Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2007, 07:53   #1
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard Prioriteiten politie 2008-2011

Citaat:
Moord is geen prioriteit voor politie
Citaat:

BRUSSEL - Moorden, gewapende overvallen en drugssmokkel zijn geen prioriteit meer voor de federale politie.

Dat beweert althans de vakbond Sypol.be. Die kleine politievakbond kreeg inzage in het ontwerp voor het nieuwe nationale Veiligheidsplan 2008-2011, dat de top van de federale politie aan de volgende regering zal voorleggen. In dat veiligheidsplan zouden 15 'nieuwe' fenomenen voorrang krijgen. Een van die vijftien is familiaal geweld, het stokpaardje van de huidige minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS).

In een open brief aan commissaris-generaal Fernand Koekelbergh beklaagt Sypol zich over de keuze van die fenomenen. 'Ze zijn uitgekozen door technocraten die niets kennen van politiewerk, op basis van onvolledige statistieken', zegt Janpiet Callens van Sypol.be. 'Als de top van de federale politie zijn zin krijgt, dan zijn de zwaarste misdrijven voortaan geen prioriteit meer. Corruptie, moord, wapen- en drugssmokkel, gewapende diefstallen, tiger-kidnappings en verdwijningen van kinderen komen niet in dat veiligheidsplan voor.'

Dat bepaalde vormen van criminaliteit niet meer prioritair zijn, betekent niet dat ze niet meer behandeld zullen worden. 'Klopt', zegt Janpiet Callens van Sypol.be. 'Maar de middelen en de manschappen gaan wel prioritair naar die fenomenen die met voorrang in het veiligheidsplan staan.'

'Een tipgever die een gouden tip heeft over een moord, zal voortaan minder geld krijgen dan een tipgever die komt vertellen dat zijn buurman zijn vrouw slaat. Het klinkt karikaturaal, maar het is zo.'

Nog volgens de vakbond bepaalt de federale politie haar prioriteiten voor 2008 tot 2011 op basis van statistieken uit 2006. 'Terwijl iedere politieman weet dat criminaliteit voortdurend in beweging is en dat criminelen van minuut tot minuut hun handelswijze veranderen.'

Het nationaal veiligheidsplan is bindend. De gerechtelijke directeurs kunnen alleen met de volgorde ervan spelen, maar ze kunnen niets weglaten. Het is de komende regering die zal moeten oordelen over de lijst met prioriteiten. (me)
Bron = De Standaard

En dit ondanks een stijging van het aantal geweldadige overlijdens (moord, doodslag, ...) in 2006 (tov 2005), en minstens 12 geweldadige overlijdens in juli/augustus ?

Laatst gewijzigd door ynneb : 14 september 2007 om 08:14.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 09:56   #2
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Te gek om los te lopen...
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 09:59   #3
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

wat zijn dan eigenlijk wel de prioriteiten van de federale politie?
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 14:44   #4
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
Awel, gisteren stond nog in de krant iets over een jongeman die beboet werd omdat zijn gsm te luid stond.

PS, ivm uw avatar, is dat zo'n miniatuur reuze-ruimtehamster?

Laatst gewijzigd door Wautd : 14 september 2007 om 14:45.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 17:13   #5
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht

Bron = De Standaard

En dit ondanks een stijging van het aantal geweldadige overlijdens (moord, doodslag, ...) in 2006 (tov 2005), en minstens 12 geweldadige overlijdens in juli/augustus ?

Stalking ook niet

Familie ruzies OOK niet ....WEL als je in Antwerpen woont misschien omdat daar meer pedofielen rond dolen wie weet

VERKEERS OVERTREDINGEN ook geen prioriteit .

Inbraak + schade OOK NIET .

vlucht misdrijven OOK NIET .....

eigenlijk kuntge beter crimineel worden in dit corrupt land dan arbeider + ge krijgt MEER recht als je PER ongeluk iemand afslacht .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 17:22   #6
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Duncan, ijlerd. -_-
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 17:24   #7
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Duncan, ijlerd. -_-
NEEN want ik ben niet alléééén !!!!

Ik ken 5 kerels met 5 klachten & GEEN GEVOLGEN waarschijnlijk omdat ze belg zen

Ik BEOEFEN tenminste een sociaal beroep DAGENLIJKS iets wa ni iederéén kan zeggen of schrijven voos kieken .

Gij IJLT & ge stinkt naar uw vriendjes hier op politics !

