Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2007, 18:57   #1
gladiator
Burgemeester

Standaard Gesluierde studente eist surveillance vrouwen

Gesluierde studente eist surveillance vrouwen

AMSTERDAM - De studente die weigert haar niqaab af te doen bij haar studie, wil bij tentamens alleen afzien van de bedekking als er een vrouwelijke surveillant in de zaal loopt.
De studente aan de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) weigert afspraken te maken met de universiteit over het dragen van een niqaab. Dat heeft een woordvoerder van de RuG woensdag weten. De Nederlandse rechtenstudente had een week bedenktijd gekregen om te beslissen of ze de gezichtssluier tijdens tentamens en discussiebijeenkomsten wil dragen.

....

Als de studente zich niet wil identificeren voor een tentamen is er kans dat ze uitgesloten wordt van dat tentamen, zegt een woordvoerder van de universiteit. "De bal ligt nu bij haar. Zij bepaalt zelf wat er gebeurt als er geen vrouwelijke surveillant aanwezig is. De universiteit gaat in ieder geval geen extra vrouwelijke surveillanten inroosteren. Wij hebben nu de regels aangegeven en daar dient ze zich aan te houden."
Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of in het reglement het dragen van een gezichtssluier of andere gezichtsbedekkende kleding verboden gaat worden.

Binnen enkele jaren lees je: "om de gemoederen te bedaren last de universiteit enkele vrouwelijke Islamitische politieleden in."

Tegenwoordig niet wekelijks maar dagelijks zulke berichten. Hopelijk heeft iedereen bewust gestemd want het duurt weer enkele jaartjes nu...

Laatst gewijzigd door gladiator : 13 juni 2007 om 18:58.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 19:46   #2
sn00py
Banneling

Standaard

Tja, ik denk dat ik begin te begrijpen waarom die moslim-vrouwen zo aan hun sluiers e.d. houden: meestal hebben ze van die sterk behaarde gezichten, met moustaches en bakkebaarden; ik denk dat ze dat willen wegsteken, dat ze zich schamen voor hun weelderige haargroei. Zo een beetje zoals oosterse vrouwen die vanonder te weinig haar hebben: daar bestaan nu ook "toupetjes" voor.
Neen serieus, ik kan mij geen andere reden voorstellen waarom vrouwen zich zo graag wegstoppen. Een mooie vrouw laat zich toch graag zien? Volgens Desmond Morris is dat zelfs een instinct, met het doel een zo groot mogelijke keuze aan mannen te hebben...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 20:00   #3
Blackwidow
Schepen

Standaard

Niet in de moslim-cultuur. Om zichzelf te beschermen, werd deze klederdracht 'voorgeschreven'. Omdat het aanstootgevend zou zijn voor mannen.

Meer en meer zie je zulke eisen in België (en omringende landen). Vraag is natuurlijk 'waar stopt dit?'. Gisteren de hoofddoek, vandaag de boerka, morgen de sharia?

En kom nu niet af van: iedereen draagt wat ie wil. Een boerka is verboden bij wet, net omdat iedereen zichtbaar herkenbaar moet zijn. Ik moet zelfs met mijn moto-helm niet in een bank of zo binnenstappen
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 20:04   #4
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Tegenwoordig niet wekelijks maar dagelijks zulke berichten.
Hmmm, ik zie dat toch niet dagelijks, noch wekelijks hoor.
Alleszins, belachelijk, natuurlijk moet je kunnen dragen wat je wil, maar als je niet even je sluier omhoog wil doen om je te identificeren
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 22:40   #5
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Hmmm, ik zie dat toch niet dagelijks, noch wekelijks hoor.
Van den boerenbuiten zeker?
We worden er wel dagelijks mee geconfronteerd met hoofddeksels etc.
Spijtig genoeg durf ik stellen. Vroeger hadden we maar 2 culturen in belgique, namelijk de Waalse en de Vlaamse.
Momenteel worden we overwoekerd door culturen met allen hun eisenpakket. Dus weg ermee en elk land zijn eigen cultuur.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 10:32   #6
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Spijtig genoeg durf ik stellen. Vroeger hadden we maar 2 culturen in belgique, namelijk de Waalse en de Vlaamse.
Momenteel worden we overwoekerd door culturen met allen hun eisenpakket. Dus weg ermee en elk land zijn eigen cultuur.
En als we met teveel zijn in ons land, even een oorlog voeren om ons lebensraum te vergroten!
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 10:44   #7
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

