![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het aantal studenten dat studeert op een leefloon is gehalveerd in 2007.
Je moet ook een circusartiest zijn om eraan te raken, naar het schijnt (halsbrekende toeren uithalen op het OCMW... zonder vangnet) Ik vraag me trouwens af, hoe je op een leefloon kan studeren? Of kan je ook nog het kindergeld en de studiebeurs daarbovenop van je ouders aftroggelen? Nou, de enkele overgebleven gelukkigen moeten tenminste niet gaan werken om te kunnen studeren, blijkbaar... Vraag me af hoe ze het doen. Op een ander forum beweert een OCMW-student mordicus , dat hij zich zelfs nog Bio-voeding kan veroorloven met zijn leefloon. Mysterie... Het VVS eist kindergeld én studiebeurs op voor de student zelf, ipv voor de ouders Dit om de financiële onafhankelijkheid van de student te verhogen. Terecht. Want vele ouders komen hun onderhoudsplicht niet na, of kunnen dat niet. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 augustus 2007 om 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Waarom geen studentenlening?
al die eisen ook altijd. ik zal graag geld lenen aan iemand waarvan ik geloof dat hij/zij en ikzelf er mee geholpen zijn. Mooi toch? Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 augustus 2007 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() dat zal dan alleen maar aan mij liggen en dus uw probleem niet zijn. Waarom heb je dan vrees?
't is trouwens stierestront. Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 augustus 2007 om 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen kwaad systeem. Je moet er alleen je weg in vinden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Toen ik studeerde op leefloon (5jaar geleden), kreeg ik 590euro.
Eenmalig 78euro aan het begin van het schooljaar voor aankoop boeken en dergelijke. Van die 590 ging er al 215 naar mijn studiootje. En 110euro naar mijn electriciteit/gas/water. 60 naar verzekeringen. 200 naar eten en drinken. Na 1 jaar op die manier verdersukkelen besloot ik om bij mijn studies te gaan werken. (leefloon viel dan weg). Overdag ging ik naar school en van 17u tot 01uur (vaak ook later) werkte ik in een eetgelegenheid. Dat ging vrij goed, mijn taken maakte ik enkel op mijn vrije avond, sommigen kwamen dan 6dagen te laat, maar wonder boven wonder was ik er bijna altijd door. Op gegeven moment was ik weer te laat met een taak, en kreeg ik strafstudie om woensdagnamiddag, echter moest ik dan werken en de directrice wist dit. Ik werd voor de keuze gezet ofwel kwam ik naar de strafstudie ofwel werd ik geschorst. Ik heb de directrice gedag gezegd, heb nooit nog voet op een school gezet en ben beginnen fulltime werken. Dan wil een mens al eens studeren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() dit probleem zou natuurlijk ook opgelost geraken door invoering van onvoorwaardelijk basisinkomen vanaf 18 jaar.
en studiebeurzen kan men overbodig maken door onderwijs gewoon echt gratis te maken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 augustus 2007 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() onderwijs zou idd volledig gratis mogen zijn
![]() |
#13 |
|
![]() zeker als we willen inoveren
en gratis universiteit is heel goedkoop voor iedereen te voorzien via www natuurlijk
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() Te weinig weet van de verschillende mogelijkheden
![]() In september ga ik via avondonderwijs boekhouden studeren. Het is altijd mijn favoriete vak geweest toen ik handel-talen studeerde tot het vierde middelbaar. Ik was geslaagd in de toelatingstest, dus ik begin nu vol goede moed. De oudste gaat vanaf september naar school, dus overdag is enkel mijn jongste telg thuis en tijdens zijn drie uur durende middagdut kan ik mij verdiepen in de boeken. Als 17/18-jarige jongere ben je jammer genoeg vaak niet op de hoogte welke alternatieven er zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() In mijn geval: ik reageerde op die manier nogal impulsief. 'Dan stop ik met studeren en ga werken' en dat heb ik ook gedaan. Hierdoor ging ik ook niet op zoek naar alternatieven. Nu wel, nu ik doorheb dat ik geen job kan doen die ik graag doe omdat ik de vereiste diploma's er niet voor heb. Ik heb wel een getuigschrift van mijn zesde jaar beroeps maar daar spring je tegenwoordig ook niet ver mee. Komt ook bij dat ik in de richting van mijn getuigschrift niet mijn hele leven wil werken, het was een opgelegde studiekeuze van mijn ouders toen. En omdat ik aan mijn zesde begon toen ik alleen ging wonen wou ik het achter de rug hebben en ben niet terug in het vijfde begonnen van de richting die ik liever had gedaan. Jammer genoeg heb ik mijn zesde twee keer moeten doen, waardoor ik evengoed nog twee jaar bezig was. In mijn zevende heb ik er dan de brui aan gegeven. Verstand komt ook met de jaren, vandaar dat ik nu via avondonderwijs een diploma wil halen in iets dat ik graag doe. Laatst gewijzigd door Isabella : 17 augustus 2007 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo zie je dat er in werkelijkheid ieder jaar waarschijnlijk minstens de helft minder leefloon-studenten zijn ivm hoeveel het er zouden kunnen zijn. De titel van deze thread is wél een lapsus... Maar ja, de helft wordt geweigerd, de andere helft stopt. Het is verleidelijk mijn lapsus niet te betreuren... Laatst gewijzigd door eno2 : 18 augustus 2007 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve niet steeds weer en uittentreure jaar in jaar uit dezelfde posting te plaatsen met het onuitspreekbaar maar helaas niet onuitschrijfbaar aantal lettergrepen, wiens zinnigheid en toepasbaarheid trouwens geheel in ongekeerde verhouding staat tot zijn lengte. Het zou immers veel beter zijn, arme studenten die het om financiële redenen belet wordt te studeren, in te lijven in een antifiscaleoverheidsterreurspeciaalbrigade die zich dan heel toegespitst zouden kunnen toeleggen op het met wortel en tak uitroeien van het perfide politico-maatschappelijke verschijnsel van de tearmomtekunnenstuderenstudent. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 augustus 2007 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |