![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De programmas van de Vlaamse Nationalistische partijen stellen nog
altijd dat Brussel integraal gedeelte van Vlaanderen is en zijn hoofdstad zal blijven. Ik ben een oude nationalist, letterlijk en figuurlijk,en heb bij de stichting van de VNP sterk daarop aangedrongen dat dit ook zo in ons programma zou staan. Zelf ben ik opgegroeid in Elsene en heb in Brussel en Etterbeek mijn schoolloopbaan doorlopen met een uitzondering van twee jaar in Sint Genesius Rode in 1946 en 1947 (toen nog volledig Vlaams en ondenkbaar dat de Franstaligen daar de meerderheid zouden uitmaken). Brussel (de 19 gemeenten!) heeft de laatste 30 jaar een demografische revolutie meegemaakt (tot ons groot verdriet!) en ik ben aardig verschoten toen ik verleden jaar in Brussel was. Ter verduidelijking: Ik woon nu al jaren in het buitenland. Ik weet dat de oudere nationalisten mij nu een verrader zullen noemen en mij allerlei scheldwoorden naar het hoofd zullen gooien maar wij moeten nu het standpunt innemen dat Vlaanderen ook onafhankelijk kan worden zonder Brussel. Brussel is een financiele strop rond de nek van Vlaanderen en wij moeten tot een akkoord komen bij de onafhankelijkheid dat de overblijvende Vlamingen in Brussel (maximum 150000) door Vlaanderen gekoesterd zullen worden en verzorgd als volwaardige burgers van Vlaanderen. In plaats van financieel solidair te zijn met Brussel moeten wij alleen de verplichting op ons nemen om financieel solidair te zijn met de Vlamingen in Brussel. Vooral ,maar niet alleen, waar het aankomt op scholen en bepaalde culturele activiteiten. Een goed voorbeeld is de Ierse toestand waar de Noord-Ieren gerechtigd zijn op het volwaardige burgerschap kiesrecht inbegrepen. Onze financiele bijdrage aan Brussel moet ALLEEN naar onze eigen mensen gaan. Veel beter besteed dan nu. De Vlaamse administratie moet aan Brussel onttrokken worden!!! Het zal allemaal een werk van jaren worden en er zijn nog veel zaken die met de Brusselse administratie (en ook met Wallonie) geregeld zullen moeten worden. Een harde dobber inderdaad maar een MOET. Want de onafhankelijkheid van Vlaanderen is uiterst noodzakelijk voor het veiligstellen van de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen. En voor onszelf de veiligstelling van onze welvaart. Wij kunnen het nu bekostigen en er moet binnen de volgende paar jaren DRINGEND werk van gemaakt worden. Nu is het ook de tijd om aan onze Franstalige broeders (die ons hartstochtelijk haten) te zeggen : ALS HET MOET ZONDER BRUSSEL MAAR ONAFHANKELIJKHEID NU!! Er moet dringend een Vlaamse nationalistische conventie komen die zich moet bezinnen over de toekomst van Brussel en de Brusselse Vlamingen BUITEN een onafhankelijk Vlaanderen. |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Brussels Vlaams desnoods met rechtmatige annexatie
|
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Brussel is tot op de dag van vandaag nog steeds een stad binnen Vlaanderen. Meer nog: het is onze hoofdstad. Wat veranderd is, kan weer veranderen in de andere richting. We hebben als Vlamingen al genoeg afgegeven, Brussel is Vlaanderen, dat geven we niet af!
Trouwens, de Brusselaars zullen zich niet erg dankbaar opstellen tegenover jouw standpunt. Wanneer Vlaanderen onafhankelijk is, kan er véél hoor...
#4 |
Minister
|
![]() tuurlijk, brussel is van vlaanderen, dus zeker bij vlaanderen
hoofdstad, eventueel, dacht eerder aan antwerpen, al ben ik zelf geboren gentenaar, gent is nl net iets te klein, jammer.
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Blijf weg zene, géén hoofdstad maken van Antwerpen. Ga daar maar ergens anders mee leueren. Het is hier al druk genoeg. Brussel kan makkelijk onze hoofdstad blijven. Alle gebouwen staan er he...
