![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nu vraag ik me wel nog af op welke manier die zonnecellen geproduceerd worden. Hopen dat het geen te vervuilende methode is? Laatst gewijzigd door DenMathias : 15 juli 2007 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet echt nieuw; daar zijn ze intussen ook al jaren mee bezig. Productiekost is daar inderdaad een interessant gegeven bij, net zoals het feit dat je flexibele zonnecellen kan maken. Nadeel is dan weer hun enorm lage rendementen. Bijkomend nadeel: het zijn plastic zonnecellen, dus helemaal onafhankelijk ben je niet van fossiele bronnen; bovendien moet je op termijn de concurrentie aangaan met diezelfde fossiele energieproviders bij de aankoop van je grondstoffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Klinkt altijd goed, maar solar blijft toch problemen hebben; je kan de energie moeilijk stockeren. Biomassa (ook een vorm van zonne-energie) is wel handiger in dat opzicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() En mijn vraag is ook: polymeren en straling gaat niet vaak goed samen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Klopt; dergelijke zonnecellen zijn dan ook niet echt geconcipiëerd voor grote vermogens op te wekken (daarvoor zijn ze veel te inefficiënt). De zijn eerde bedoeld voor draagbare toepassingen en gadgets... (denk bijvoorbeeld aan een picknickkleed dat ook energie opwekt, waardoor je enkele elektrische apparaten kan meenemen op picknick).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, iets dat goedkoper gaat worden - daar komen belastingen op.
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Maar het punt blijft dat er eerst een doorbraak in energie-stockage voor solar én voor wind moet komen, anders zullen dat marginale technologieën blijven. De Solar-chemistry sector is daar oplossingen voor aan't vinden (zinkoxide omzetten in zink dat dan kan gebruikt worden in zinc-air batterijen of voor de productie van waterstof). Maar voorlopig blijft dat commercieel problematisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Dat zou een behoorlijke waste of resources en geld zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() en terecht verdorie... de gewone man moet betalen zeg ik U..... BETALEN en zwijgen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan toch lezen é...
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ja, tuurlijk; maakt hetgeen dat daar staat organische zonnecellen plots tot iets nieuw? Niet bepaald... Daar zijn ze intussen al jaren mee bezig (sterker nog, wij kregen enkele jaren terug de principes van organische zonnecellen al onderwezen; zo nieuw was het toen al).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er komen betere en goedkopere zonnepanelen aan en deze zullen bij massaproductie nog goedkoper worden, jij sprak dit tegen en zoals iedereen kan zien zal het toch zo worden. Goedkoper, massaproductie en beter. Hebben jullie het patent op deze techniek van zonnecellen die de koreanen nu hebben uitgevonden? Dus de koreanen hebben idd iets nieuws gevonden zoals er duidelijk staat
Laatst gewijzigd door illwill : 16 juli 2007 om 09:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik toen zei, was gebaseerd op basic kennis van zonneceltechnologie, en dat is vandaag nog steeds even geldig. Mijn fout niet dat jij de basic zonneceltechnologie niet onder de knie hebt. Citaat:
Er zullen betere zonnepanelen komen, dat klopt, maar die zullen onbetaalbaar blijven; sterker nog, zelfs aan dat continue beter worden komt zonder meer een grens, tenzij jij een manier weet om quantumefficiëntie te gaan verhogen. Zullen er ook goedkopere panelen komen? Jazeker, en deze cellen zijn mogelijk een stimulans; zullen die goedkopere panelen ook beter zijn? Nee want die betere panelen hebben technieken nodig die zich niet lenen tot massaproductie. Die hele discussie ga ik verder niet gaan herhalen; sla er eens een cursus zonneceltechnologie op na, die zal je met graagte verder helpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze werkelijk iets nieuws hebben gevonden, dan hebben ze in elk geval niet echt hun best gedaan om hun bevinding ietwat af te schermen aangezien wikipedia er zelfs al een verhaaltje over vertelt... http://en.wikipedia.org/wiki/Organic_solar_cells Laatst gewijzigd door Sfax : 16 juli 2007 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mss kan het ook anders. Heel veel energie wordt gebruikt voor woon-werk verkeer. Nieuw type transportmiddel (eventueel éénzitter) met kleine tank (water), die zowel thuis als op het werk omgezet wordt naar waterstof. Een radius van 40 km zou in heel veel gevallen volstaan. Als je dan ook nog eens een transportmiddel met kleine massa ontwikkelt. heb je niet zoveel brandstof (waterstof) nodig en bijgevolg ook niet zo'n grote tank. Dit zou een grote impact kunnen hebben. Laatst gewijzigd door satiper : 16 juli 2007 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het zou inderdaad niet slecht zijn moest je op deze vehikels een zonnecelfolie kunnen bevestigen. Wanneer je op je werk zit kan de batterij van je velomobiel wat bijgeladen worden, of zelfs wanneer je rondrijdt. Op deze manier moeten woon-werk verplaatsingen van enkel minder dan 25 km zonder enig probleem mogelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() ik val er weer naast met mijn 40 km afstand tussen mijn werk en mijn voordeur....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |