Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2007, 00:01   #1
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
Standaard Vrachtwagens uit de ochtendspits en het korte geheugen van onze beleidsmensen

Via de pers hebben we kunnen lezen dat Minister-President Peeters een proefproject opstart om de files te beperken. Hierbij zou vrachtvervoer uit de ochtendspits geweerd worden en verplaatst worden naar de latere ochtend. Een van de bedrijven die hier in eerste instantie aan meewerkt is Bekaert. Dit bedrijf is gevestigd in Zwevegem langs het kanaal Kortrijk-Bossuyt. De keuze van dit bedrijf is toch wel ongelukkig.

Indertijd was het kanaal van Kortrijk-Bossuyt, wat een verbinding vormt tussen de Schelde en de Leie een idyllische vaarroute. Gekend was de lange kanaaltunnel aan de kant van Bossuyt. Het kanaal kende slechts zeer weinig trafiek omdat de max. tonnage slechts 350 ton was. O.a. op vraag van Bekaert werd de kanaaltunnel uitgegraven, werden nieuwe sluizen aangelegd en werd de max. tonnage op 1350 ton gebracht, behalve het laatste stukje naar Kortrijk. T.h.v. Bekaert werden grote portaalkranen geïnstalleerd en werden kademuren aangelegd. Zij zouden via het kanaal hun staal aanvoeren en ook hun afgewerkte producten afvoeren. Bij voltooiing van deze omvangrijke - en zeer dure - werken bedankte Bekaert echter voor het kanaal en blijf de transporten per vrachtwagen uitvoeren.
Het kanaal was gemoderniseerd en kende lange tijd een trafiek van ongeveer 1 schip per maand ! Ondertussen heeft het kanaal een nevenfunctie als drinkwaterwinning. In Bossuyt wordt immers Scheldewater opgepompt om water in het kanaal te houden. Na enkele weken in het kanaal is het meeste vuil gesedimenteerd en wordt het afgetapt voor drinkwaterwinning. Trafiek zit er echter nog steeds niet op dit kanaal.

Net nu wordt dit bedrijf uitgekozen om zijn vrachtwagens op een ander moment te laten rijden. Had men niet beter dit bedrijf benaderd om het vervoer over het water te organiseren, waardoor zij hun oude engagementen zouden nakomen en deze dure infrastructuur eindelijk wordt gebruikt ? De route van Zwevegem naar Zeebrugge is perfect mogelijk over het water. I.p.v. vrachtwagens die later rijden heeft men helemaal geen vrachtwagens meer. Het transport via het water is veel milieuvriendelijker wat nog een bijkomend voordeel is.
Weten onze beleidsmensen dit echt niet meer of hoopt men dat deze blunders weerom vergeten worden ?

araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 10:29   #2
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Hier niet met serieuse argumenten komen aandragen alsjeblieft. We zijn al verzuurd genoeg.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 11:26   #3
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Weten onze beleidsmensen dit echt niet meer of hoopt men dat deze blunders weerom vergeten worden ?
Tjaaaa...schrijf een briefje naar de gazetten hé.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be