die hierdoor bij me opkomt: aan WELKE "buitenlanders" storen zich de Turken en de Marokkanen? Als ze ondertussen meer tevreden zijn dan drie jaar geleden, terwijl er meer allochtonen zijn bijgekomen...... zou de overname dan al als fait accompli beschouwd zijn?
Het is een zeer interessant onderzoek. Dit roept meer vragen op. Naast de vraag aan welke 'buitenlanders' men zich stoort, is het de vraag aan welk gedrag of heeft het bijvoorbeeld te maken met status van een wijk?
Een heleboel werk aan de winkel voor sociaal-wetenschappers. Is er iemand die nog geen goed onderwerp voor scriptie/onderzoek heeft?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 14:03   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Misschien vinden de Turken en Marokkanen wel dat er teveel Nederlanders in hun buurten wonen.
Hupsakee, de discussie kan beginnen.
Niet voor niets trekken veel autochtone Hagenzen naar slaapsteden in de omgeving.
O O Den Haag, mooiste stad achter de duine...
Oud 30 oktober 2007, 15:04   #7
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Den Haag is volslagen onleefbaar geworden, wie kan trekt weg en niet onterecht gezien de problemen in de aandachtswijken in de stad.Armoede, gebrekkige integratie, kinderen die de hele dag op straat lopen en overlast bezorgen, kijk eens naar premtime, daar was een aflevering te zien over een Haagse aandachtswijk, de filmploeg moest er gaan lopen tot de reporter een blik cola naar het hoofd kreeg van een jongen van ong tien jaar die vond dat hij en zijn maten bepalen wie er in de wijk mag filmen of niet. En ja, voor Marokkanen zijn de Surinamers'' vreemden'' voor Turken dan weer de Afrikanen en ga zo maar door...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2007, 15:38   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Den Haag is volslagen onleefbaar geworden, wie kan trekt weg en niet onterecht gezien de problemen in de aandachtswijken in de stad.Armoede, gebrekkige integratie, kinderen die de hele dag op straat lopen en overlast bezorgen, kijk eens naar premtime, daar was een aflevering te zien over een Haagse aandachtswijk, de filmploeg moest er gaan lopen tot de reporter een blik cola naar het hoofd kreeg van een jongen van ong tien jaar die vond dat hij en zijn maten bepalen wie er in de wijk mag filmen of niet. En ja, voor Marokkanen zijn de Surinamers'' vreemden'' voor Turken dan weer de Afrikanen en ga zo maar door...
Ik heb die aflevering gezien, over de Transvaalbuurt.
Dat juist Prem Radhakishun dat colablikje recht in zijn gezicht kreeg was wel heel erg wrang, want hij gelooft nog in de multicultirele samenleving.
Wie de uitzending nog eens wil zien:
http://www.omroep.nl/nps/premtime/
Oud 30 oktober 2007, 19:44   #9
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Ach, ik heb van de Gentse Turken ook al gehoord dat "het teveel wordt".
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 00:27   #10
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat er teveel Nederlanders in Holland wonen of was het nu teveel hollanders in neder...
Oud 31 oktober 2007, 00:31   #11
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Ach, ik heb van de Gentse Turken ook al gehoord dat "het teveel wordt".
Ik denk dat de marokkanen en Turken niet veel moeten hebben van onze Europese broeders uit Oost-Europa. Dat dit wederzijds is, en dat die nieuwkomers zich niet laten doen door marokkanen/turken enz. Heb er al van gehoord dat ze mekaar in het gevang omversteken, en op straat natuurlijk ook.
Verder zijn er ook veel zwarten, en vluchtelingen uit Irak, Iran, Koerdistan, Armeniê, Tsjetsjenie...Die half ingeburgerde turken/marokkanen zijn ook niet kompleet idioot hé: die beseffen zelf ook wel dat , als ze maar blijven komen, het sociale opvangnet op een triestige dag zal scheuren, en ze dan met z'n allen in het water vallen. De boot is vol, als er nog volk bijkomt, zinkt hij.

Laatst gewijzigd door forumspook : 31 oktober 2007 om 00:36.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 00:58   #12
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af wat de linkse kerk gaat verzinnen om het racisme tussen allochtonen onderling goed te praten.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 12:49   #13
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik vraag me af wat de linkse kerk gaat verzinnen om het racisme tussen allochtonen onderling goed te praten.
Ze zullen dit gewoon mondjesdood maken !
Oud 31 oktober 2007, 16:03   #14
Voltaire1
Vreemdeling

Standaard Extreemrechtse Turken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

AMSTERDAM - Vooral Marokkanen en Turken in Den Haag vinden dat er veel te veel buitenlanders in hun buurt wonen. Bijna zestig procent van de Hagenaars, ongeacht etnische achtergrond, is van mening dat het aantal buitenlanders in de stad te hoog ligt.

