Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Peter Mertens (PVDA) - 9 tot 15 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Peter Mertens (PVDA) - 9 tot 15 februari "Als socioloog zet hij zich fulltime in voor de PVDA. Momenteel richt hij zich vooral op de acties rond de structurele omwenteling in de OCMW ziekenhuizen van Antwerpen, samen met Geneeskunde voor het Volk. Na een kortstondig en, naar eigen zeggen, o

Discussietools
Oud 11 februari 2004, 11:07   #1
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

According to a BBC report aired Sunday, the North Korean government
>is also testing new chemical weapons on women and children.
>
>According to the report, the detainees are being held in 12 camps,
>and the largest of them, Prison Camp No. 22, is holding some 50,000
>people. The total number of detainees is unknown, but according to
>estimates, their number could be as high as 200,000.
>
>The BBC report quoted a former North Korean army intelligence officer
>who defected to South Korea in 1999, as saying that Prison Camp No.
>22 had a gas chamber made of glass so scientists could observe
>inmates as they were gassed. "I witnessed a whole family being tested
>on suffocating gas and dying in the gas chamber," he told the
>BBC. "The parents, son and a daughter."
>
>In a Letter to UN Secretary-General Kofi Annan, Yad Vashem Chairman
>Avner Shalev called for a full investigation of the reports, saying
>that 'the chilling image of the murderers coolly watching their
>victims' death agonies is all too reminiscent of Nazi barbarism."
>
>Shalev's letter also reminded Annan of his speech on January 26 at
>the Stockholm International Forum, in which Annan said the world must
>do more to prevent genocide from ever taking place again, and raised
>the possibility of having Genocide Convention states set up a
>Committee to Prevent Genocide. Shalev urged the UN to fulfill its
>obligation to protect human rights.
>
>The Simon Wiesenthal Center, A U.S.-based Jewish human rights group,
>also urged the UN on Tuesday to establish an international tribunal
>to investigate the allegations.
>
>"This brings to mind the imagery of Nazi gas chambers and the
>horrific experiments at Auschwitz and Imperial Japan's Unit 731," the
>center's associate dean, Abraham Cooper, said in a statement.
>
>"The crimes of the Nazi era are a stark reminder that silence is
>admittance and such state-sanctioned barbarities demand action,"
>Cooper said. "The civilized community must put the perpetrators of
>such crimes against humanity on notice that they will be held
>accountable."

Misdaden van het communisme, deel 12233

Wat heeft de PVDA hier op te zeggen?

Hoe staat de PVDA tegenover Noord-Korea? Vroeger alleszins positief...
Rudysfonduehuisje is offline  
Oud 12 februari 2004, 20:25   #2
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Allez vooruit, eerst Afghanistan, dan Irak, en nu is het de beurt aan Noord-Korea.
Plots komen allerlei vreselijke verhalen aan de oppervlakte die ervoor zullen zorgen dat een aanval op Noord-Korea zal gerechtvaardigd worden, en nadien zal dan waarschijnlijk gezegd worden dat een en ander "sexier" was gemaakt, en niet volledig met de waarheid strookte.

Hoeveel keer laat een mens zich bedriegen?

Wanneer gaat men eens een boekje open doen over Amerika's vriendjes? (Saudi-Arabië bijvoorbeeld?)

Ik word hier misselijk van.
Gentenaar is offline  
Oud 12 februari 2004, 20:27   #3
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Laten we trouwens afspreken af en toe ook eens een bron te vermelden...

Waar kan ik dit terugvinden?

En wie zijn de ooggetuigen die de BBC hebben ingelicht?
Gentenaar is offline  
Oud 12 februari 2004, 21:23   #4
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Is het omdat een regime onder vuur ligt van Amerika dat ze niks verkeerd kunnen doen? Noord Korea hongert zijn eigen bevolking uit terwijl hun leger het vierde grootste ter wereld is en hard probeert aan kernwapens te raken. Politieke tegenstanders worden opgesloten in concentratiekampen die niet moeten onderdoen voor die uit nazi Duitsland. Maar ja, ze zijn anti-Amerikaans, en dat maakt alles goed voor jullie! Daar wordt IK misselijk van.

Leviathan is offline  
Oud 13 februari 2004, 00:22   #5
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Allez vooruit, eerst Afghanistan, dan Irak, en nu is het de beurt aan Noord-Korea.
Plots komen allerlei vreselijke verhalen aan de oppervlakte die ervoor zullen zorgen dat een aanval op Noord-Korea zal gerechtvaardigd worden, en nadien zal dan waarschijnlijk gezegd worden dat een en ander "sexier" was gemaakt, en niet volledig met de waarheid strookte.

