![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wel of waarom niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goeie vraag
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk het wel en het zal door de onredelijkheid van de franstaligen zijn, die nog steeds niet doorhebben dat de modale vlaming maar zo ver getreiterd kan worden vooraleer hij er finaal genoeg van krijgt. Echter, indien vlaanderen niet binnen een termijn van 20j onafhankelijk wordt, wordt het het nooit meer volgens mij. Dan wacht de vlaming hetzelfde lot als de VB stemmer in Antwerpen. Politiek uitgeschakeld door een vreemdelingenleger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Welkom tot de club vd twijfelaars.
Spijtig genoeg.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twas mooie als het moest kunnen stab,maar ik denk dat knuppel hier terecht twijfelt......
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 5 augustus 2007 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Net zoals jij, kan ik mij (grondig, hoewel slechts af en toe ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Ik denk van wel. Maar dat zal eerder komen door een zoveelste, maar groot Belgisch ongeluk dan door Vlaams-nationalisme. Wat ik bedoel te zeggen is: eens zal er zich in Belgie een groot probleem voordoen, waarna Vlamingen en Walen in zullen zien dat leven in 1 land onmogelijk is geworden. En die kans lijkt me groter dan dat er steeds meer Vlaams-nationalisten komen en wanneer er een meerderheid is (60% ofzo) er een referendum wordt gehouden over afscheiding. Er moet eerst een groot voorval zijn denk ik.
Struikelblokken komen er al aan: 2007: Leterme krijgt geen regering van de grond, en anderen ook niet. 2009: Verkiezingen doen Vlaanderen en Wallonie nog meer uit elkaar gaan. 2010: De staatshervorming kan niet doorgaan, extreme verrechtsing. 2011: BHV nog steeds niet gesplitst, verkiezingen onmogelijk/door verdere verrechtsing van politieke landschap groeien separatische partijen in getal en aanhang. Formatie wordt onmogelijk. ?: Eens hadden Vlaamse ondernemers gesteld nog maar 10 jaar aan Wallonie te willen betalen en dan moet het probleem opgelost zijn. Stel dat dat niet zo is(en dat denk ik) --> Vlaamse ondernemers eisen onafhankelijkheid. (wie weet hier meer van?) 2030: 200 jaar Belgie, niemand kan het nog schelen... ![]() Gebeurt een van deze dingen, is de kans groot dat Belgie ophoudt te bestaan. De deelstaten zullen in anarchie vervallen, en een sterk centralisme (onwaarschijnlijk, na 140 jaar unitair Belgie die gevolgd werden door federalisatie omdat het niet werkte) of separatisme (Vlaanderen en Wallonie besturen zichzelf volledig) zijn dan het gevolg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs deHaene vindt dat de Fanstaligen te vaak te ver zijn gegaan. Letterme heeft wel verkiezingen gewonnen en rijdt in de Vlaamse gele trui. Hij kan niet als verliezer thuis komen. Dus als hij ballen heeft ,geeft hij het niet op en gaat hij tot het gaatje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 5 augustus 2007 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer wordt Antwerpen en haar baniergemeenten zelfstandig?
Dat vind ik even waardevol. Zeker wanneer Vlaanderen, dat ik misschien ooit wel onafhankelijk zie, een unitair brouwsel wordt.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet. Daar bestaat in België immers geen meerderheid voor.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Dat hoeft ook niet.
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zoals hij Belgie noemt ,voor buitenlanders niet valt te begrijpen. Hij zegt dat ook de Belgen het niet begrijpen. Hij vergelijkt Belgie met een auto en zegt "je rijdt er in en je niet kunt vertellen hoe hij in elkaar zit" Laatst gewijzigd door I amsterdam : 5 augustus 2007 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vrouw mag scheiden zonder toestemming van haar man.
We zijn de negentiende eeuw al even voorbij.
![]() |
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() Die meerderheid kan altijd nog komen. Momenteel groeit de aanhang van het idee heel langzaam, ik denk dat het ergens tussen de 40 en 50 % zit.
Zoals we hebben gezien, groeiden eerst de federalisten. Nu er een federatie is, krimpt die groep steeds meer. Momenteel groeien de confederalisten het snelst, gevolgd door separatisten en Grootneerlandisten. Wanneer de confederalisten een meerderheid hebben, kunnen 2 dingen gebeuren: of er komt een confederatie, of het is onmogelijk er een te maken. Is hij onmogelijk, dan groeit de groep separatisten snel en de groep Grootneerlandisten langzaam. Komt hij wel, zijn er nog steeds 2 mogelijkheden: Of hij werkt, of hij werkt niet. Werkt hij, zijn we van het Belgische Probleem af; werkt hij niet, groeit de groep separatisten ook snel en Grootneerlandisten gemiddeld, schat ik in. Vroeger of later is er een meerderheid, tenzij er eindelijk een staatsvorm bestaat die wel werkt. De eenheidsstaat ligt sinds 1970 in de prullenmand. Het federalisme staat in de wachtrij, omdat het ook niet werkt. De confederatie kan het tij nog keren, maar anders komt er die meerderheid voor Vlaamse onafhankelijkheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een verschil tussen een volk en een vrouw.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Ik kan mij niet herinneren jouw mening gevraagd te hebben."
![]() |
![]() |