![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gisteren iemand leren kennen en die zijn verhaal wil ik u niet onthouden.
Ik merkte hem gisteren op, een beetje verscholen tussen het riet, aan de oever van de Schelde en ik besloot te stoppen omdat ik dacht dat hier in de Schelde geen vis zat en ik het fijne ervan wou weten. We raakten aan de praat en deze namiddag ben ik hem terug gaan bezoeken. En gaandeweg begon hij zijn levensverhaal te vertellen, geen spectaculair verhaal, maar toont wel duidelijk aan wat mensen in het dagelijks leven meemaken met ''jongeren'' Franske is 82 jaar en was reklameschilder van beroep terwijl zijn vrouw een winkeltje uitbaate van hengelsportartikelen op het Kiel. Na de vierde overval op 2 jaar tijd - en dan tellen we er de dagelijkse pesterijen van ''jongeren'' er nog niet bij - besloten Franske en zijn vrouw het winkeltje van de hand te doen. Hij kon een redelijk goedkoop huisje op de kop tikken in Borgerhout, maar Franske besefte toen nog niet dat hij van de regen in de drop terecht was gekomen. Het tart elke verbeelding wat hij daar heeft meegemaakt van pesterijen. Toen zijn vrouw stierf besloot hij dan ook zijn huisje te verkopen en zijn geluk aan de overkant van de Schelde te wagen met de gedachte dat daar minder overlast zou zijn met ''jongeren'' en ook omdat hij een verwoed palingvisser is en er hier meer viswaters ter beschikking zijn. Ik vroeg hem hoeveel paling hij hier zoal kon vangen en trots vertelde hij mij dat hij dit jaar al +/- 30 kg paling had gevangen. Ik vroeg hem of hij die allemaal op het Schelde had gevangen waarop hij antwoorde: '' dat niet, de meeste paling heb ik op het Galgenweel gevangen en meestal bij valavond, dan bijt de paling best'' Daarop vroeg ik hem waarom hij daar dan niet zat te vissen en dan kwam de aap uit de mouw. Franske wist mij te vertellen dat ook daar ''jongeren'' het komen verpesten en zeker bij valavond als de meeste vissers naar huis zijn. Tot hiertoe was dat beperkt gebleven tot pesterijen, maar daar Franske zo graag op paling viste nam hij dat er maar bij tot het een maand geleden uit de hand liep. Rond 21 uur zat Franske daar nog alleen te vissen, dacht hij toch, maar achteraf bleek en dat tot zijn groot geluk, zat even verder nog een visser verscholen tussen het riet te vissen. Franske die aandachtig zijn stokken in het oog hield hoorde plotseling geroezemoes achter zich en zag daar 5 ''jongeren'' staan die zijn geld eisten en de sleutels van zijn auto. Frankse nam het onderste gedeelte van zijn inmiddels al opgebroken paraplu - een stok met een pin aan - en riep '' de eerste die mij aanraakt steek ik op die pin hier!!!! waarop de jongeren in een lach schoten en hem verrot begonnen schelden terwijl ze dreigend naderbij kwamen. Franske zag dat hij in een benarde situatie zat en begon lichtelijk te paniekeren, zijn stoere taal van daareven was verdwenen en Franske begon om hulp te roepen, en dat hulpgeroep werd tot zijn groot geluk gehoord door de andere visser - een stoere bonk van 30 jaar- die met een visstok kwam toegelopen waarop de ''helden'' die een oude man van 82 jaar dierven aanvallen het op een lopen zetten. Van danaf durft Franske niet meer bij valavond op zijn geliefkoosde stek op paling gaan vissen en zit hij hier op de Schelde te vissen, waar wel minder vis zit maar daar word hij tot hiertoe nog niet lastig gevallen of loopt hij de kans niet dat hij berooft of ineen geklopt word. Dit verhaal trof mij zo erg dat ik het toch even kwijt wou. Ik vind dat heel droevig - niet voor mij - maar voor een stokoude mens van 82 jaar die heel zijn leven gewerkt heeft en niemand meer die naar hem omkijkt, dat men het enigste dat hij nog wenst- rustig een viske vangen - hem niet gegund word. Ik heb der echt compassie mee. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 9 juli 2007 om 02:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Het is erg, wat kun je daaraan nog meer zeggen of doen ? niets ! Je staat daar met alle onmacht en zelfverdedigen mag ook al niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist.... De 'massale reacties' zijn veelzeggend.... Misschien omdat Franske de 'pech' had het er levend vanaf te brengen? Daarom een minigreepje uit wat ikzelf de moeite waard vond om te bewaren. Waar zitten al die 'poco's' die er lafhartig het zwijgen toe doen als weer eens blijkt hoe 'jongeren' zich hun reputatie opbouwen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alé, Knuppel heeft een punt, natuurlijk.