Uw gelaat moet altijd zichtbaar zijn. Daarin is iedereen gelijk. Je mag (naar mijn mening) als je dat wil altijd je hoofddoek dragen, maar gelaatsbedekende kleding kan niet.

Nu bij examens voor een vak dat erg moeilijk is zie ik van zo'n allesbedekende pak wel een aantal voordelen in natuurlijk.
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 17:58   #8
rood gespuis
Vreemdeling

rood gespuis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ik wordt ook vaak geconfronteerd met 'hoofddeksels etc.' (vooral petjes, mutsen, hoeden en dergelijke)

Maar goed, dit is absolute onzin. Dit geval is helemaal niet iets dat dagelijks gebeurt (en ook niet wekelijks). Dit is een extreem geval en er wordt mijns inziens ook correct mee omgegaan. (Ik wil dus zeggen dat ik het ook goed vind dat er geen extra moeite wordt gedaan, voor er weer iets anders gelezen wordt). En voor je weer gaat zeveren over 'boerenbuiten', ik schrijf dit midden één van de wijken met het meeste allochtonen van Gent.

Maar goed, als je al eens zo ver zit als u, is het makkelijk om in zo'n mate uw inforatie te gaan selecteren dat je makkelijk je eigen overdreven stellingen gelooft natuurlijk.
rood gespuis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 18:05   #9
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rood gespuis Bekijk bericht
ik schrijf dit midden één van de wijken met het meeste allochtonen van Gent.
Hier ook al voorvallen van?

Allochtonen jagen op homo's

Ik hou wel van zo'n oorlogsreporter...sensationele berichtgeving uit het midden van het (toekomstige) slagveld

Laatst gewijzigd door gladiator : 15 juni 2007 om 18:15.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 19:00   #10
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Kijk, die studente wil haar kuisheid bewaren en dat is haar islamitische plicht.

De multiculturele SAMENleving betekent net dat er geen superioriteit is van de ene cultuur tegenover de andere. Dit betekent dat studenten de KEUZE moeten hebben om een sluier te dragen of niet. Het is niet aan de RUG om dat te weigeren.

De linkse machten in nederland hebben alle belang bij de RUG tot de orde te roepen, desnoods de radicaal fascistische elementen achter de schermen te verwijderen die nu deze studente haar islamitisch basisrecht weigeren toe te zeggen.

De bruinzwarte racisten mogen geen toegang hebben tot educatie, verlichting, groei en intelligentie.

Laatst gewijzigd door Raven : 15 juni 2007 om 19:02.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 21:12   #11
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

En waar gaat zij met die niqaab daarna werk vinden?

Moet de multiculturele SAMENleving dan ook maar voor de werkloosheidsvergoeding opdraaien?
Oud 15 juni 2007, 21:14   #12
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gesluierde studente eist surveillance vrouwen

AMSTERDAM - De studente die weigert haar niqaab af te doen bij haar studie, wil bij tentamens alleen afzien van de bedekking als er een vrouwelijke surveillant in de zaal loopt.
De studente aan de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) weigert afspraken te maken met de universiteit over het dragen van een niqaab. Dat heeft een woordvoerder van de RuG woensdag weten. De Nederlandse rechtenstudente had een week bedenktijd gekregen om te beslissen of ze de gezichtssluier tijdens tentamens en discussiebijeenkomsten wil dragen.

