Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2007, 14:01   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard Geschiedenis van de BUB, geschreven door een insider: lachen, gieren, brullen!

inderdaad, Bruno Yamminne heeft besloten zijn verhaal te doen op politicsinfo. Zeer vermakelijke literatuur.

GESCHIEDENIS VAN DE B.U.B. (deel 1)

Van 2002 tot 2007 was ik kaderlid van de BUB (www.belgischeunie.be). In die vijf jaar veranderde veel. Mijn verhaal.

De B.U.B. is opgericht in juli 2002, maar kent haar feitelijke ontstaan in het najaar van 2001 toen ik Hans Van de Cauter, thans voorzitter leerde kennen via het discussieforum van ... CD&V. Via Hans werd ik in contact gebracht met BPlus (www.bplus.be), een drukkingsgroep voor een vernieuwd, federaal België. Binnen BPlus hebben zijn we, zeker na de "konfederalistische wending" van CD&V beginnen te ageren voor de oprichting van een probelgische partij. Informele contacten volgden elkaar op. De eerste partijvergadering - er was toen nog wel geen partij - vond plaats te Leuven, in het bijzijn van Alexander Thierens, Hans ik en - later - Tony Van de Calseyde (thans werkzaam binnen BPlus). Volgens Tony was het belangrijker om te werken aan een stevige koepelorganisatie (BPlus), maar Hans en ik vonden dat de tijd rijp was voor een partij. Via verscheidene internetfora poogden we onze argumentatie te verfijnen. Toen de BUB uiteindelijk werd opgericht - na een aantal pogingen van m.n. Hans om onze doelen of via Vivant of als "Vlaamse" tegenhanger van de CDH te verwezenlijken, was het juli 2003. We waren toen nog steeds met drie, informeel wel gesteund door Geoffroy Coomans (gemeenteraadslid Brussel voor de MR). Toch waren er ook jongeren die onze rangen vervoegden (nu wat heet jong, ik was zelf 21). Bij een vergadering in het najaar van 2002 waren er naast Hans, Alexander en ik, nu ook Bob Vangeel (thans lid OPEN VLD, www.bobvangeel.tk) en Kim Roovers aanwezig (http://kim-roovers.skynetblogs.be/). Ook Mevrouw Bianca Debaets (www.biancadebaets.be), binnen CD&V een moedig tegenstander van confederalisme ontbrak niet op het appel. Toen ze hoorde dat we een partij gingen vormen (in de zin van deel te nemen aan de verkiezingen), haakte ze af. Ze vond acties tegen de N-VA (die toentertijd actie voerden met speelgoedautootjes, om de Waalse "diefstal" van een gezinsauto/jaar/Vlaams gezin) nuttiger en meende dat ons unitaristisch programma utopisch was. Op die bewuste vergadering merkte Antwerpenaar Jacques Deckers ook nog op dat we ernaar moesten streven dat elke provincie haar vlag moest buitenhangen, zoals in Zwitserland. Een ander lid, een West-Vlaming (de naam ontgaat mij) bleek dan weer eerder de partij te willen misbruiken om zijn eigen zaak (audio- en tv-apparatuur) te kunnen spijzen...

Meteen was de kern van de BUB gevormd, die eigenlijk vooral geconcentreerd was op de as Antwerpen-Brussel-Namen (en eigenlijk nooit écht van die as is kunnen wegraken). Voor Namen was de presidente Mevrouw Valérie Mosseray, toenmalige vriendin der voorzitter. De Antwerpse gelederen werden vervolledigd door Yann Verbeeck - jarenlang onze webmaster - en Cedric Vloemans. We hadden eigenlijk relatief weinig tijd tot de eerste federale verkiezingen en al snel viel het op hoe weinig aandacht de media schonk. Op giften mochten we bovendien ook niet rekenen, daar zorgde de wet op de partijfinanciering van 1989 wel voor. Hier ligt meteen de reden waarom BUB nooit is doorgebroken, maar - verblind door idealisme - kon en wilde ik die fatale onmogelijkheid nog niet zin. Wat waren nu de hoofdpunten waarmee we in 2003 na de kiezer zouden trekken? Volgens onze analyse kende België drie grote problemen: het sociaal-economische (oplossing: startinkomen voor iedere Belg); ten tweede: het institutionele (oplossing: behoud taalgemeenschappen en provinciale decentralisatie); ten derde: het taalkundige (oplossing: individuele tweetaligheid voor iedere Belg). Het is tot op heden mijn grote frustratie -en ik denk ook die van vele andere (ex-)leden dat we deze ideeën nooit op grote schaal hebben kunnen verspreiden.

