Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2007, 17:00   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Verborgen camera maakt schokkende beelden in moskeeën

Een Engelse televisieploeg van Channel 4, die in het geheim verschillende Britse moskeeën bezocht, is met schokkende video's teruggekeerd. Op de beelden is te zien hoe bezoekers de hele tijd ingepeperd wordt dat het Westen niet deugt en vernietigd moet worden. Een regelrechte haatcampagne is het, waarin de centrale boodschap luidt dat moslims andersgelovigen niet mogen helpen. In het andere geval worden ze vervloekt.

Homo's
Nog meer stellingen: homo's moeten van de berg worden gegooid en vrouwen zonder hoofddoek mogen geslagen worden. In de Markazi-moskee van Birmingham wordt zelfs openlijk verklaard dat de tijd van de jihad is aangebroken.

Voorzichtig
Toch moet enige voorzichtigheid aan de dag gelegd worden, want intussen is ook de tv-zender zelf onder vuur komen te liggen. De beelden lijken verdacht scherp en de teksten zouden uit hun context gehaald zijn. Bittere realiteit of een poging van Channel 4 om Islamieten zwart te maken? Oordeel zelf...

De video;
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...nDossierTeaser

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 augustus 2007 om 17:16.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 17:22   #2
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Je kan helaas geen enkele godsdienst verbieden omdat iedereen vrij is te geloven in wat hij wil. Ik vind wel dat er veel strengere controles moeten komen en de nodige sancties getroffen moeten worden. Wie oproept tot onverdraagzaamheid en haat, die moet ofwel het land uitgezet worden, of hij moet een verbod krijgen om ooit nog in kerk of moskee zijn bek open te doen.

Het zit natuurlijk dubbel dwars als moslims in een "christelijk" land de wet komen stellen. Voelt een beetje alsof je iemand bij je thuis laat logereren en vervolgens komt die je daar de les spellen.

Maar we mogen niet vergeten dat er ook heel wat andere moslims zijn en die zijn mee de dupe van zo'n paar achterlijke mensen die hier niet thuis horen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 17:23   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nog meer stellingen: homo's moeten van de berg worden gegooid en vrouwen zonder hoofddoek mogen geslagen worden.
The religion of peace weeral in actie
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 17:24   #4
Aaron
Vreemdeling

Aaron's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet tegen de Islam en tegen de aanwezigheid van moslims in Europa, maar dit is een betreurenswaardig iets. Verdraagzaamheid ten opzichte van moslims is nodig, maar het omgekeerde ook. Dat durf ik, zelfs als iemand die voor Groen! is, eerlijk zeggen. Iedereen dient zich verdraagzaam ten opzichte van elkaar op te stellen. Het gaat hem hier zelfs niet alleen om de onverdraagzaamheid ten opzichte van het westen, maar ook die ten opzichte van homosexuelen e.d. In die moskee zijn dingen gepromoot die niet door de beugel kunnen.
Wel moeten we dit niet gaan veralgemenen tot alle moslims: ze zijn niet allemaal zoals in die ene moskee.
Aaron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 17:26   #5
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaron Bekijk bericht
Ik ben niet tegen de Islam en tegen de aanwezigheid van moslims in Europa, maar dit is een betreurenswaardig iets. Verdraagzaamheid ten opzichte van moslims is nodig, maar het omgekeerde ook. Dat durf ik, zelfs als iemand die voor Groen! is, eerlijk zeggen. Iedereen dient zich verdraagzaam ten opzichte van elkaar op te stellen. Het gaat hem hier zelfs niet alleen om de onverdraagzaamheid ten opzichte van het westen, maar ook die ten opzichte van homosexuelen e.d. In die moskee zijn dingen gepromoot die niet door de beugel kunnen.
Wel moeten we dit niet gaan veralgemenen tot alle moslims: ze zijn niet allemaal zoals in die ene moskee.
Akkoord, maar laat ons wel hopen dat er nu effectief iets wordt gedaan tegen die haatprekende imams zoals ze direct uitwijzen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 17:28   #6
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zolang die imams niet geflitst zijn, zal men er wsl niets aandoen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 18:48   #7
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaron Bekijk bericht
Men kan die imams niets kwalijk nemen. Zij prediken enkel de kernwaarden van de islam zoals die neergelegd zijn in de koran en de hadith, die door alle aanhangers moeten gevolgd worden.
Oud 18 augustus 2007, 19:03   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Even een vlugge reaktie, die nog verfijnd moet worden, maar in het algemeen:

Goed bestuur zou zijn dat oproepen of aanzetten tot geweld, of tot het beperken van grondwettelijke vrijheden via andere ingrepen dat wetten, strafbaar zou moeten zijn, zowel met klassieke gevangenisstraffen als met alternatieve dinges zoals vb. tijdje verbod op spreken in het openbaar ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 20:29   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Men kan die imams niets kwalijk nemen. Zij prediken enkel de kernwaarden van de islam zoals die neergelegd zijn in de koran en de hadith, die door alle aanhangers moeten gevolgd worden.
Er is echt wel meer bezig dan dat alleen hoor.
Ergens zegt men “leef zoals een staat in een staat en dan neem over”.
Men wil gewoon alles overnemen…op zijn islams en dat is hun goal.
Oud 19 augustus 2007, 11:36   #10
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht

Moeten ?

pfff weeral oud nieuws ...wat zou er gebeuren als ik in Irak , Iran, Marokko ga zeggen....het boek en zijn evangeliën 'moet' men volgen ....wedden dat ik dat maar paar jaar kan volhouden ( als ik het overleef tenminste )

Ik ben geen rascist en had 6 jaar een emam als huisbaas maar van mogen ze in een ander landje gaan zeveren over geestigheid en geestelijkheid want ik vindt ze niet meer zo geestig eigenlijk die gasten hangen mijnen frak uit .

Laatst gewijzigd door duncan : 19 augustus 2007 om 11:56.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 11:41   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Moeten ?

Als ge lid wilt zijn en blijven van een klub, dan moet ge de interne reglementen volgen ja.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 11:52   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Even een vlugge reaktie, die nog verfijnd moet worden, maar in het algemeen:

Goed bestuur zou zijn dat oproepen of aanzetten tot geweld, of tot het beperken van grondwettelijke vrijheden via andere ingrepen dat wetten, strafbaar zou moeten zijn, zowel met klassieke gevangenisstraffen als met alternatieve dinges zoals vb. tijdje verbod op spreken in het openbaar ...
ik zou denken: voor altijd afnemen van de verwerpelijke nationaliteit en enkeltje richting originele nationaliteit.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 11:58   #13
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er is echt wel meer bezig dan dat alleen hoor.
Ergens zegt men “leef zoals een staat in een staat en dan neem over”.
Men wil gewoon alles overnemen…op zijn islams en dat is hun goal.
Soms kan ik ni goe lezen denk ik was dat nu staat OF straat
eeey rel oefwah aaaah waaroem problém - marokaans Antwaerps en een gekend dialekt
Oud 19 augustus 2007, 11:59   #14
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ge lid wilt zijn en blijven van een klub, dan moet ge de interne reglementen volgen ja.

Pffff moeten ik zit bij clubs die mij niet binden wel laten ontwikkelen in deze wel varende staat .

Neen en 'ja' hééééél soms ja lol .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be