Hoeveel keer laat een mens zich bedriegen?

Wanneer gaat men eens een boekje open doen over Amerika's vriendjes? (Saudi-Arabië bijvoorbeeld?)

Ik word hier misselijk van.
ROFL, ik dacht enkel Vlaams Blokkers hier goed in waren, maar jullie commie's hebben precies toch ook heel veel moeite om bepaalde excessen te onderkennen, dat getuigt niet echt van menslievenheid als je het mij vraagt. Waren de massagraven van Saddam soms fake? zijn de getuignissen van gevluchtte Noord-Koreanen soms fake?

u lijkt aan de ziekte van deze tijd: selectieve verontwaardiging: enkele mensenrechten die door de VS worden geschonden zijn schandalig, chemische proeven op de burgerbevolking uiteraard niet indien het een communistisch land betreft
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 13 februari 2004, 00:45   #6
Bette
Vreemdeling

Standaard

Mijnheer van het fonduehuisje,

Gebruik toch eens Uw verstand! Het bericht dat U opstuurde stinkt naar desinformatie:
- ze weten niet hoeveel gevangenen er zijn, 50.000, 200.000?
- geen enkele wetenschapper heeft iets kunnen zijn.
- de zaak werd aangekaart door de zionistische, pro-Israel en pro-VS lobby
- en het nieuws werd gebracht door de BBC, je weet wel die omroep waarvan de directeur tot ontyslag gedwongen werd, wegens téveel tegen Blair.

Lijkt me allemaal niet erg geloofwaardig hoor!

Wat een feit is, is dat Noord-Korea belegerd wordt door een Amerikaanse troepenmacht van 35.000 man, met als ik me niet vergis een duizendtal kernwapens. Dus én of dat ze het recht hebben een groot leger op de been te houden en kernwapens te produceren!

Bette
Bette is offline  
Oud 13 februari 2004, 07:08   #7
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

omg

een land met een leger van enkele miljoenen manschappen wordt 'belegerd' door een legertje van 35000... (en dan zeggen dat het US army niet efficiënt zou zijn).

Weerom vraag ik me af waarom het ontkennen van al die communistische massamoorden NIET strafbaar is en revisionisme wel :/

Waar mee ik niet wil dat het ene niet meer strafbaar zou zijn, maar wel dat beide strafbaar worden. En stel die hamer en sikkel maar direct gelijk aan een hakenkruis
Oud 13 februari 2004, 11:17   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

1) als commie ben ik wel degelijk verontwaardigd over al deze misdaden begaan in naam van het 'communisme'. Stop aub met veralgemenen.

2) Het verschil tussen hamer en sikkel en het hakenkruis is dat het ene symbool stond voor een beweging die openlijk de ongelijkheid en de zuivering bepleit, terwijl de andere in oorsprong het symbool was van een beweging die voor radicale democratie, gelijkheid en vrijheid stond.

3) en zelfs het hakenkruis is gepikt.
Oud 13 februari 2004, 11:55   #9
Rudysfonduehuisje
Provinciaal Gedeputeerde

Rudysfonduehuisje's schermafbeelding

Standaard

[quote="Bette"]Mijnheer van het fonduehuisje,

Gebruik toch eens Uw verstand! Het bericht dat U opstuurde stinkt naar desinformatie:

- en het nieuws werd gebracht door de BBC, je weet wel die omroep waarvan de directeur tot ontyslag gedwongen werd, wegens téveel tegen Blair.

Wat een feit is, is dat Noord-Korea belegerd wordt door een Amerikaanse troepenmacht van 35.000 man, met als ik me niet vergis een duizendtal kernwapens. Dus én of dat ze het recht hebben een groot leger op de been te houden en kernwapens te produceren!

Bette

De aap komt uit de mauw, alles wat van de verderfelijke zionisten komt, zijn dus leugens. De holocaust was dus ook een leugen of zo? Tja, voor de PVDA kan men niet genoeg verwijzen naar de holocaust om tegenstanders de mond te snoeren. Maar als de staat Israël ter sprake komt...

Jullie geloven in dezelfde zionistische wereldcomplotten als destijds de nazi's. De joden als aks het toppunt van kapitalisme...

Nu, in het Midden-Oosten is er geen partij met het absolute gelijk, maar ik ben tenmisnte niet selectief blind voor de misdaaden (ook tegenover Israël) van vele arabische staten...

Trouwens, alles wat van westerse media komt is volgens jullie verdacht, terwijl jullie kritiekloos de lofzangen op Noord-Korea of Stalin slikken...
Rudysfonduehuisje is offline  
Oud 13 februari 2004, 14:00   #10
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bette
Mijnheer van het fonduehuisje,

Bette

lolz,

sinds wanneer zijn getuignissen van de IAEA en gevluchtte Noord-Koreanen "zionistische propaganda"?