Spijtig ook dat we zo weinig intellectuelen aantrokken, want van mensen als Guy Cleyman kan je veel zeggen, maar "intellectueel" hoort daar niet bij. Cleyman zou met ons in kartel gaan voor Oost-Vlaanderen, hij wilde zijn eigen micro-partij, de BEB behouden, en dus zou het in Oost-Vlaanderen BUB-BEB worden. Cleyman's filosofie was simpel: "den B E B" (spreek uit: B éééé B) was zijn "kind" en dat kind kon hij niet afstaan. En op die ene vergadering, voorjaar 2003 in Brussel, bleef hij maar doorgaan over het kartel ("zoals sp.a-spirit). Zijn medestanders, zoals Freddy Aelbrecht (als u iemand wil die geen zin zonder spellingsfouten kan schrijven, he's the man) en Guy Gustave Janssens (quote Cleyman:"nen hele goeie, kent héél veel van politiek ... maar ja een beetje oud he spijtig genoeg das waar") zetten epische discussies in over het inzamelen van handtekeningen. (om aan verkiezingen deel te nemen moet je een bepaald aantal handtekeningen per kieskring hebben): "ge moet aan de mensen vragen dat ze hunne pas tonen en dan hun handtekening copiëren" ), hun viscerale afkeer van internet en computers waren niet echt constructief te noemen. Die vergadering was echt surrealistisch: we hadden héél de pers uitgenodigd, maar niemand kwam opdagen. Op een bepaald moment rinkelde Hans' GSM: één journalist... En wij zaten daar maar, met een stuk of tien, vijftien man.

Maar nog voor de verkiezingen van 2003 hadden we een catastrofale fout gemaakt: via Hans hadden we de radikaal-rechtse Alain Mahiat binnengehaald, wiens ENIGE nuttige bijdrage OOIT voor de partij geweest is om te suggereren dat we niet BUB moesten zetten op de stemformulieren, maar BELG. UNIE-BUB. Maar als je weet dat bij hem de eenheid van België slechts strijdpunt 177 was (na de de-islamisering van Europa, de strijd tegen het internationaal marxisme en het inschrijven van het woord God in de Europese Grondwet), dan is het duidelijk dat hier hommeles van ging komen. Maar dat zou pas n�* de verkiezingen van 18 mei 2003 zijn...

http://www.politicsinfo.net/forum/ab...2-0-asc-0.html
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 14:02   #2
Den Ardennees

Standaard

Geschiedenis B.U.B. (Deel 2)

Het eerste deel van de geschiedenis van de B.U.B. (www.belgischeunie.be), mijn oude partij, geschreven vanuit mijn eigen standpunt, verscheen onlangs op deze site. Vandaag het tweede deel: de verkiezingen van 2003 tot het einde van dat jaar...

Ik herinner me de campagne voor de verkiezingen van 2003 nog vrij goed. Moeizaam was het om al die handtekeningen in te zamelen. Ik weet nog dat we daar in volle winter mee begonnen. Stel u voor, ploeteren door de sneeuw voor wat handtekeningen. En hoe ongeïnteresseerd mensen reageren op politiek. “Gaat gij iets aan de files oplossen?”. Of, ergerlijker: “ik geef u mijn handtekening volgende keer, kga eerst uw site bekijken...” “en hoe gaat u dat dan doen, mijnheer, want de kans dat u een campagneteam tegen het lijf loopt is toch eerder klein?” “ja, dat wetek nog ni ”... We kwamen zelfs iemand tegen die zegde dat hij niet mocht tekenen, wegens burgerrechten verloren. Maar, goed, uiteindelijk konden we toch in vijf kiesomschrijvingen opkomen (Waals-Brabant, BHV, Leuven, Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Namen). De media had toch wel wat aandacht, vooral de geschreven media dan. Een journalist van DE STANDAARD kwam tot bij mij thuis, en dan geef je een redelijk goed interview, om dan te zien staan, boven uw foto, geflankeerd door andere grootheden als wijlen Ward Beysen en HJ Ombelets, sterke man bij prutspartij Solide (www.solide.be) onder de titel : GEEF ONS EEN STEM, EEN FOERSTEM DESNOODS. Oh ja, over die Ombelets en zijn zielig politiek project. Ooit sprak ik met die man, en ik had het over kartelvorming (SOLBUB ): “Mijnheer Yammine, dit gaat U als een donderslag in de oren klinken, maar België interesseert me niet”. Ik heb toen wel nog een goed interview gedaan voor SCORPIO, de lokale Leuvense studentenradio en een paginagroot interview met mij in VETO was er ook bij. Die mensen bleven maar vragen “hoe de studenten reageerden op mijn politiek engagement” en ik zegde, en bleef zeggen: “ik hou studies en politiek strikt gescheiden”.

