![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: welke coalitie | |||
CD&V-NVA-openVld // CDH-MR |
![]() ![]() ![]() |
3 | 20,00% |
CD&V-NVA-openVld // PS-MR |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
CD&V-NVA-openVld // Ecolo-MR |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Groen!-SPa-OpenVld // Ecolo-PS-MR |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,67% |
Groen!-SPa-OpenVld-LDD // Ecolo-PS-MR |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
CD&V-NVA-openVld-LDD // MR |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
CD&V-NVA-openVld-LDD // Ecolo-MR |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Groen!-CD&V-NVA-openVld-LDD // Ecolo-MR |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
CD&V-NVA-openVld-LDD // PS-MR |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Groen!-CD&V-openVld // Ecolo-CDH-MR |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,67% |
Groen!-CD&V-openVld-LDD // Ecolo-CDH-MR |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Groen!-SPa-CD&V-NVA // Ecolo-PS-CDH |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Groen!-SPa-CD&V // Ecolo-PS-CDH |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
SPa-CD&V-NVA-openVld // PS-CDH-MR |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
SPa-CD&V-openVld // PS-CDH-MR |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
SPa-CD&V-openVld-LDD // PS-CDH-MR |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een combinatie met het Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,67% |
Een regering met enkel Vlaamse Partijen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Een andere combinatie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Er komt geen regering meer; het einde van België is nabij |
![]() ![]() ![]() |
9 | 60,00% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Welke coalitie zal er volgens jullie tot stand komen bij deze zeer moeilijke onderhandelingen?
Ik heb zoveel mogelijk mathematisch mogelijke opties ingegeven... dit gaat intressant worden ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() volgens mij gaat rooms-blauw in de zuivere zin falen.
Ik gok op CD&V-NVA-openVld-LDD // MR (ik mag blijkbaar niet stemmen in mn eigen enquête) Laatst gewijzigd door flamingant : 6 september 2007 om 20:37. |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gok niet. Ik heb wel het gevoel dat er heel wat zou bewegen mocht de CD&V/N-VA dreigen met er het Vlaams Belang en LDD bij te halen aan de tafel.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben veel te lui om al die mogelijkheden te lezen dus heb ik maar het laatste gekozen, er komt er mss nog één maar het is alleszins de laatste, dat kan ik u op een blaadje geven!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Probeer rond zes oktober nog eens...
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() De CD&V/N-VA gaat dat nooit doen. Mochten ze het wel doen is het vervolg voorspelbaar. De franstaligen verlaten de onderhandelingen. De VLD ook. Ze zullen kijken of daad bij woord gevoegd wordt.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() HULP BIJ HET INVULLEN VAN DE ENQUÊTE
Er zijn enkele 'basiscoalities' als optie; dit zijn symmetrische coalities en staan gegroepeerd met hun assymetrische varianten: *Rooms-Blauw *Paars-Groen *Groen-Rooms-blauw *Rooms-Blauw-Groen *Rooms-Rood-Groen *Rood-Rooms-Blauw let dus op de assymetrische varianten en de subtiele details; vbn: *met NVA of zonder? *met LDD of zonder? als je vermoed dat het VB gaat meedoen (klinkt onwaarschijnlijk door het CS, maar toch), hebh je daar ook en optie voor Je kan ook nog stemmen op "Vlaamse regering" en "geen regering" Laatst gewijzigd door flamingant : 6 september 2007 om 21:13. |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of ze gaan door met oranje-blauw, of het word een rasechte lapjescoalitie zonder NVA, met CD&V en dan om het compleet bij elkaar gezocht te maken wel de VLD en niet de SP-A. Mocht die voorspelling uitkomen dan kan het nooit lang meer duren...
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() van één ding ben ik vrijwel zeker:
het zuivere rooms-blauw gaat niet lukken omdat CDH dwars ligt. dat lan nooit goedkomen |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien geraken ze wel akkoord maar dan bij de volgende verkiezingen in 2009, maar dat wordt dan wel nog even wachten. We zijn vlaming dus zijn we het wachten wel gewoon. Nu niet ongeduldig worden he!
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door flamingant : 6 september 2007 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar ik vrees dat ge aan het dagdromen zijt. Het kartel zal wel toegeven!!!!!!! De franstaligen zijn nog altijd even driest In "le nouvel observateur" wordt VOEREN als een Franstalige gemeente beschreven. Ge moet maar durven en de bron is ongetwijfeld afkomstig van een van onze franstalige landgenoten. Ze zullen het nooit afleren en ook deze keer een overwinning behalen. En ook de corridor in St Genesius Rode zullen ze wel krijgen. Het Franstalig offensief komt goed op gang (Spaak, Di Rupo, Picque, Thielemans, Maingain etc.)! |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() weet ge wa dé oplossing is van BHV?
De Vlaamse partijen moeten aan de onderhandelingstafel zeggen: "Als ge BHV niet ONVERWIJLD wilt splitsen, dan verlaten wij (de Vlamingen) de onderhandelingstafel. Splits BHV en we komen terug [De Walen kunnen immers niet op eigen houtje een regering samenstellen (te weinig zetels) en er kunnen geen nieuwe verkiezingen gehouden worden voordat de kieskring gesplitst is wat vinden jullie van deze (harde) opstelling? |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vrees dat het CdH een heel klein beetje ja zal zeggen en het Vlaams Kartel redelijk buigzaam zal zijn... Er zijn N-VA-ers die vinden dat het schadelijk is als er nu niet snel een regering komt, en CD&V staat te popelen om de macht te grijpen.
|
![]() |