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dacht je van een Vlaanderen zónder één starre hoofdstad?
Laatst gewijzigd door lombas : 25 augustus 2007 om 00:34. |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() da's juust de gebouwen staan er, is ook nog het meest praktische.
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dan kunt ge de onafhankelijkheid volgens mij er nooit doorkrijgen tenzij de Brusselaars (hoeveel zijn er nog want Brussel is 60% autochtoon!) zich in een referendum voor Vlaanderen uitspreken. En dat is dagdromen en zal niet gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
anders ruzie waar parlement etc.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of kies er een aantal, zodat iedereen wat te doen heeft. Tenslotte zijn Vlamingen ten zeerste verbonden aan 'hun steden'. Dat is al eeuwen zo. Vlaanderen zou ook best kunnen zonder zo'n saai, voortdurend bevolkt parlement. Het vroegerere systeem van Statenvergaderingen en één Staten-Generaal om de zoveel maand is veel leuker.
Laatst gewijzigd door lombas : 25 augustus 2007 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat hebben de brusselaars nu te protokollen over een onafhankelijk Vlaanderen? Niks toch? Blij zijn dat we ze niet afstoten en naar Wallonie versassen. De "brusselaars" hier roepen wel hoge woorden, maar ze vergeten dat ze een minderheid zijn binnen brussel, en dat de allochtonen wel een stemmetje meespreken, en als die hun uitkering zien verdwijnen, gaan die rap zijn om op Vlaanderen te stemmen. Ze zijn misschien niet de slimsten, maar zeker ni achterlijk , vooral niet als het op geld op aankomt he...
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
zoals bv Post in Aalst, Verkeerswezen in Turnhout enz enz enz enz. Of in de huidige brusselse rand!! Wij hebben echt geen hoofdstad nodig! Ook geen Koning of President maar wel natuurlijk een uitvoerend hoofd die even goed de eerste minister of minister-president kan zijn. Spaart veel kosten. Onmiddellijk is er reactie alsof ik Antwerpen voorgesteld heb.Dat doe ik zeker niet. Ik ben in ziel en nieren een echte Brusselaar en de mensen die mij kennen' zullen van hun stoel vallen over mijn nieuw standpunt over Brussel. Ik wil het duidelijk maken dat Vlaanderen veel geld zal moeten steken de Vlaamse Brusselse gemeenschap. Wij laten wel Brussel los maar niet de Brusselse Vlamingen!!!! Ik heb Brussel voor mijn ogen zien verfransen (ik durf zeggen dat Brussel in 1945 nog hoofdzakelijk Vlaams was!) maar de schreeuwers van "Brussel Vlaams" en vooral de marsjeerders in een paar reuzeoptochten hebben ons, de Brusselse Vlamingen, veel schade berokkend. Wij moeten eerst het hinterland beveiligen en Brussel laten verschrompelen en laten stikken in zijn financiele nood. Alleen ons eigen mensen moeten wij bijstaan! Maar willen wij werkelijk de onafhankelijkheid dan moeten wij NU afstand doen van al dat romantisch en buitenwerelds gedoente. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allochtonen zijn met geld zoals varkens met truffels zijn. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Brussel komen uit te leggen. De houding van Brussel Vlaams en onze hoofdstad is een (Vlaams) blok aan ons been. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() rm brussel ligt in vlaanderen. dus is altijd van ons geweest
#19 |
Minister-President
|
![]() Brussel moet de hoofdstad van vlaanderen blijven. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt dan zullen we wel een regeling uitwerken dat de vlaams instellingen in brussel kunnen blijven terwijl we van Brussel een echte europese hoofdstad maken. Waarom zou brussel trouwens bij Wallonië willen? Er mag dan veel frans gesproken worden de brusselaars zijn nog altijd geen walen en als we ze zelf laten kiezen dan zie ik nog eerder Marokko als eerste uit de bus komen.
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 25 augustus 2007 om 01:21. |
|
![]() |