Hoe dan ook, op 18 mei 2003 haalden we 10.034 stemmen binnen. Dat aantal klinkt misschien belachelijk laag, maar zonder fondsen, met een campagne gevoerd door een team van – pakweg – tien man, van wie sommigen misschien zelfs nog een partijkaart van een andere partij droegen (citaat van één lid: “ik was lid van het Blok en ik wilde eigenlijk de PFB, Partij der Fortuynistische Belgen oprichten”) was dit echt wel een hoopgevende score. Maar waar verkiezingscampagnes mensen verzamelen, treken inter-electorale periodes mensen uiteen. En dat begon al de avond der verkiezingen zelf, toen de Voorzitter – die uitgerekend nu de hele tijd ageert tegen de particratie zegde, en ik citeer: “er is zoiets als Realpolitik, we zouden beter bij VLD en MR gaan, onder supervisie van, bijvoorbeeld, Herman Decroo”. Ik protesteerde toen en velen anderen met mij – onterecht, achteraf bezien en dus gingen we door als autonome partij.

Het kan opmerkelijk en zelfs verwonderlijk klinken, maar ook binnen een kleine partij vormen zich algauw baronieën. De grootste baronnie was de Brusselse, waar Christian Debatty (oud-fdf) en zijn vriend, de eerder aangehaalde Alain Mahiat de plak zwaaiden. In die tijd was ik ondervoorzitter en ik heb toen – ik geef toe – een abdominabel debat gevoerd tegen NiVeaan Bart De Wever (quote BDW: “nooit, ook niet bij het Blok, ben ik zo een fanaticus tegengekomen”) en een CD&V-apparatsjik wiens naam me nu ontgaat. In een verhitte discussie die maand liet ik me bovendien ontvallen – via mail – dat al wie tegen België was, te gepasten tijde zijn straf niet zou ontlopen . Tom Zwaenepoel vroeg (alweer per mail) aan wie ik dan zoal dacht... (die man behoorde toen tot de soort van wie je niets hoort, tot er amok gemaakt kan worden). Bon, die uitspraak was te straf, maar de Voorzitter nam het als aanleiding om mij te vervangen als ondervoorzitter door islamhater en xenofoob Alain Mahiat. Toen is de neergang van de partij m.i. begonnen. In het volgende deel meer daarover.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 13 augustus 2007 om 14:04.
Oud 13 augustus 2007, 14:03   #3
Den Ardennees

Standaard

De geschiedenis der BUB. Openhartig, zonder taboes: deel 3.

Na mijn georchestreerde defenestratie (één week voordien quote Voorzitter: “voorzitter Brabant is ook een fijne positie”) maakte de Voorzitter opnieuw Bob tot Nat. Pol. Secretaris. Ook Bob was immers buitengesmeten, wegens te jong (quote Hans: “niks als last met dat joenk”). En, nee we zijn inderdaad niet “buitengesmeten” in de letterlijke zin, maar door een gemanipuleerde stemming waardoor ons beider positie onhoudbaar werd. Klein detail: met Bob verdween ook een heel pak oprecht enthousiaste jongeren uit de partij. Op deze actie (ttz her voorstel tot herbenoeming van Bob) merkte ik op: “Ah, maak mij dan ook maar meteen terug ondervoorzitter. Case closed”. In die dagen had Bob een strijdbeweging opgericht, JONGE BELGEN, die op twee weken tijd evenveel leden verzamelde als BUB (vergadering Leuven station in winter 2003 waarop Bob, bescheiden als immer door anderen aan hoofd tafel werd gezegd en toen zegde: “hoe, ben ik hier leider” ? ). In die periode gebeurde er werkelijk niks bij BUB.

Er werd wel in ware stalinistische een haatcampagne georganiseerd tegen de “slechte Belgen” (voor de partij gold en geldt:de partij= de top= de Voorzitter= België) die de partij verlieten.

