Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2007, 08:19   #1
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard Bomaanslag op Russische trein

Citaat:
Bomaanslag op een trein in Rusland

di 14/08/07 - In Rusland is een aanslag gepleegd op een trein tussen Moskou en Sint-Petersburg. De trein ontspoorde toen een zelfgemaakte bom ontplofte. Van de tweehonderd passagiers raakten er zeker een zestigtal gewond.

De machinist en de passagiers hoorden een luide knal voor dat de Nevski-express uit de rails vloog en drie wagons kantelden.

(© EVN)

Drie passagiers zijn in kritieke toestand in ziekenhuizen opgenomen. Nog eens ruim dertig passagiers hadden lichtere verwondingen.

Op de plaats van het ongeluk werd een krater van anderhalve meter ontdekt. Experts hebben vastgesteld dat een bom de oorzaak is. Niemand heeft de aanslag opgeëist.

Het incident gebeurde bij het plaatsje Malaya Vishera, halverwege het traject Moskou - Sint Petersburg. De veiligheidsdiensten hebben het gebied afgegrendeld.

Het traject tussen Moskou en Sint-Petersburg is het drukste van het Russische spoorwegnet. De Nevski-express is de snelste verbinding tussen beide steden.

Spoorwegexperts noemen het een wonder dat de explosie niet tot een grotere ramp heeft geleid. De Nevski-express had een snelheid van 180 kilometer per uur op het moment van de explosie.

Drie passagiers zijn in kritieke toestand in ziekenhuizen opgenomen. Nog eens ruim dertig passagiers hadden lichtere verwondingen.
Bron: vrtnieuws.net

Enkele jaren geleden nam ik nog de Nevski-Express naar Sint-Petersburg. Voelt kil aan om te horen dat die nu letterlijk onder vuur lag.

Het is wachten op wie de aanslag opeist. Bij wonder zijn er (nog) geen doden gevallen - ik hoop dat dat zo blijft en dat alles goed komt met de slachtoffers.
Oud 15 augustus 2007, 06:51   #2
Winterhamer
Banneling

Standaard

hmmm

heb er verder nog niks over gelezen, maar ik denk dat ik al weet uit welke hoek het komt.

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 15 augustus 2007 om 06:51.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 06:56   #3
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
hmmm

heb er verder nog niks over gelezen, maar ik denk dat ik al weet uit welke hoek het komt.
FSB?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be