Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Jan Loones (N-VA) - 16 tot 22 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jan Loones (N-VA) - 16 tot 22 februari "Advocaat van beroep en sinds 1983 politiek actief. Hij heeft vooral interesse in juridische en institutionele zaken en legt zich eveneens toe op internationale betrekkingen, mensenrechten en toerisme. Hij maakt ook deel uit van het partijbestuur en

Discussietools
Oud 15 februari 2004, 21:56   #1
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Voor zover men uit de congresteksten van de NVA kan opmaken, is deze partij een groot voorstander van het momenteel in België bestaande systeem van 'soevereiniteit van de natie' en een tegenstander van het systeem van volkssoevereiniteit, zoals dat bv in Zwitserland functioneert.
Daarom bepleit de partij momenteel een bestuursvorm waarin de politieke klasse alle uiteindelijke beslissingsbevoegdheid stevig in handen houdt. Het volk mag hoogstens hier en daar wat advies afscheiden. Met name wijst de NVA het referendum op volksinitiatief af, net zoals de nieuwe coalitiepartner trouwens.

Daarom deze vraag aan een insider: is er een reële kans dat de NVA op dit standpunt terugkomt, en opteert voor democratie ipv particratie? Of is de stemming in de partij van die aard, dat het huidige pro-particratische standpunt niet op korte termijn kan veranderd worden?
Oud 16 februari 2004, 18:54   #2
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

2X dezelfde vraag

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=10346
Oud 16 februari 2004, 19:59   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar nog altijd geen Loones die komt antwoorden.

Niet dat het al vet was met Dewinter maar ik zag hem toch twee vragen beantwoorden.
Oud 18 februari 2004, 10:44   #4
Jan Loones
Vreemdeling

Standaard

Dag Jos,

Voor alle duidelijkheid: ik beantwoord steeds de vragen zonder eerst de opmerkingen van anderen te lezen, waarvoor ik later wel eens tijd neem …
Binnen de N-VA bestaat er een grote huiver voor de vigerende populistische beïnvloeding van de geesten; naast een ongetwijfeld wat té grote overtuiging van het eigen gelijk …
Hoe de N-VA in de nabije toekomst zal evolueren zal wellicht afhangen van het nieuwe bloed, n�* de komende Vlaamse verkiezingen.
Jan Loones is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be