Een weggepest lid reageerde gevat in een open brief: en schreef dat de nationale voorzitter Hans van de Cauter genoegzaam bekend was (...) De ondervoorzitter kan geen Nederlands. De nationale secretaris is tevens lokaal coördinator van Mechelen en Lier, Verantwoordelijke voor media en communicatie, Ondervoorzitter van BUB Antwerpen en vermoedelijk ook jongerenvoorzitter.De afdeling Antwerpen levert goed werk, niets niets op aan te merken.Van de afdeling volgden inderdaad Davy en Yves mij.Tevens stapte Stijn Huysmans van de afdeling Turnhout op. Deze afdeling bestaat niet meer.De drie leden van het bestuur van de afdeling Limburg beslissen op 24 januari of ze bij de BUB blijft of niet.De afdeling Oost-Vlaanderen bestaat bij mijn weten uit 1 persoon, sinds de ondervoorzitster maanden geleden ontslag nam en de en de coördinator van Gent overstapte met mij. De afdeling Brabant wordt geleid door Debatty, ex-lid van het FDF. Als hij zijn Leuvense leden al aanschrijft zal 't in 't Frans zijn. Het bindend referendum niet in het BUB-programma, kijk maar na... De hele raad van bestuur was ervoor gewonnen, maar Hans vond het niet zo'n goed idee.Dat klopt. Kijk het maar na. De tekst die Bruno daarover geschreven had werd op de site geplaatst, maar Hans vond democratie niet zo goed, en de tekst verdween....

Nu ja, er waren wel vergaderingen met xenofobe thema’s, er was naar verluidt de toenadering van Alain tot het FNB en er was de toetreding van de halfgare, West-Vlaamse herrieschopper P. LECLERQ. De BUB was op sterven na dood toen men Bob sméékte om terug te komen. Bob stuurde mij op een middag een sms: ‘ik heb beslist dat de toekomst van België het best te verdedigen is bij BUB’. Dat was een eerbare beslissing en ik ben hem later opnieuw gevolgd. Ondertussen was er eenheid, immers: de verkiezingen van 2004 waren in het zicht, en, zoals ik schreef, verkiezingen scheppen eenheid. En dan kwam 13 juni 2004. Kent u l’arithmétique hollandaise? Wel, zo berekende de partijtop (waar ik en Bob toen vakkundig van uitgesloten werden) de uitslag. Ons werd verteld dat we 13000 stemmen hadden, de stemmen van het Vlaams Gewest (10 000) en de Vlaamse Gemeenschap Brussel werden dubbel geteld, en dan kwamen er nog eens de stemmen v.h. Brussels en Waals Gewest bij. En, weet u wat de top op foldertjes liet drukken: EEN PARTIJ DIE 33% is vooruitgegaan wordt doodgezwegen!

Maar het meest beangstigende was dat er een dubbele beweging aan de gang was: enerzijds zette de top al haar energie in eindeloze rechtszaken... We hebben werkelijk alle rechtbanken gezien en telkens opnieuw beloofde men ons de doorbraak via de rechtbanken in de media, die er niet kwam. De tweede beweging was erger. Het was de racistische. Alain, J-F Waterschoot, P. Leclerq, C. Vloemans hadden binnen de partij het DIRECTOIRE opgericht, een orgaan dat (wellicht) gefinancierd werd door het Institut Thomas More. Voortdurend werden we overspoeld met mails: NON A LA TURQUIE DANS L’UE, LE GAUCHE CAVIAR, NON AUX HOMOSEXUELS... Deze agressieve taal heeft veel mensen weggejaagd en het moet gezegd worden dat mensen als Kim Roovers – achteraf bezien, terecht – nee hebben gezegd aan zo’n partij. Maar er bleef verzet, o.a. van Bob en ik, maar ook van Hans, die eigenlijk van 2003 (door zijn eigen beslissing om Alain Mahiat tot ondervoorzitter te benoemen) tot 2006 een voorzitter was, die “regeerde” bij de wil van diktaten van rechts-radicalen.

Ah ja, Alain had immers de partijbureau’s, de printers, het materiaal enz. Hoeveel keer ik niet gezegd heb die gék buiten te gooien, het mocht niet baten. Het past toch iets over Hans te zeggen: hij is ongetwijfeld een idealist, hij zegt dat ook graag. Hij is een goede advocaat, maar hij is verliefd op zijn voorzitterschap. Daarom wilde hij m.i. ook geen acties ondernemen. En zo liet hij de boel verzieken,... Wat een partij is het waarin clans bestaan die zelfs niet tegen elkaar spreken, tenzij om haatmails te sturen. Vooral die Vloemans – een heel venijnig manneke – was daar héél goed in. Het ergste is wanneer domme mensen de kroon der slimheid willen krijgen. Hans zegde: om Alain (in extenso: de fransiljonse racisten buiten te krijgen) gaan we allemaal een prijs moeten betalen... Wat hij daar ook mee bedoelde, door zolang niets te doen, door al dat immobilisme begon te partij vanaf de zomer van 2004 te desintegreren... (quote Voorzitter even na mijn gedwongen opstappen 27-12-2003:

Het is nog niet te laat om tot berouw te komen. Je kent mijn e-mail. Nu het nog kan...)