Laatst gewijzigd door duncan : 14 september 2007 om 17:26.
Oud 14 september 2007, 21:31   #8
*M@g!C*
Burger

*M@g!C*'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar *M@g!C*
Standaard

Zij sparen blijkbaar liever hun energie om deze te gebruiken bij het aftuigen van Vlaams nationalistische aandachttrekkers...
Oud 14 september 2007, 22:00   #9
duncan
Banneling

Standaard

Vermoeddenlijk wel ja althans dat zou 'logisch' zijn in een internationaal corrupt land dat draaischijfje speelt .

LOL louis toebak komt schreeuwen op canvas dat ze problemen hebben met justitie hahahaha ...rolt zich neer van het lachen.

* Oesje ik moet mij inhouden anders moet ik gaan pissen en terug drinken en gas, elentriek en water gaan stijgen in prijs dus oesje arg inhouwe arg ...aaaarg .

Laatst gewijzigd door duncan : 14 september 2007 om 22:03.
Oud 17 september 2007, 19:54   #10
duncan
Banneling

Standaard

Prioriteiten liggen bij de DAGENLIJKSE NOOD oproepen die binnen komen waar ik op een scan hoor dat men ' collegiaal ' (politie) onder mekaar zegt ' t'is wer nen bruinen ' .

DAAROM hebben die het veels te druk omdat ze dagenlijks zever moeten oplossen van doelgroepen die ni weten wa communicatie en integratie is en spelen politie diensten die netjes hervormd werden nu een eerste lijns hulp/ sociale werkers jobjes enzovoort maar niet echt de orde hand haven of grote criminele vissen aanpakken .

Als ge dus belg zijt zen der GEEN prioriteiten wel als ge van een andere ethniciteit bent zo zag ik al .

Laatst gewijzigd door duncan : 17 september 2007 om 19:55.
Oud 17 september 2007, 20:20   #11

Karma's schermafbeelding

Standaard

Ja, het doet me een beetje denken aan het verval van het Romeinse rijk. Ook dat verval kwam van binnenuit.
Nu, de dag van vandaag zijn de normen soms wat ver te zoeken. Eind jaren zeventig heb ik de politie meermalen vervloekt eerlijk gezegd maar de dag van vandaag zeg ik dat ze in die tijd eigenlijk hun job goed deden. Als ik nu zonder veiligheidsgordel op straat rij en er komt een flik naast mij rijden dan heeft hij niet eens gezien dat ik die gordel niet aanheb. Dat zou niet waar geweest zijn een kleine dertig jaren geleden. Vorige week reed ik over de witte streep (niet gevaarlijk maar wel een overtreding) en de zwaantjes die me passeerden deden even teken naar mij dat ik dat niet meer mag doen en reden daarna weg. Dertig jaren geleden ... minstens een boete aan mijn broek (en eigenlijk terecht ook).
De politie doet het niet meer ... ze zien waarschijnlijk op tegen het papierwerk dat dit allemaal met zich meebrengt.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 20:32   #12
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
Geld binnen halen. Zonder meer.
En wij laten ons slachten, zonder pruttelen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 20:33   #13
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ja, het doet me een beetje denken aan het verval van het Romeinse rijk. Ook dat verval kwam van binnenuit.
Nu, de dag van vandaag zijn de normen soms wat ver te zoeken. Eind jaren zeventig heb ik de politie meermalen vervloekt eerlijk gezegd maar de dag van vandaag zeg ik dat ze in die tijd eigenlijk hun job goed deden. Als ik nu zonder veiligheidsgordel op straat rij en er komt een flik naast mij rijden dan heeft hij niet eens gezien dat ik die gordel niet aanheb. Dat zou niet waar geweest zijn een kleine dertig jaren geleden. Vorige week reed ik over de witte streep (niet gevaarlijk maar wel een overtreding) en de zwaantjes die me passeerden deden even teken naar mij dat ik dat niet meer mag doen en reden daarna weg. Dertig jaren geleden ... minstens een boete aan mijn broek (en eigenlijk terecht ook).
De politie doet het niet meer ... ze zien waarschijnlijk op tegen het papierwerk dat dit allemaal met zich meebrengt.
Die mannen hun shift moet er op gezeten hebben want dat was DE buitenkans om goei punten bij hun oversten te krijgen !
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 20:39   #14
duncan
Banneling

Standaard

Of ze hadden hun pistool vergeten....omdat UNIFORM code ni meer belangrijk was

ik WIL ABSOLUUT niet terug komen op dezen aardbol maar mocht ik crimineel zen en die flik roept ' shit men pistool ' ...paf ....ZONDER twijfel sorry

Heeft te maken met 'overleven' en cultuur die al dan niet 'anders' is dan de onze .

Moest da ni hongerige uitstervende werkmens zen ?!

die gasten hebben altij shift tenzij als ze geld rieken .

Laatst gewijzigd door duncan : 17 september 2007 om 20:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be