![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bekijk even rustig dit beeld:
![]() Lijkt bijna een sacraal monument, nietwaar? Een godstempel. Welnu, dat is de nieuwe concentrated solar power tower die zopas in Sevilla in gebruik is genomen. De toren is 115 meter hoog, wordt aangevuurd door 600 spiegels en heeft een capaciteit van 11MW. Volgens mij gaan er vroeg of laat nieuwe hyper-moderne utopische woestijngemeenschappen ontstaan waarin dit soort monumenten centraal staan. De kans is groot dat ze plaatsen worden waar wetenschap, technologie en kosmologische, religieuze "bespiegelingen" samenvloeien. Gaan we naar een nieuwe, moderne zonne-cultus? Traditionele religies zijn op hun retour, maar de moderne mens blijkt toch nood te hebben aan een sacrale dimensie. In plaats van new age en allerlei bizarre sektes, kan deze technologie misschien het vacuum invullen? Kracht, macht, energie, mysterie - toch de basis-metaforen van elke religie? Die komen perfect samen in deze surreële, fantastische toren, gewijd aan de Zon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Onze woestijngemeenschap zal zeker ruimte laten voor de militaristische types. Maak u niet ongerust. Iedereen is welkom. Maar de politiek wordt er wel hyper-democratisch. Dus geen islamofobie aanwenden om ten oorlog te trekken hé. Of geen fake toestanden met WMDs die er niet zijn en zo. Wij doorzien dat. Volgens mij kunt ge trouwens, als ge met uw spiegels goed mikt, ook nen jumbo uit de sky *burnen*. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Er is trouwens een leuk filmpke waarin ge een rondleiding krijgt in deze toren.
Zeker eens bekijken. Prachtig gewoon. From the distance it doesn't seem real. [BBC] |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Mottig ding.
Dat ik daar een fallus-symbool in zie, dat zal wel enkel aan mij liggen zeker? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() ja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Een vagina kan men er ook in zien.
Zo'n beetje als de zwarte steen in Mekka. Het ziet er zelfs uit alsof het in een Arabisch land zou kunnen staan, in een rijke oliestaat ofzo... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen dat dit mij aangenaam verrast heeft ,ik denk dat hier wel toekomst inzit,zeker als men op die manier in woestijnen ook energie zou kunnen willen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om te stofzuigen of wa. Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2007 om 06:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas transporteerd electriciteit zo slecht.
Anders zou het een oplossing kunnen zijn hoe de zandbakkiestanezen na de olieuitputting niet terugvallen naar de woestijnrovercultuur van 120 jaar geleden.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alternatieve (groene) energie winnen, is leuk en gezond.
En die tien prosent van iedere bevolking die zich ietwat psichopatisch gedwongen voelt om een bovennatuurlijke zin te geven aan hun leven, die kunnen kiezen uit: - aanbidding van "iets" via de hidro-elktrisiteitssentrales (ga eens in Coo gaan kijken ...), maar dat is voor de al iets ouderen .. - aanbidding van "iets" via de wind (windmolens genoeg in Vlaanderen: oudere tipes om graan te malen, nieuwere tipes om elentriek op te wekken - aanbidding van "iets" via de zon en de zonne-energie. Best leuk voor wie een bruin tintje met wat melanoomrisiko wel ziet zitten ... Thuistempeltjes via zonnepannelen op je dak, naar Sevilla voor het grote werk. - top of de bil: kernerergie aanbidden. Direkt gewaar worden van de straling verzekerd !! Nood aan dringende straling: afdeling onkologie in het ziekenhuis in een nabijgelegen grotere stad.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Wat met een maan-cultus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als "kelt" heb ik een sterke affiniteit met "Goden uit de fysieke sfeer" in plaats van Goden uit verre voorlopers van "Lord of the Ring"-achtige verhalen
![]() ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 augustus 2007 om 09:19. |
![]() |
![]() |