Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 4 september 2007, 15:14   #1
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard Verboden betoging in Brussel

Anti-Islambetoging in Brussel op 11 september

BRUSSEL - Op 11 september betoogt de organisatie 'Stop the Islamisation of Europe' (SIOE) voor het Europees Parlement in Brussel. De organisatoren hebben naar eigen zeggen geen banden met extreemrechtse partijen, maar willen de invasie van islamgebruiken in Europa stoppen.

De Brusselse politie weigert elk commentaar. De organisatie heeft het vooral gemunt op de islamitische wet, die de democratie en de gelijkheid schendt. 'De islamieten proberen in Europa parallelle samenlevingen in te richten waar de islamitische wet de plak zwaait', stelt SIOE op haar website.

'Die wet staat voor ongelijkheid van jongens en meisjes in onderwijs. In onze samenleving is iedereen gelijk voor de wet, maar islamieten maken een onderscheid tussen geprivilegieerden en buitenstaanders. Dat is een fundamenteel verschil met de democratische grondwetten in heel Europa.'

Het initiatief van 'Stop the Islamisation of Europe' is in handen van de Britse organisatie 'No Sharia Here' en het Deense SIAD. De organisatoren hopen op 11 september tienduizenden mensen te verzamelen voor het Europees Parlement in Brussel.

De hoofdstedelijke politie wil niet bevestigen of ze al met de organisatoren heeft samengezeten en weigert in te gaan op de eventuele veiligheidsproblemen die de manifestatie met zich mee kan brengen
-----------------------------------------------------------------
Inmiddels is deze betoging verboden, dit verbod werd bevestigd door de Raad van State... wat nu?
Webcrusader is offline  
Oud 4 september 2007, 15:15   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Toch gaan!

Ik wou dat ik kon komen maar ik ben uitgenodigd op het gedeelde verjaardagsfeestje van Filip en Paola.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 4 september 2007, 15:37   #3
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Er zijn diverse christelijke sektes (?) die in het licht van een laatste oordeel een vetrschil maken tussen uitverkorenen en "anderen". Veel europeanen hebben zich terdege ingespannen om een ander "uitverkoren" volk van de aardbol te doen verdwijnen. Ik dacht dat het juist een punt van onze "europese beschaving" was om met deze ongelijkheid van opvattinge om te gaan. Ik ga ervan uit dat het burgemeesterlijk verbod van de Brusselse burgervader niet over de "vrije meningsuiting" van de betogers gaat, maareerder om de uiterst militante strekking ervan in een geest van "geen woorden maar daden".

Brussel heeft al een geweldadige geschiedenis achter de rug van 2 groepen voetbalsupporters van verschillende nationaliteit & begrijpelijkerwijze geen behoefte aan bloedige erezaaktoestanden...

terzijde : ik zag gisteren in "de wereld draait door" een schitterend debat
over het verbod op abortus door de Paus uitgesproken ivm verkrachte vrouwen en meisjes in Darfur.. men kan contraverse op een beschaafde
manier uitpraten.. iets wat in de context van een groeiende aanwezigheid van de Islam in onze contreien waarschijnlijk nuttiger zou zijn dan verschillen op te spits drijven.

Een "geeuropeanizeerde Islam"
zou allicht voor de wereld een zegen kunnen zijn
Oud 4 september 2007, 15:49   #4
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Standaard

Zoals de meeste Europeanen ben ik te bang om mijn gezicht te tonen op zo'n betoging, niet uit schrik voor de politie maar voor de moslimfundamentalisten die beelden maken van al wie daar gaat meedoen.
Je moet dus al je hoofd in een burka stoppen om op een veilige wijze te kunnen betogen en last but not least: er zou wel eens een bommetje kunnen ontploffen en duizenden slachtoffers maken in die betoging.
Webcrusader is offline  
Oud 4 september 2007, 15:59   #5
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Je moet dus al je hoofd in een burka stoppen om op een veilige wijze te kunnen betogen en last but not least: er zou wel eens een bommetje kunnen ontploffen en duizenden slachtoffers maken in die betoging.
Zo erg is het nu ook weer niet.
Savatage is offline  
Oud 4 september 2007, 16:04   #6
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

hoeveel topics moeten er hierover zijn?
Oud 4 september 2007, 16:07   #7
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Standaard

Afwachten... ben eens benieuwd of er veel volk durft betogen die dag.
En als ze al durven komen, of ze dan eerst worden afgeklopt door onze Brusselse politie of eerst door de milities van het Brusselse kalifaat...
Webcrusader is offline  
Oud 4 september 2007, 22:47   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Afwachten... ben eens benieuwd of er veel volk durft betogen die dag.
En als ze al durven komen, of ze dan eerst worden afgeklopt door onze Brusselse politie of eerst door de milities van het Brusselse kalifaat...
denk eerder het tweede... een paar sms'jes en 't is van dat !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be