Er zijn crapuul jongeren. Wauw. Wat zijn we onder de indruk. Erg voor Franske. En wat is het punt?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'De multikul is gefaald.' Heb ik goed gegokt?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geslaagd kan je het idd moeilijk noemen. Nu soit, niet alles is verloren, het valt nog wel te redden, maar dan zal er drastisch moeten worden overgeschakeld op een beleid dat korte metten maakt met straatcrapule.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nuances. Daar hou ik van. Ik hou niet van zielige verhaaltjes om 'een punt' te maken. (En het verhaal is echt wel zielig. :/)
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent degene die in dit topic begint te vragen naar een punt. Daarvoor beweerde trouwens niemand dat het hier gaat om één of ander punt naar voren te schuiven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jazeker doet toch goed zijn best, zonder echt het woord te gebruiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar in deze draad heb jij Jazeker zijn best zien doen zonder 'dat woord' te gebruiken?
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij hebt nogal een archief, Knuppel.
Eigenlijk hallucinant als je dat zo opgesomd ziet staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Wat voor een ziekelijk krapuul is dat?
Als je hem nog eens tegen komt, zeg dan tegen Franske dat hij een hond moet nemen, een Duitse Herder of zo. Daar hebben die "jongeren" meestal serieuze schrik van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Een vuurwapen is al goed...beter dat onheil uitschakelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eens de daders (als dit al kan gebeuren) gepakt zijn laten berechten door het volk. Is de enige correcte manier en die zal wsl niet zo poco-gezind zijn als de flauwe wetgeving die we nu hebben.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weet je wat ik écht zielig vind?
Mijn kat die met een beteuterd gezicht naar mijn pc scherm zit te kijken als ik enkele schermpjes beweeg en hij helemaal niet snapt waar die schermpjes naartoe gaan. Dat is pas leed!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 10 juli 2007 om 00:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit zegt alles over uw "houding" (als je dat al zo kunt noemen) tgo mensen als Franske: weerloos (82 jaar!) slachtoffer van crapuul. Welk kleur of welke afkomst doet er niet toe. Dit is crapuul en dat moet hard aangepakt worden (en neen, ik bedoel geen lijfstraffen ed). En dat is het in-triestige: jij en gasten zoals jij trekken zulke zaken in het belachelijke omdat ze niet in jullie wereldbeeld passen. Hadden autochtonen hetzelfde gedaan, had je mss staan meeschreeuwen: "Hoe laf!" Maar ja, 't zijn bruine medemensen, dat is iets heel anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Knuppel, wat die opsomming van jou betreft, jij plaats die hier in 'vreemdelingenbeleid en integratie', jij gaat er dus van uit dat al die feiten door allochtonen gepleegd zijn?
Wat me ook opvalt is dat in verschillende incidenten allochtonen slachtoffer zijn van allochtonen, zelfs hoogstwaarschijnlijk moslims slachtoffers van geloofsgenoten. Wordt hier niet steeds luidkeels verkonigd dat moslims enkel anders- of ongelovigen aanpakken? ![]() Naar mijn mening zijn zo'n gastjes evenveel moslim als ik, niet dus. Idd erg wat daar met Franske is gebeurd, niet alleen ouderen hebben het recht om 'op hun gemak' over de straat te lopen, wij ook. |
![]() |
![]() |