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 13 augustus 2007 om 14:04.
Oud 13 augustus 2007, 14:53   #4
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Als je dit nog leest:

Go Bruno!

Heel interessant om te lezen!
Oud 13 augustus 2007, 15:22   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud nieuws.
Oud 13 augustus 2007, 15:45   #6
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Oud nieuws.
Maar.... waar is Bruno nu bij eigenlijk, dat is me niet helemaal duidelijk.
Oud 13 augustus 2007, 15:52   #7
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Oud nieuws.
als die fucking zoekfunctie op dit forum zou werken, zou ik dat geweten hebben.
Oud 13 augustus 2007, 16:13   #8
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
als die fucking zoekfunctie op dit forum zou werken, zou ik dat geweten hebben.
Ook oud nieuws. De moderatie is zich heel goed bewust van het probleem, en wij hebben (herhaaldelijk)gezien wat er gebeurt met het forum als ze die weer activeren.
Oud 13 augustus 2007, 16:25   #9
born2bewild
Banneling

Standaard

"Via verscheidene internetfora poogden we onze argumentatie te verfijnen."

wat moet dat vroeger geweest zijn?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 16:31   #10
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

hehe, die zin viel me ook meteen op
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 16:32   #11
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht

met mensen als Hans heb je zelfs geen tegenstanders meer nodig om de partij aan te vallen.
Oud 13 augustus 2007, 16:33   #12
Arnold
Minister

Arnold's schermafbeelding

Standaard

Gelieve meteen in het juiste forumonderdeel te posten.

www.verkiezingssite.be
Arnold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 22:12   #13
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Dat de overblijvende bub'ers hier maar eens op reageren! Amaai, ik wist dat het maar politieke clowns waren maar dit slaat echt alles.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 22:28   #14
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Maar.... waar is Bruno nu bij eigenlijk, dat is me niet helemaal duidelijk.
?
Oud 13 augustus 2007, 22:34   #15
giserke
Banneling

Standaard

nog wat grappen en grollen:

http://nl.youtube.com/watch?v=kz7uXsQIxwI

http://nl.youtube.com/watch?v=F7LUBweaiWo

http://nl.youtube.com/watch?v=l_JomS03qqY

http://nl.youtube.com/watch?v=d9e53PWk02I
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 22:40   #16
born2bewild
Banneling

Standaard

brief aan de paus ?!?!?!?

born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 22:46   #17
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

je zou er zowaar medelijden me beginnen krijgen.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 00:11   #18
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

boh ik weet niet, somige van de zaken die ze zeiden hield wel steek vond ik.

Oke de paus een brief schrijven was erover, hoewel, ze wilden gewoon trachten aan te tonen dat de cdv niet de richtlijnen van Rome volgen en dus niet de titel "rooms" verdienen denk ik. Recent was er zo ook wat te doen rond de al dan niet vermelding van "K" in de "KUL" he

De uitleg rond media aandacht vond ik ook wel ergens kloppen eigenlijk.

Niet dat ik er ooit op zou stemmen, maar ALLES wat ze zeggen afdoen als nonsens of grollen lijkt me ietwat verkeerd. Spijtig eigenlijk dat ze zo de nar uithangen op dit forum soms, dat doet hun uitleg en werk geen goed.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 05:29   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Oke de paus een brief schrijven was erover, hoewel, ze wilden gewoon trachten aan te tonen dat de cdv niet de richtlijnen van Rome volgen en dus niet de titel "rooms" verdienen denk ik. Recent was er zo ook wat te doen rond de al dan niet vermelding van "K" in de "KUL" he
Wat leert de RKK dan wel als het over federalisme of unitarisme gaat??? Dat u juist dat aankaart, wordt wel heel grappig als men bedenkt dat de brief geschreven is door iemand die openlijk uitkomt voor zijn homoseksualiteit...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 09:17   #20
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat leert de RKK dan wel als het over federalisme of unitarisme gaat??? Dat u juist dat aankaart, wordt wel heel grappig als men bedenkt dat de brief geschreven is door iemand die openlijk uitkomt voor zijn homoseksualiteit...
Jan Jan toch! Je weet toch dat je homo mag ZIJN, maar het enkel NIET mag praktiseren

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be