Onder Turken leeft dit gevoel het sterks maar liefst 73 procent van de Turken vindt het aantal allochtonen in Den Haag te groot. Van de Nederlanders denkt 58 procent er zo over en van de Marokkanen en Surinamers 53 procent.
De Nederlanders in Den Haag blijken dan beduidend minder ontevreden: slechts 26 procent vindt het aantal allochtonen in de eigen wijk te hoog.

Dus Turken vinden dat er teveel Marokkanen bij hen in de buurt wonen en Marokkanen........
Is dit ook een vorm van discriminatie of discrimineren alleen autochtonen?

Daaruit blijkt dat Turken (het ultra-extreemrechts nationalisme scheert hoge toppen) het meest racistisch zijn en dat de autochtonen het meest open en verdraagzaam zijn.

Turken hebben hun extreeemrechts imago elle eer aangedaan toen ze uit racistische overwegingen een Koerdische zaak en een Armeens café kort en klein hebben geslagen. Wanneer wordt er eens opgetreden tegen dit soort racisme????
Voltaire1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2007, 19:02   #15
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltaire1 Bekijk bericht
Daaruit blijkt dat Turken (het ultra-extreemrechts nationalisme scheert hoge toppen) het meest racistisch zijn en dat de autochtonen het meest open en verdraagzaam zijn.

Turken hebben hun extreeemrechts imago elle eer aangedaan toen ze uit racistische overwegingen een Koerdische zaak en een Armeens café kort en klein hebben geslagen. Wanneer wordt er eens opgetreden tegen dit soort racisme????
Ik geef je gelijk maar d�*t zal men nooit erkennen ! Neen, men wil ons nog gebukt laten gaan onder ons katholiek schuldgevoel voor al hetgene er ooit gebeurde of zal gebeuren !
Oud 2 november 2007, 19:27   #16
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zullen dit gewoon mondjesdood maken !
ik heb altijd begrepen dat racisme een allochtoon gegeven is. Precies allochtonen leven nog in stammen, en organiseren stammentwisten. Wanneer werden die Huttu's en Tutti's kwaad op elkaar ? en hoeveel doden vielen er weer ?

Het is inderdaad allochtoon racisme.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 20:25   #17
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het fenomeen verbaast mij niet. Het is ook niet typisch Nederlands. Ik herinner mij een Marokkaanse kennis die mij enkele jaren terug vroeg of ik geen weet had van een goeie school zonder veel Marokkanen. Wat moet je dan antwoorden? Het is maar een voorbeeld,maar hoe dan ook, het valt mij op dat vooral de jongere generatie Marokkanen (over de Turken spreek ik mij niet uit) het in getto wonen beu zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 20:30   #18
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik heb altijd begrepen dat racisme een allochtoon gegeven is. Precies allochtonen leven nog in stammen, en organiseren stammentwisten. Wanneer werden die Huttu's en Tutti's kwaad op elkaar ? en hoeveel doden vielen er weer ?

Het is inderdaad allochtoon racisme.
Er bestaat zeker racisme buiten Europa ook, maar Europa heeft zich nooit onbetuigd gelaten op dat vlak! Wanneer werden Nederlanders en Duitsers en Nederlanders en Spanjaarden, en Duitsers en Fransen en Fransen, Nederlanders, Belgen en Polen en Joden kwaad op elkaar en hoeveel doden vielen er toen ook weer??
PS dacht jij dat Hutus en Tutsis van verschillend ras zijn? Niet verschillender dan Duitsers en Belgen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 november 2007 om 20:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 20:38   #19
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef je gelijk maar d�*t zal men nooit erkennen ! Neen, men wil ons nog gebukt laten gaan onder ons katholiek schuldgevoel voor al hetgene er ooit gebeurde of zal gebeuren !
Ik denk niet dat er tussen Turken en Koerden of Turken en Armeniërs enigszins sprake is van racisme: meer een kwestie van territoriale aansprakeen en nationalisme.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 13:58   #20
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het valt best aannemelijk te maken dat de Belgische koloniale heersers aan de basis stonden van de uiteindelijke genocide in Rwanda. Zij waren het die de tegenstellingen tussen Hutu's en Tutsi's heben aangewakkerd.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be