![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Jan Loones (N-VA) - 16 tot 22 februari "Advocaat van beroep en sinds 1983 politiek actief. Hij heeft vooral interesse in juridische en institutionele zaken en legt zich eveneens toe op internationale betrekkingen, mensenrechten en toerisme. Hij maakt ook deel uit van het partijbestuur en |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor zover men uit de congresteksten van de NVA kan opmaken, is deze partij een groot voorstander van het momenteel in België bestaande systeem van 'soevereiniteit van de natie' en een tegenstander van het systeem van volkssoevereiniteit, zoals dat bv in Zwitserland functioneert.
Daarom bepleit de partij momenteel een bestuursvorm waarin de politieke klasse alle uiteindelijke beslissingsbevoegdheid stevig in handen houdt. Het volk mag hoogstens hier en daar wat advies afscheiden. Met name wijst de NVA het referendum op volksinitiatief af, net zoals de nieuwe coalitiepartner trouwens. Daarom deze vraag aan een insider: is er een reële kans dat de NVA op dit standpunt terugkomt, en opteert voor democratie ipv particratie? Of is de stemming in de partij van die aard, dat het huidige pro-particratische standpunt niet op korte termijn kan veranderd worden?
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar nog altijd geen Loones die komt antwoorden.
Niet dat het al vet was met Dewinter maar ik zag hem toch twee vragen beantwoorden.
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Dag Jos,
Voor alle duidelijkheid: ik beantwoord steeds de vragen zonder eerst de opmerkingen van anderen te lezen, waarvoor ik later wel eens tijd neem … Binnen de N-VA bestaat er een grote huiver voor de vigerende populistische beïnvloeding van de geesten; naast een ongetwijfeld wat té grote overtuiging van het eigen gelijk … Hoe de N-VA in de nabije toekomst zal evolueren zal wellicht afhangen van het nieuwe bloed, n�* de komende Vlaamse verkiezingen. |
![]() |