![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De VRT doet al lang aan desinformatie maar nu begint het de spuigaten uit te lopen.
Zo noemen ze al dagen de betoging van 11 sept tegen de IslamISERING van Europa een anti-islambetoging. Of nog erger en verder van de waarheid af: anti-islambetoging van extreem rechts. In het Journaal van 19 uur vandaag was er een item over EXmoslims en afvalligen (renegaat). Hierin lieten ze de Iman Nordine Taouil pertinent liegen. Misschien is hij ter goeder trouw en vergist hij zich of staat hijzelf voor een gematigde islam. Hij stelde het voor alsof de islam gematigd is, maar dat is maar een opstapje naar de echte islam. Op afvalligiheid staat de doodstraf in moslimlanden met de sharia. Ook dat je in de islam vrij je geloof kan kiezen is NIET waar, zeker niet in moslimlanden. "er kan maar één geloof zijn in het land" staat er in de Koran. De vrt geeft een vooroorlogs gevoel van desinformatie en propaganda voor multicul en verdraagzaamheid. Maar ze bedoelen multi-idiologie: "onze democratie" en de tegenstrijdige "islamdoctrine". In verband met de aanslagen van 11 sept laten ze het uitschijnen alsof de islam daar niets mee te maken heeft: het is juist het in de praktijk brengen van wat er in de Koran staat: de ongelovingen ervan langs geven. Bin Laden kan het niet duidelijker zeggen en is tenminste eerlijk: de VS krijgen ervan langs ALS ze zich niet tot de islam bekeren. Wel moeten we het islamFUNDAMENTALISME bestrijden en NIET de moslims. De Koran staat er vol van over het bestrijden van de ongelovigen en de afvaligen TOT ze zich bekeren, dan moeten ze barmhatig zijn want Allah is barmhartig (voor de gelovigen!). i.v.m. de betoging zie ook: Stop the islamisation of Europe! islamisering http://forum.politics.be/showthread.php?t=93146
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik begin voor het eerst ook te geloven dat er een links complot is maar niet door dat, door een eq test die we op school hebben gekregen!
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hetzelfde gebeurde trouwens ook in Nederland, naar aanleiding van de oprichting van het comité voor ex-moslims. In Nova lieten ze een iman het vers uit de koran tonen, waarin staat dat godsdienst vrij van dwang is. Er werd geen enkele moeite gedaan om verzen aan te halen waarin het tegenovergestelde staat, of een reactie van de iman over deze tegenstrijdigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is toch wat een imam me vertelde tijdens mijn huwelijk. Ik hoorde nog nooit een moslim zeggen dat iedere moslim vrij is om de islam de rug toe te keren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Kan goed zijn, al leert de geschiedenis dat dit meestal niet het geval was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=2918614 Laatst gewijzigd door Duym : 12 september 2007 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() I'm sowwy Duym, ik hoop dat ik je niet gekwest heb.
![]() (Moslimmannen, met de naam Mohammed (meestal 2m's), zijn meestal genoemd naar de profeet, dus verwijzen ze ook naar hem) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Op geloofsafval staat de doodstraf. De islam zou voor het overige nog de 'mooiste' godsdienst ter wereld mogen zijn, zoals moslims vaak beweren, dan nog moet ik er omwille van deze twee regels niets van hebben: het zijn regels die thuishoren in een patriarchale, vrouwen discriminierende, sekte en ze maken 'er is geen dwang in de godsdienst' tot een holle frase. Tarik Fraihi kwam daar gisteren ook mee af in Terzake. Hij zat zich in allerlei bochten te wringen om toch maar te doen alsof er hier geen wezenlijke verschillen zouden zijn met het christendom en om subtiel critici van de islam als Ehsan Jani gelijk te stellen met degenen door wie ze bedreigd worden.
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geloof me vrij, een moslim die beweert dat het eerste verbod niet geldt, zal je moeilijk vinden. Maar misschien dat er hier en daar heel uitzonderlijk wel één is. Of dat dan nog een goeie moslim is, is maar de vraag. http://www.jannah.org/sisters/intermarriage.html Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 12 september 2007 om 16:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu ja, 'geloof me vrij'... ik bedoel: zoek het maar eens op/vraag het maar eens na. Of test het zelf eens uit
![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 12 september 2007 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof je wel dat je maar weinig moslims zult vinden die dat niet zullen zeggen. Dat eerste punt is voor mij dan ook geen hardcore punt. Daar staan mensen vrij in.
Dat 2de is natuurlijk not done.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je hebt er geen probleem mee dat je als niet-moslimman niet mag trouwen met een moslima, hoe graag je haar ook ziet? Dat is geen dwang in het geloof? ![]() Of dat, als je lief dan beslist om de islam te verlaten, ze een afvallige wordt, met alle gevolgen vandien? Ik heb het dan niet over de doodstraf (althans hier niet), maar over uitsluiting uit de familie en de gemeenschap... Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 12 september 2007 om 17:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VRT is toch heel betrouwbaar,en daar kan je veilig en gerust terecht voor eerlijke informatie ..............hi
![]() |
#15 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In principe. Nu komen we bij het andere gedeelte. Citaat:
Zolang je dat kan, zonder het gevaar dat je gedood en/of fysiek aangevallen zal worden, dan zie ik geen probleem om daar als overheid bij in te grijpen. Als samenleving kun (en moet, eigenlijk) je daar natuurlijk kritiek op geven. Enfin, als je daar niet mee akkoord bent. Snap je het verschil? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is problematisch, maar je kunt moeilijk mensen verbieden iemand niet 'uit te sluiten' �* la 'ik wil je niet meer zien'. Vind ik. Als iemand een familielid of vriend wil blocken, dan is dat jammer, maar dan is het zo. Om welke reden dan ook.
![]() |
#18 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier verwar je opnieuw praktijk met theorie; er bestaan geen koranverzen die zoiets rechtvaardigen. Citaat:
Ik ga trouwens niet akkoord met jouw perceptie (ja perceptie, geen feiten) van de islam. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Staat er dit academiejaar geen cursus bescheidenheid op het programma? Liefst met veel praktijkcolleges.
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
![]() Citaat:
Citaat:
Maar het spijt me als het wat hautain overkwam, over dit soort zaken durf ik nogal eens onduidelijk over komen en ik kan dat zelf niet inschatten.
![]() |
![]() |