![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Jan Loones (N-VA) - 16 tot 22 februari "Advocaat van beroep en sinds 1983 politiek actief. Hij heeft vooral interesse in juridische en institutionele zaken en legt zich eveneens toe op internationale betrekkingen, mensenrechten en toerisme. Hij maakt ook deel uit van het partijbestuur en |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hallo,
Als linkse flamingant ben ik altijd blij geweest om het feit dat de N-VA er was als tegengewicht voor het rechtse Vlaams Blok. Het zou een ramp betekenen als het Blok het monopolie over de vlaamse beweging verkrijgt. Nu heb ik soms toch de indruk dat ook N-VA stilaan meer en meer rechtswaarts verschuift. Ik weet niet hoe rechts bvb CD&V is, maar alleszins toch niet links. Denkt u niet dat hier misschien een probleem ligt? Rechtse flaminganten zullen sowieso al geneigd zijn eerder op het Vlaams Blok te stemmen en de progressieve flaminganten stemmen voor Spirit (voor zover die tenminste nog niet zijn wakker geschud uit hun dromen). Ik geef toe dat de linkse flaminganten niet dik bezaaid zijn in dit land (nog niet ![]()
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() met particratie moet je altijd voor een partij stemmen die niet 100% beantwoord aan al uw wensen
ikzelf ben bv.een rechts-groene in belgie zijn alle groenen links en alle rechtse partijen hebben lak aan het milieu |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Dag pelgrim,
Dit is de taal van mijn hart: ook ik zou eigenlijk liefst actief zijn in een radicaal-Vlaamse, en tegelijkertijd rebelse, non-conformistische, tiersmondistische, republikeinse, zelf soms een tikkeltje libertaire, en dus zeker niet-conservatieve Vlaams-nationale partij. En zo heeft iedereen wel zijn eigen natte droom … Velen hebben voor N-VA gekozen omdat ze niet wilden opgaan in een machtspartij; vraag is of het huidige kartel met CD&V daarmee te rijmen is … Minstens theoretisch kan het binnen het nu afgesloten akkoord: het kartel laat de twee partijen afzonderlijk bestaan, met eigen fracties in het Vlaams parlement; het kartel geldt overigens enkel voor de aanstaande verkiezingen van het Vlaams, Brussel en Europees parlement, en bijvoorbeeld niet voor het federaal parlement, en nog minder voor de lokale besturen. In principe kunnen we er dus na deze verkiezingen gewoon weer uittrekken, al zal dat wel theorie zijn … Tenslotte: CD&V kun je niet rechts noemen, en al evenmin conservatief; de progressieve of linkse N-VA-ers kunnen de progressieve en linkervleugels van CD&V versterken; ook dat zou een reden moeten zijn om, als linkse N-VA-er, het kartel niet af te wijzen. Dus: toch maar afwachten met het oprichten van die eigen partij; maar hou ons op de hoogte als je het toch doet.j Jan Loones ![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor welke partij raad je ons dan aan te stemmen? P.S. Ik heb een punt van overeenkomst gevonden: ik ben ook een tiersmondist. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Groeit ie of slinkt ie de voorbije jaren ? |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Belgicisten die de Belgische staat per sé willen conserveren moeten mij, Vlaams-indipendentist, geen conservatief noemen.
Monarchisten die de monarchie willen conserveren moeten mij, republikein, geen conservatief noemen. Ik leer uit het verleden voor de toekomst en vooruitgang beter te kunnen sturen. Maar waar is de progressie van de regeringspartijen (de zogenaamde progressieven)? Veel vooruitgang hebben ze niet geboekt ... Het tegendeel van progressie is regressie en niet conservatief (even ter zijde ...). Tegendeel van conserveren is opsouperen ... (en dat hebben ze gedaan)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb persoonlijk niet de indruk dat de N-VA verrechtst door toe te treden tot het kartel. Vroeger werd de CD&V ook niet echt een rechtse partij genoemd, terwijl veel media en leden van andere partijen nu plots spreken over het rechtse Vlaams kartel. Dit zou dus betekenen dat de CD&V verrechtst is. Ook het feit dat de ACW allesbehalve onverdeeld gelukkig is met de toetreding van de N-VA zegt voldoende. Al denk ik dat de N-VA op dat gebied de perceptie wat tegen geeft. Blijkbaar wordt iedereen in Vlaanderen die pleit voor de onafhankelijkheid in het rechtse en conservatieve verdomhoekje geduwd (zo hoeven ze verder niet veel woorden aan je vuil te maken). Nochtans wordt er in ons programma gepleit voor een mensvriendelijke economie en vind ik de waarden die gepromoot worden en het belang dat de N-VA hecht aan een hechtere samenleving allesbehalve 'rechts'.