....

Als de studente zich niet wil identificeren voor een tentamen is er kans dat ze uitgesloten wordt van dat tentamen, zegt een woordvoerder van de universiteit. "De bal ligt nu bij haar. Zij bepaalt zelf wat er gebeurt als er geen vrouwelijke surveillant aanwezig is. De universiteit gaat in ieder geval geen extra vrouwelijke surveillanten inroosteren. Wij hebben nu de regels aangegeven en daar dient ze zich aan te houden."
Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of in het reglement het dragen van een gezichtssluier of andere gezichtsbedekkende kleding verboden gaat worden.

Binnen enkele jaren lees je: "om de gemoederen te bedaren last de universiteit enkele vrouwelijke Islamitische politieleden in."

Tegenwoordig niet wekelijks maar dagelijks zulke berichten. Hopelijk heeft iedereen bewust gestemd want het duurt weer enkele jaartjes nu...
Die vrouw lijkt me een freak, maar ok, als zij dat wil...
Je weet nooit hoe zij zo'n niqaab ervaart. Dat kunnen wij ons absoluut niet voorstellen, dus is het dom om er een oordeel over te vellen.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 00:19   #13
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Wat velen niet weten is dat haar deze mogelijkheid geven tot de de gebruikte definitie van integratie behoort.

Ik vraag me ook af hoe je iemand kan indentificieren door haar bedekkende kleding te laten afnemen als ze dat nog nooit gedaan heeft (voor de universiteit).
Oud 16 juni 2007, 05:17   #14
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Je weet nooit hoe zij zo'n niqaab ervaart. Dat kunnen wij ons absoluut niet voorstellen, dus is het dom om er een oordeel over te vellen.
Ik kan er mij toch iéts bij voorstellen:

- vrijheid: een niqaab is het beste middel om een vrouw zich 100 % vrij te laten voelen...

- schmink: een vrouw smukt zich graag op, maar als je werkelijk lelijk bent, en ganse lagen schmink helpen niet, kun je je een niqaab aantrekken en zeggen: "hieronder zit een bloedmooie, bloedhete topless meid met enkel een string" terwijl je infeite zo lelijk bent als de nacht

- 's zomers: als andere meiden in frisse jurken, t-shirts ed rondlopen, krijg jij een lekkere gratis sauna.

- het grootste voordeel is dat je in de hoogzomer een terrasje kan zonder last te hebben van wespen.
Oud 16 juni 2007, 05:22   #15
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wete.

Volgens mij - maar ik kan fout zitten - is een universiteit nog altijd een overheidsinstelling. En is de persoon in kwestie daar een klant.

Een overheidsinstelling moet zich in de mate van het mogelijke en realistische aanpassen aan de wensen van een klant/burger. Ergo, als zij dat eist - wat voor mij helemaal niet onrealistisch ingewikkeld/moeilijk/veel is - dient daar gehoor aan te geven.

Individuele mens > Overheidsinstelling.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 05:30   #16
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Juist! En die vrouw die daar 39 steken van een schroevendraaier kreeg van haar man: laten we die man niet te gauw veroordelen: je weet nooit hoe zij zo'n schroevedraaier ervaart. Dat kunnen wij ons absoluut niet voorstellen, dus is het dom om er een oordeel over te vellen.

En dit:
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:...ery/hang4a.jpg
je weet nooit hoe zij zo'n strop ervaart. Dat kunnen wij ons absoluut niet voorstellen, dus is het dom om er een oordeel over te vellen.

En dit:
http://files.blog-city.com/files/O05...am_stoning.jpg
je weet nooit hoe zij zo'n kassei tegen d'r kop zal ervaren. Dat kunnen wij ons absoluut niet voorstellen, dus is het dom om er een oordeel over te vellen.