Citaat:
en het nieuws werd gebracht door de BBC, je weet wel die omroep waarvan de directeur tot ontyslag gedwongen werd, wegens téveel tegen Blair.
lolz, uw verweer is lachwekkend, Blair heeft juist het Noord-Koreaanse vraagstuk op tafel geworpen en heeft heel veel kritiek van de BBC gekregen, waar is uw logica nu?

Citaat:
hmmm, en waarom bevindt die troepenmacht zich daar denkt u?
en wanneer gaat u ons nu eens vertellen wat u vindt van die chemische proeven?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 14 februari 2004, 13:43   #11
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

2) Het verschil tussen hamer en sikkel en het hakenkruis is dat het ene symbool stond voor een beweging die openlijk de ongelijkheid en de zuivering bepleit, terwijl de andere in oorsprong het symbool was van een beweging die voor radicale democratie, gelijkheid en vrijheid stond.
Dus de ene stond er openlijk voor en de andere deed het gewoon ergens in Siberië. Maakt dat in feite enig verschil? Hamer en sikkel staan voor de staat die de USSR was en daarbij komen ook al hun misdaden.
Oud 14 februari 2004, 16:27   #12
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Nu, de situatie in Moord-Korea is schrijnend.

Het is een schande dat anno 2004 er nog steeds partijen rondlopen die zulk stalinisme/maoisme huldigen.

http://www.pvda.be/stalin/
http://www.pvda.be/solidair/n3598/korea.htm
Oud 14 februari 2004, 17:37   #13
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de ene stond er openlijk voor en de andere deed het gewoon ergens in Siberië. Maakt dat in feite enig verschil? Hamer en sikkel staan voor de staat die de USSR was en daarbij komen ook al hun misdaden.

Dus als morgen iemand een dictatoriale staat opricht met een kruisbeeld in de vlag, is het kruis per definitie een symbool van onderdrukking en tirannie?
Oud 2 juni 2005, 16:50   #14
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Dus als morgen iemand een dictatoriale staat opricht met een kruisbeeld in de vlag, is het kruis per definitie een symbool van onderdrukking en tirannie?
Het kruis is altijd een symbool geweest van onderdrukking en tirannie, remember Inquisitie, kruistochten, jodenvervolging, uitmoorden van Spaanse joden en moslims na de katholieke Reconquista, enz. Nietzsche herinnert ons eraan dat de eerste daden van de katholieken na het veroveren van Andalouzië het sluiten van de openbare baden was. Als dat geen barbaarsheid is.
jjohanvdb is offline  
Oud 2 juni 2005, 16:55   #15
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Over Noord-Korea, PVDA, Stalin en Mao: het is inderdaad schrijnend dat wij nog zo'n partij in ons land hebben. Maar we zouden ons toch ook eens moeten afvragen waarom we het enige land in Europa zijn met zo'n affreuze maostalinistische partij! En de PVDA heeft ten minste de eerlijkheid om haar totalitaire roots niet te verbergen.

In elke Solidair kun je een voorstellingstekstje lezen waar zwart op wit staat dat de PVDA haar historische inspiratie bij Mao en Stalin haalt. Het VB daarentegen doet daar altijd zeer hypocriet over. Het VB werd opgericht als opvolgster van het door Hitler gefinancierde VNV. Het ware dus veel eerlijker als het VB duidelijk zou aangeven dat ze haar historische inspiratie bij Hitler en Goebbels haalt.
jjohanvdb is offline  
Oud 2 juni 2005, 17:32   #16
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ik ben op zich eigenlijk niet echt voor een verbod op een hakenkruis terwijl ik wel mezelf communist noem, dus ja, alles is relatief zeker.

OVer Noord-Korea, mja, ik weet het niet goed, er zal alleszins veel misgaan en dat er mensen sneuvelen omwille van een (toch wel) dictatoriaal regime is natuurlijk sterk af te keuren. Maar wel denk ik dat er vaak overdreven wordt in de Westerse pers.
Net zoals ze niet graag de goede kanten van wat er in Venezueale op til is maar wel al te graag op de zogenaamde schending van de mensenrechten van het gewapende verzet in Nepal en de Filipijnen, wijzen.
Ik zou alleszins graag N-Korea eens bezoeken om het land zelf aan een odnerzoek te onderwerpen, alhoewel ik wel vrees dat men er dan wat achter zal houden, of dit gebeurt, ja dan nee, dat zal ik dan nooit echt weten.
StevenNr1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be