Komaan zeg, onder het mom van integratie-verdraagzaamheid-verrijking kun je ALLES goedpraten en als het werkelijk niet goed te praten valt, kun je nog altijd zeggen dat we niet moeten oordelen omdat we het niet kennen. Zolang het maar gaat over de islam, is het goed...
Oud 16 juni 2007, 05:49   #17
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Juist! En die vrouw die daar 39 steken van een schroevendraaier kreeg van haar man: laten we die man niet te gauw veroordelen: je weet nooit hoe zij zo'n schroevedraaier ervaart. Dat kunnen wij ons absoluut niet voorstellen, dus is het dom om er een oordeel over te vellen.

En dit:
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:...ery/hang4a.jpg
je weet nooit hoe zij zo'n strop ervaart. Dat kunnen wij ons absoluut niet voorstellen, dus is het dom om er een oordeel over te vellen.

En dit:
http://files.blog-city.com/files/O05...am_stoning.jpg
je weet nooit hoe zij zo'n kassei tegen d'r kop zal ervaren. Dat kunnen wij ons absoluut niet voorstellen, dus is het dom om er een oordeel over te vellen.

Komaan zeg, onder het mom van integratie-verdraagzaamheid-verrijking kun je ALLES goedpraten en als het werkelijk niet goed te praten valt, kun je nog altijd zeggen dat we niet moeten oordelen omdat we het niet kennen. Zolang het maar gaat over de islam, is het goed...
37 drogredenen, maar voor de rest is je punt duidelijk.

Helaas is rethorica niet overtuigend. Volgende keer beter.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 06:21   #18
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
37 drogredenen
voil�*, en daarmee is de kous af. Lang Leve De islam!!!! Hetgeen tegenstanders van islamisering aanhalen, zijn drogredenen. Verzuurde oprispingen van nijdige onderbuikgevoelens...

Laatst gewijzigd door sn00py : 16 juni 2007 om 06:41.
Oud 16 juni 2007, 06:48   #19
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wete.

Volgens mij - maar ik kan fout zitten - is een universiteit nog altijd een overheidsinstelling. En is de persoon in kwestie daar een klant.

Een overheidsinstelling moet zich in de mate van het mogelijke en realistische aanpassen aan de wensen van een klant/burger. Ergo, als zij dat eist - wat voor mij helemaal niet onrealistisch ingewikkeld/moeilijk/veel is - dient daar gehoor aan te geven.

Individuele mens > Overheidsinstelling.
Jaja, en binnen enkele jaren kunnen we ons rechtssysteem aanpassen - wat voor mij helemaal niet onrealistisch ingewikkeld/moeilijk/veel is - en de sharia invoeren.
Drogredenen? Tuurlijk... je kan evengoed pogen de sharia in te voeren in Canada...

http://www.nosharia.com

Laten we meteen op ons knieën vallen voor islam...
Zoals "khalid" op dit forum zei: "wij zullen ons niet aanpassen". Wij Vlamingen zijn achterlijk en wij domme Belgen moeten leren het licht zien. Dus wij bleekscheten moeten ons bekeren tot de Mooiste Godsdienst Aller Tijden.

Laatst gewijzigd door sn00py : 16 juni 2007 om 06:53.
Oud 16 juni 2007, 06:57   #20
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Niet in de moslim-cultuur. Om zichzelf te beschermen, werd deze klederdracht 'voorgeschreven'. Omdat het aanstootgevend zou zijn voor mannen.

Meer en meer zie je zulke eisen in België (en omringende landen). Vraag is natuurlijk 'waar stopt dit?'. Gisteren de hoofddoek, vandaag de boerka, morgen de sharia?

En kom nu niet af van: iedereen draagt wat ie wil. Een boerka is verboden bij wet, net omdat iedereen zichtbaar herkenbaar moet zijn. Ik moet zelfs met mijn moto-helm niet in een bank of zo binnenstappen
De Boerka is niet verboden bij wet,enkel in een paar steden,maar niet over heel België

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 16 juni 2007 om 06:58.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be